Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

September Singletrack Tour på Hedemarken

September Singletrack Tour på Hedemarken #1017775 30/08/2010 22:24
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Brumunddal SK og Ottestad SK følger opp forsommerens terrengcupmoro med samarbeid om etter-Birken-moro på sti. Dette er en uhøytidelig treningsrittserie, og første ritt går i Hobergskogen rett utenfor Hamar torsdag 2. september. Vi er ikke flere enn at andre interesserte er hjertelig velkomne. Ikke langt å reise fra Elverumskanten f.eks. ;-)
Mer info her!

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: kao] #1019158 01/09/2010 12:04
stosu Offline
Besatt
Besatt
kommer hvis jeg får friskmeldt sykkelen etter birken i kveld

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: stosu] #1019319 01/09/2010 15:04
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Jeg er alt påmeldt til hele serien. Har ikke lockout på sykkelen for øyeblikket, men tror det går bra i en sånn type løype! ICON_WINK

Ser spessielt frem til bakkeløpet neste uke! ICON_LAUGH

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Elgvenn2] #1019642 01/09/2010 20:33
Zwartander Offline
Veteran
Veteran
Har såvidt kommet meg etter forkjølelsen som slo inn med Ultravirknig lørdag kveld, så jeg får ikke blitt med i morgen, men skal prøve å få med meg de andre gangene hvis ikke fotballtreninger osv. kommer i veien.

Redigert av Zwartander; 01/09/2010 21:03. Rediger grunn: Husket feil i rekkefølgen på rittene.

The quick brown fox jumps over the lazy dog.
Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Zwartander] #1019683 01/09/2010 20:59
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Blir også bare tullball på meg i morgen, uten bil et jeg ganske handikappet gitt. Enig i at morgendagens løype ser morsom ut. Dette ble syklet på Ottestad rittet ? Ikke i den rekkefølgen ,men stiene ? Neste torsdag derimot må jeg prøve å få med meg dette.

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Zwartander] #1019736 01/09/2010 22:22
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: oddefa
Blir også bare tullball på meg i morgen, uten bil et jeg ganske handikappet gitt. Enig i at morgendagens løype ser morsom ut. Dette ble syklet på Ottestad rittet ? Ikke i den rekkefølgen ,men stiene ? Neste torsdag derimot må jeg prøve å få med meg dette.

Tipper noe er likt ja, hvertfall er det i samme område.

Sitat: Zwartander
Har såvidt kommet meg etter forkjølelsen som slo inn med Ultravirknig lørdag kveld, så jeg får ikke blitt med i morgen, men skal prøve å få med meg de andre gangene hvis ikke fotballtreninger osv. kommer i veien.

Ble forkjøla selv jeg gitt, men nesten 90% frisk i dag. 95% frisk i morra (eller torsdag da.. ICON_WINK ) så satser på at detta går bra!

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Elgvenn2] #1020470 02/09/2010 19:01
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Det var gøy, kul rundbane! Tror nesten jeg må ha litt feber, pleier ikke å være så tungt med bare forkjølelse. Vurderte å bryte flere ganger, men heiarop fra personer plassert i diverse strategiske kryss hindret meg fra dette... ICON_WINK

What dosn't kill you osv.... Så får vi se da vettu... ICON_TONGUE

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Elgvenn2] #1020479 02/09/2010 19:10
stosu Offline
Besatt
Besatt
Kjenner det river litt i halsen selv. Sitter nok litt igjen etter Vangsåsen Opp- sitte stille lenge- ta på litt tøy- og bli kald på vei ned igjen i birken-været. Men uansett var løypa ganske moro en del steder og ikke fullt så moro noen steder med dårlig bein og dårlig flyt.

-Det er i motbakke det går oppover

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: stosu] #1020498 02/09/2010 19:27
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Neste Torsdag er det oppover... OG nedover! ICON_LAUGH
Gleder meg, håper kroppen funker da!

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Elgvenn2] #1020563 02/09/2010 20:19
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Bra du har kommet fram fra skauen igjen, Stian, vi begynte å bli litt bekymret siden du var rett bak oss like før mål!

Veldig morsom løype, og merkelig nok og endelig fungerte beina igjen etter helgas strabaser. Orienteringsevnen (eller kanskje heller evnen til å følge med på gjennomkjøringen) var det verre med, så jeg kjørte meg vel bort fra det som burde være en grei annenplass... Men Odd Erik, dette var løype for deg, så nå kan du bare angre ;-)

Men neste gang er det jeg som er løypelegger så da skal jeg finne fram ;-) Furuberget opp OG ned, med mellomtid på klatringen, det blir masse moro :-)

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: kao] #1020593 02/09/2010 20:47
stosu Offline
Besatt
Besatt
hehe.. mista motivasjonen til å gidde å prøve å komme fram, trodde jeg hadde sykla feil når jeg kom ut igjen på veien et stykke, sykla tilbake, fant ut at det hvert fall var feil å sykle tilbake, fortsatte i løyperetning, kom til skolen, fikk ikke med meg veien inn til mål og havna på jordet. Fant fram til slutt, da.. Fant også ut at løpeformen er der på et vis, da jeg måtte av og løpe ved hver minste rot.

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: stosu] #1020605 02/09/2010 20:58
T
tool Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
..merkelig, synes det gikk greit å finne frem jeg. Kanskje det har noe med at jeg merka løypa eller har en 10. plass fra VM i MTB- orientering "back in the old days"?

Skal klare meg med en rundbane neste gang...

Flere sykler - mere moro!
http://tungetraakk.no
Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: tool] #1020625 02/09/2010 21:13
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Angrer litt allerede, men neste torsdag med ny bil og greier skal jeg være med i Furuberget, så det er både opp og ned ? Kan bli moro det.

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: tool] #1020635 02/09/2010 21:22
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: tool
..merkelig, synes det gikk greit å finne frem jeg. Kanskje det har noe med at jeg merka løypa eller har en 10. plass fra VM i MTB- orientering "back in the old days"?

Skal klare meg med en rundbane neste gang...

He-he, det blir nok bra uansett. Jeg hadde ofte en tendens til å løpe fra hue mitt i gamle dager også jeg ;-) MTB-orientering ja, det har det blitt stille om eller er det bare jeg som ikke følger med? Har aldri fått prøve det, men det må jo være det beste fra to verdener :-)

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Oddefa] #1020649 02/09/2010 21:31
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Angrer litt allerede, men neste torsdag med ny bil og greier skal jeg være med i Furuberget, så det er både opp og ned ? Kan bli moro det.

Det blir moro ja, det kan jeg love! Først en skikkelig O2-test opp fra Mjøsa til vanntårnet, og så store deler av utforløypa fra norgescupen i 2002 eller når det var. Men ikke bli skremt da, folkens, det verste hoppet er grodd igjen ;-)

Redigert av kao; 02/09/2010 21:31. Rediger grunn: Hva er et vånntårn? ;-)

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: kao] #1020721 03/09/2010 04:36
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Løypa hørtes artig ut, men muligens er det bedre med en enkel rundbane og heller kjøre flere runder, slik at navigering ikke blir eneste suksesskriterium. Jeg dro hjem til tool og prøvde å skru på pedalen med unbraconøkkel, men gjengene på krankarmen var ødelagt. Kanskje like greit... Dro hjem for å ta en intervalløkt, men ga meg etter 3 minutt på første draget da låra fortsatt var vonde etter helges strabaser, så det ble en rolig asfalttur i stedet. Regner med sykkelen er klar igjen til Furuberget neste torsdag. ICON_SMILE

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: kao] #1020755 03/09/2010 06:21
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: kao

Det blir moro ja, det kan jeg love! Først en skikkelig O2-test opp fra Mjøsa til vanntårnet, og så store deler av utforløypa fra norgescupen i 2002 eller når det var. Men ikke bli skremt da, folkens, det verste hoppet er grodd igjen ;-)

Liker opp til vanntårnet fra Mjøsas bredd. Liker ikke utforløype fra NC. hehe.. Pass på å merke løypa skikkelig, da Kjell-Arne. Husk at jeg har en stygg stygg tendens til å rote meg bort fra alle andre. Sykla feil i byhagan, sykla feil sist vi sykla suicide-mission i Furuberget, sykla kjempefeil i hele går. Kanskje like greit at jeg holdt meg langt unna OK Moss da jeg bodde i Moss.

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: stosu] #1023302 06/09/2010 20:11
T
tool Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Syklet utfortraseen to ganger i dag, satte ned setet et par cm og fikk bedre kontroll med en gang - spesielt i henget øverst. Noen som har peiling på hva en go tid ned ligger på - hadde 4.40 siste tur i dag, da har jeg nok ikke mer enn 10-15 sekunder å gå på før jeg er utenfor kontroll- sona. Med 8.20 opp på testen i vår er min drømmegrense 13 min...

Flere sykler - mere moro!
http://tungetraakk.no
Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: tool] #1025631 09/09/2010 18:59
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Og da var andre runde i singletrack tour unnagjort!
Maxpuls i 2km bakkeløp før ditto høydemeter nedover på morsomme stier. Det ble nesten bedre av omleggingen, da det ble mere sti! ICON_SMILE

Kjempejobb av kao for løypelegging! ICON_LAUGH

Ser av klokka at jeg kjørte på 9:16 opp (9.59 var persen min fra 2008), og 5:48 ned igjen. Det inkluderer ca. 10 sekuner kluss der jeg kjørte feil i et kryss! ICON_WINK Hvertfall fornøyd med nedovertida! ICON_SMILE

Redigert av Elgvenn2; 09/09/2010 19:01.

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Elgvenn2] #1025665 09/09/2010 19:33
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Veldig moro:) Tross en feilkjøring nedover, der jeg fulgte utforløypa videre ned, og av den grunn ventet inn de som var foran meg før jeg kjørte feil. Var vel 5-10 sekund foran deg Elgvenn på toppen, du tok inn bra på meg på slutten. Gikk egentlig greit opp, følte jeg sykla kontrollert, men hadde ikke klart så mye raskere tror jeg. Omleggingen av løypa var lurt ja, tross at jeg bommet i selve rittet. Bra opplegg kao og tool.

Blir med neste torsdag også.

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Oddefa] #1025721 09/09/2010 20:33
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
8.46 opp og 5.32 ned her. Ble litt rart da jeg hadde innstilt meg på tidtakerjobb i stedet for sykling, og skikkelig "kaldstart" og lav puls oppover, var i overgangen mellom I3/I4 helt på toppen, men det ble da kontrollert sykling av det ;-) Brukbart fornøyd med downhilldelen, men var noe kontrollert og reservert over det siden det var mye turgåere ute, møtte en hel bøling akkurat på toppen av siste henget, dårlig timing ;-)

Resultater og omtale hos BSK

Og sånn var vinnerens opplevelse

Gleder meg til neste gang, Høisveenrunden er vel allerede en klassiker ;-) Må få med flere fra Elverumskanten, Odd Erik!

Og takk til elgvennen som ble med og tok ned merkinga, og som dro meg med bort i Furubergets bratteste bakke etterpå, begynte å bli spennende siktforhold i skumring ++ da ;-)

Og etterpå var det mørkesykling langs Mjøsa hjem, må vel lade opp Niterider'n nå ;-)

Redigert av kao; 09/09/2010 20:41.

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: kao] #1025746 09/09/2010 21:03
stosu Offline
Besatt
Besatt
turen opp var morsom. Kom over toppen som 3. mann, et par hundre meter bak Geir og Joakim, sammen med Jan Erik. Kan ikke huske å ha hatt så mye trøkk så tidlig i en bakke etter så lite oppvarming før.

Turen ned var akkurat som forventet, med litt surring og feilkjøring (tenkte jeg skulle la Jan Erik sykle først utfor, men fornuften lå igjen hjemme, sykla først likevel, gitt) . Hadde en stopp også. Visste ikke hvor jeg var. Men det var trøkk oppover, da.. Det er det viktigste. Får heller lære meg å sykle nedover og følge merking til neste år.

Seff klar neste uke (kanskje jeg klarer å følge merkene da..)

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: stosu] #1025774 09/09/2010 21:32
JVika Offline
Fersking
Fersking
Ble litt snaut med oppvarming for min del kjente jeg... Ikke akkurat årets trøkk, men sesongen er jo også på hell. Blir artig neste uke også. Det er en løype jeg liker veldig godt. Jeg skal kjøre NC rundbane i Svarstad neste lørdag, så blir nok en "rolig" gjennomkjøring for min del.

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: JVika] #1025780 09/09/2010 21:40
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: JVika
Ble litt snaut med oppvarming for min del kjente jeg... Ikke akkurat årets trøkk, men sesongen er jo også på hell. Blir artig neste uke også. Det er en løype jeg liker veldig godt. Jeg skal kjøre NC rundbane i Svarstad neste lørdag, så blir nok en "rolig" gjennomkjøring for min del.

Imponerende rask tid, og velkommen til forumet! ICON_SMILE

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Elgvenn2] #1025864 10/09/2010 07:27
stosu Offline
Besatt
Besatt
noen som vet om paparazziene som har stått i løypa de to første rittene legger ut bildene sine noe sted?

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: JVika] #1026217 10/09/2010 19:36
kao Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: JVika
Jeg skal kjøre NC rundbane i Svarstad neste lørdag, så blir nok en "rolig" gjennomkjøring for min del.

Hmm, NC-arrangørene er ikke akkurat flinke til å markedsføre at det er sport/veteranklasser i disse rittene også, men jeg begynner å få litt lyst til å ta turen nedover, og kan kanskje bruke denne tråden for å lufte interessen om det er flere fra Hedemarken som har lyst til å ta turen for å fylle opp veteranklassene?

Løypa får visst veldig gode skussmål rundtomkring, og her er løypa.

Det var veldig moro sist jeg tok turen til rundbane i Vestfold i hvert fall, nordisk i Svelvik :-)

Redigert av kao; 10/09/2010 19:50.

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: kao] #1026273 10/09/2010 20:41
JVika Offline
Fersking
Fersking
Gleder meg som en unge! Virker som det funker fint med hardtail. Blir en kongeavslutning på sesongen!

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: JVika] #1026388 11/09/2010 09:07
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ser på resultatlisten fra torsdag, jeg kjørte jo feil så burde vel være disket eller plassert sist. Selv om tid og plassering nok hadde stemt om jeg hadde kjørt riktig, da jeg ventet til de som var foran meg på toppen syklet forbi og hoppet inn foran Hans Olav som var bak meg på toppen, mest for å få ca tid. Men syklet jo feil, det gjorde ikke Hans Olav så burde vel strengt tatt vært bak. Litt dumt hehe, for den siste delen passet meg bra og hadde god fart tross sykkelmekaniske problem når jeg sykla feil, føltes naturlig å ta rett fram i DH løypa hehe (er vel den jeg har sykla før også så mulig det var noen reflekser).

Hadde vært kult hvis dere kjører samme rundene til våren også (og at de ikke kolliderer med JH/Øistein sin cup, så samkjør dere der mht dager), likte den uhøytidllige tonen, samt at løypene er krevendes (og kort) på sitt vis.

Blir i allefall med på torsdag hvis jeg har sykkel klar. Hvis ikke må jeg stille med landeveissykkelen eller utforsykkelen hehe. Rundebaneritt er knallgøy, og blir med på flere neste år en det Nissan cup rittet jeg var med på i Skullerud. Neste lørdag tror jeg derimot jeg skal løpe birken.

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Oddefa] #1026420 11/09/2010 10:10
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
(...)Men syklet jo feil, det gjorde ikke Hans Olav så burde vel strengt tatt vært bak.(...)
Sykla feil jeg også, men oppdaga det akkurat når jeg passerte stien, så fikk bremsa og kasta sykkelen til høyre og gjennom buskene! Tapte vel ca. 10s på manøveren. ICON_WINK

Re: September Singletrack Tour på Hedemarken [Re: Elgvenn2] #1028781 14/09/2010 17:14
JVika Offline
Fersking
Fersking
Var igjennom ukas løype på mandag. Forholdene var ganske bløte i deler av løypa. I tillegg har det regnet ganske mye i etterkant, så dette blir glatt... Jeg kjørte med Mountain King foran under gjennomkjøringen. Dette fungerte veldig bra. Blir nok det bak også på rittet. Raceking blir farlig glatt...

Her er link til sporet:

http://connect.garmin.com/activity/48999367

Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support