Ser ingen som helst grunn til hvorfor de som liker å sykle på teknisk sti er noe mindre idioter pga at de sykler sti.
De er det grunnet forholdene. Når du sykler på sti så er det tilnærmet umulig å sneie forbi fotgjengerne i 30 km/h eller mer. Man må vente på at fotgjengerne ser en og tar et steg til siden. Dermed oppnås en eller annen form for kontakt.
Statistikken sier også sitt. Jeg har fortsatt til gode å høre om en eneste stivandrer som har blitt regelrett nedsyklet, mens historiene fra grusveiene dukker opp i media hvert år.
Når det gjelder det med om stisyklister er triveligere folk enn grussyklister så er det vanskelig å si noe sikkert. Idioter på sti blir begrenset av stien når det gjelder å utfolde sin hensynsløse idioti, mens idioter på grusvei har alle muligheter.
[tåtråkking] Dog, jeg tror du finner flere mennesker med velutviklet konkurranseinstinkt på grusen enn på stien, og min erfaring av livet generelt er at folk med alt for mye konkurranseinstinkt ikke er de triveligste eller mest interessante å omgås. [/tåtråkking]