Mangel på kommentarer og erfaringsutveksling om Merida-sykler skyldes nok i stor grad at nerdesegmentet her på forumet ikke er målgruppen for Merida. Lag en skikkelig stisykkel eller kanskje stivennlig hardtail, så kanskje folk får opp øynene. For å være litt stygg, så er vel kanskje www.birkebeiner.no stedet å henvende seg når man ser hvilket markedssegment sortiment og markedsføringsfokus merket har.
Jo, du har helt rett. Tanken var vel egentlig at vi skulle høre om det var noen som syklet over fjellet i helgen på en Merida (nå i disse Birkentider). Ser tilbakemeldingen din om vepsebol, og kjøper den. Innser at det blir tøft å følge opp dette. Takk for tilbakemeldingen!
Jon Steinar Engenes
Re: Merida - hva synes dere om syklene våre?
[Re: Joneng]
#101822331/08/201012:13
Merida har da vitterlig skikkelige stisykler,bare at man neppe ser de i mange butikker,eller så blir de ikke tatt inn i sortimentet her til lands : Link: ikke så verst til stisykkel å være..
Jeg risikerer å stikke lankene inn i vepsebolet, og utroper et rungende JA. Nå fikk jeg ikke med med en initielle utformingen av innlegget, men tar sjansen allikevel.
Jeg syklet ultra-birken på en Merida ninety-six.
Erik
[Re: SimonS]
#101827431/08/201013:05
De sikter vel mer inn på segmentet FS-rittsykkel med den der, men den er nok mer enn dugandes til alt som kan kalles sti. Blir spennende å se priser for 2011 etterhvert. Birkebeiner SL modellen deres har jo XXL solgt til en flott pris i år, ihvertfall.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
[Re: parob]
#101830431/08/201013:47
Jeg syklet faktisk på en merida i helga ,flx team -08 mod . Sykkelen fungerte helt utmerket , det gjorde desverre ikke skrotten oppå . Men jeg kom i mål til slutt , takket være Merida !
Hmmm .
[Re: SimonS]
#101832231/08/201014:13
2011-syklene har potensiale, men jeg stusser litt ved modellnavn som er svært like en ikke spesielt anonym, amerikansk produsent. Spørs også om komponentvalget gjør det verdt et kjøp, da spesielt hjul. Liker at de har skjønt at juksepinner er på vei inn.
Det var vel en ikke helt ukjent Hannes Genze som kom over mål med en Merida, så helt håpløs kan ikke syklene være;)
Selv syklet jeg på en 2009-modell FLX 3000 14 minutter dårligere, en sykkel jeg er meget godt fornøyd med. Kjøper gjerne Merida igjen, men prisene på toppmodellene er latterlig høye...
Min litt nedlatende holdning, kommer når folk presenterer Merida som noe utenom andre vanlige saker.
Jeg har også lyst til å være litt nedlatende. Meridas toppmodeller er litt som en VW Passat med 19-tommersfelger og full utstyrs- og sportspakke. Noe for den som helst kjøper i de største butikkene, men likevel har lyst å vise at det ikke er penger som er problemet. (Jeg kjører Citroën, hvis noen ikke har fått det med seg...)
Re: Noen som syklet på Merida over fjellet i helgen?
#101849431/08/201017:46
Jeg kjørte en oppgradert Carbon FLX 3000 som fungerte utmerket. Ikke en eneste Chainsuck eller girproblem. Er kjempefornøyd med sykkelen At enkelte her på forumet ikke synes Merida er "kult" kan jeg leve med :-)
Harald D
[Re: Dan]
#101850131/08/201017:48
Hvis det er kravet, legger du ikke lista særlig høyt må jeg si.
Merida er like kult eller ukult som feks Everest. Mitt utgangspunkt er ikke om ting er kult eller ikke, men om syklene gir mye for penga, og det er gode tekniske løsninger osv.
Helt greie saker, men har ingenting som skiller det fra andre sykler.
e
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
Men likevel så leser man jevnlig om det i diverse pre-Birken-artikler, hvor en eller annen står frem med sin Merida/Everest/HardRocx til "60.000,-". Det intervjuobjektet da sier er enten "jeg er småteit og lurt" eller "jeg juger, egentlig ga jeg bare 29.999,-". Vet ikke helt hvilket som er mest flatterende.
[Re: Espen]
#101868031/08/201020:22
Merida er like kult eller ukult som feks Everest..
Sitat: Espen
Helt greie saker, men har ingenting som skiller det fra andre sykler.
Du sidestiller Everest og Merida? Nå er du på bærtur, for å si det mildt. Merida bruker, i motsetning til Everest og andre kjeders husmerker, store ressurser på utvikling av egne rammer. De ligger i dag helt i front av utviklingen når det gjelder hardtailer og fulldempere til rittbruk, sammen med for eksempel Cannondale og Scott. De har også utviklet ei temporamme med veldig innovative og spennende løsninger. Cannondale Flash og Merida O.Nine er kanskje de to aller vasseste ritthardtailene der ute akkurat nå, jfr duell-testen i Terrengsykkel. Ninety-Six har også fått meget positiv omtale i bladet og i andre medier ved gjentatte anledninger.
Thomas
#101870331/08/201020:37
Jeg syklet Ultrabirken på min Merida Ninetysix Team 2009 og måtte bryte grunnet et fastkilt, røket girøre, som ikke lot seg skifte ut med tradisjonelt verktøy. Vil du se bilder, så send meg en PM.
'...once more, and more intensity!'
[Re: ThB]
#101871831/08/201020:54
Kanskje litt flåsete sagt, og tenkte først og fremst på sykler i 15-20-30k segmentet.
Kinesis og Giant er verdens største produsenter. Begge disse legger også ned masse resurser i utviklingen av nye rammer. De fleste husmerker kommer fra disse.
Hva er det som gjør Merida til markedsleder på rittfuldempere?
Hva gjør de sammenliknbare med Canondale, Specialized, Scott eller Giant?
Hva gjør Merida mer innovative enn de andre nevnte merkene, med mye lengre erfaring innen disse segmentene?
E
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***