Det var sannelig bra! Av denne trådens nylige gange kunne man -- feilaktig, skjønner jeg nå-- få inntrykk av at så godt som alle syklister mellom Åsen og Namskogan lå i labilt sideleie og måtte ambuleres til og fra Åre for å få kjøpt sin hardt tiltrengte medisin. Jeg er glad jeg tok feil!
Skulle det være noen igjen etter at systembolaget er stengt, og til og med i morgen søndag, så kan vi jo treffes? Vi kan jo enten gå etter lyden, satse på en auto-treff per led-smell, eller bruke utvalgte moderne teknologiske vidundere. Mine koordinater i sistnevnte er i så fall 458 54 trippel-tre.
Dette fungerte utmerket forrige gang, vi snubla over gikke i det han var i ferd med å utbedre konsekvensene av litt for høy fart i en litt for skarp sving i ei litt for svartmerket løype
Det var sannelig bra! Av denne trådens nylige gange kunne man -- feilaktig, skjønner jeg nå-- få inntrykk av at så godt som alle syklister mellom Åsen og Namskogan lå i labilt sideleie og måtte ambuleres til og fra Åre for å få kjøpt sin hardt tiltrengte medisin. Jeg er glad jeg tok feil!
Skulle det være noen igjen etter at systembolaget er stengt, og til og med i morgen søndag, så kan vi jo treffes? Vi kan jo enten gå etter lyden, satse på en auto-treff per led-smell, eller bruke utvalgte moderne teknologiske vidundere. Mine koordinater i sistnevnte er i så fall 458 54 trippel-tre.
Vi er alle trygt tilbake i Verdal Føret i løypene er helt perfekt Det kommer noen bilder i løpet av de nærmeste dagene...
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Et lite mobilbilde fra fredagskvelden: Gikke koser seg i solveggen i Brunkulla Vi satt ute til sola gikk ned,fredagen var det veldig varmt i Åre til å være i oktober Jeg ruslet rundt oppi bakken med lånt kamera,og jeg tror ikke det var langt unna 20 grader pluss oppi skogen!
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Bilde 1; Espen tar sin daglige dose. Bilde 2; Jonny er sjokkert over rask sørvis på Broken. Bilde 3; Dessert innkjøpt. Bilde 4; Boen i Hallrajd. Bilde 5; Pål i Hjulingen.
hmmm ut fra bilder, så fins der dem som sykler, og "klienterne" som sitter i solveggen med den daglige dose. Tiden er lang når man er skadet forstår jeg
Takk for i år, Åre! Fine forhold i dag også, men litt "hustri" vær på toppen, vind, tåke og is og kabinbanan steng fra kl 13. Fikk noen fine runder i Nelson, Shimano, Flinbanan og helt ny, enda ikke navngitt sti øst for Bräckebäcksleden.
Den øst for brekkebekken lover godt. Makan til godt utnyttede høydemeter skal man lete lenge etter. Rakk du å telle svingene ;-) Det kan virke som den skal bygges sammen med French connection.
Foresten, fikk Dere tatt den lille småbratte snutten bak fjellgården?
bratt bak fjellgård, was, warum, wohin? Vi tok skarpt høyre hver gang vi kom ned til hummeln, så antageligvis gjorde vi ikke det noe nytt som har kommet?
Da er ledkartan for 2011 sluppet. Jeg registerer at den nye stia vi kjørte på tampen i fjor har fått navnet Getrappet. Det som ser ut til å være en gledelig overraskelse er at den har fått en tilslutning i øvre del som bærer navnet Månskogen. Denne starter rett nedenfor avstigningen til Vm 8'an. Total lengde ca 4 km fordelt over 450 høydemeter. Farge? Blå.
Disse to nevnte løypene til sammen ser ut til å utgjøre en lang og fin nedkjøring. Antall svinger ser avsindig ut!
Ellers byr jeg på noen snøsmeltebilder fra dagens skitur i Årebakkene;
Artig tråd! Har tenkt å prøve litt heisbasert sykling etter et par år med stisykling. Har en RM Slayer 50 SXC, er den grei å bruke eller vil en fort måtte gå over til mer downhill baserte sykkel?
Har nok aldri utfordet Slayer`n på kapasitet, men det går litt på komfort også (og sevlfølgelig mulighetene for å skaffe seg en ny sykkel...)
Jeg sykler alltid med min vanlige stisykkel i Åre og synes det fungerer helt fint. De første turene var med en 100mm hardtail med rittgeometri, det funket det også. RM Slayer vil funke finfint, tror jeg. Du sykler nok ikke like fort som de på DH-rigg, men hva så?