Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 35 av 42 1 2 33 34 35 36 37 41 42

Garmin Edge 705 - forum

Re: Garmin Edge 705 [Re: sl500] #1016019 28/08/2010 10:40
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fikk lastet inn topokartene med hjelp av basecamp... Men er det slik at kartet ville blitt bedre på gps`n ved bruk av mapsource?

CK ELVERUM

Re: Garmin Edge 705 [Re: Otoen] #1016030 28/08/2010 11:27
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Nei skal ikke være det.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Garmin Edge 705 [Re: hbakken] #1016033 28/08/2010 11:41
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
og hvis jeg feks skal legge ut gps sporet på feks ultrabirken-tråden her på forumet, hvordan gjøres dette?

Og kommer all info da ut, som feks puls, hastighet m.m eller kan jeg velge det ut?

CK ELVERUM

Re: Garmin Edge 705 [Re: Otoen] #1016039 28/08/2010 11:50
j-aa Offline
Avhengig
Avhengig
http://connect.garmin.com -> Last ned plugin til netleseren, og last opp loggfilen. Hva du vil legge ut kan du redigere etterpå (hvis du sletter puls- og fartsdata i oppsummeringsboksen forsvinner kurvene også)

Re: Garmin Edge 705 [Re: j-aa] #1016572 29/08/2010 13:21
O
olask Offline
Entusiast
Entusiast
O
Jeg sliter med å legge inn kart fra frikart.no. Jeg har et par ganger prøvd følgende:
1 Laste ned kart
2 Endre navn på kartet til noe med .img
3 legger kartet inn i garmin filen på gpsen
4 starter opp og prøver å velge det kartet, men det finnes ikke på gpsen.

Hva gjør jeg feil?
Jeg har forresten et veikart liggende på et minnekort jeg kjøpte sammen med gpsen hvis det har noe med saken å gjøre...

Re: Garmin Edge 705 [Re: olask] #1016599 29/08/2010 13:45
T
TNO Offline
Avhengig
Avhengig
T
La inn Basemap og prøvde å lage et spor. dette gikk greit, men det var trøblete å følge navigeringen på denne. Tok bare å la inn en runde i området. Start og mål på nesten samme sted. når jeg kom litt før halvveis i runden ba GPS'en meg å ta en usving for tydeligvis var dette korteste vei til mål. Har også prøvd navigeringsfunksjonen på nedlastet spor og det er relativt store avvik. Hadde jeg fulgt GPS'en 100% hadde jeg kommet på avveie. Forstår at kart og gps ikke er helt nøyaktig, men...? Jeg har TOPO premium. Når jeg setter i gang med Navigering på en nedlasted rute, opplever jeg at det er vanskelig å følge GPS'en.
hvis den nedlasede ruta er "tatt opp" med en annen GPS, eller med et annet kart, vil det vises feil på min gps?
Noen som har råd og tips der ute på bruk av navigeringsfunksjonen? Innstillinger etc.? Har sett igjennom hele forumet, men finner lite nyttig om dette.

Redigert av TNO; 29/08/2010 13:46.
Re: Garmin Edge 705 [Re: TNO] #1016628 29/08/2010 14:22
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
olask: Tror kartet må hete gmapsupp.img for at Edge'n skal lese det.

TNO: Dette skyldes en funksjon som heter "Auto route recalculation" eller noe sånt. Hadde også på den tidligere, og opplevde at med en gang jeg kom 5 meter bort fra sporet, så begynte den å veilede meg til starten. Går fint an å huke bort for denne inne på Edge'n, så skal det fungere bra.

Re: Garmin Edge 705 [Re: olask] #1016630 29/08/2010 14:31
j-aa Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: olask
Jeg sliter med å legge inn kart fra frikart.no. Jeg har et par ganger prøvd følgende:
1 Laste ned kart
2 Endre navn på kartet til noe med .img
3 legger kartet inn i garmin filen på gpsen
4 starter opp og prøver å velge det kartet, men det finnes ikke på gpsen.

Hva gjør jeg feil?
Jeg har forresten et veikart liggende på et minnekort jeg kjøpte sammen med gpsen hvis det har noe med saken å gjøre...

1: last ned gmapsupp.zip fra frikart. Denne fila er komprimert, så den må pakkes ut (du får da gmapsupp.img). Du skal ikke endre navn på fila.
2. Legg gmapsupp.img i mappa garmin på gpsen.

Re: Garmin Edge 705 [Re: j-aa] #1016648 29/08/2010 14:57
O
olask Offline
Entusiast
Entusiast
O
Takker og bukker! å endre navn var visst helt feil! Virker nå ICON_SMILE

Re: Garmin Edge 705 [Re: olask] #1016708 29/08/2010 16:55
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
noen som vet om man kan ha flere frikart inne i enheten samtidig? Ser at vinter og sommerkartet har samme filnavn. Jeg prøvde å endre disse navnene men da finner ikke enheten noen ting. Så lenge jeg bare har sommerkartet lastet ned til enheten med orginalnavn funker det bra. (har selvfølgelig beholdt img endelsen. Prøvde så å laste ned street map i tilegg samtidig som jeg bytet navn til gmapsuppsommer.img på sommerkartet og tilsvarende på street mapp. Har nå lagret begge disse kartene både på enheten og på minnekortet. Hvordan finne jeg kart som er lagret på minnekortet. Ser at spor jeg har lagret på minnekortet kommer opp av seg selv når jeg går inn på lagrede turer.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Garmin Edge 705 [Re: neistein] #1016714 29/08/2010 17:04
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Har nå fjerne vei kartet og endret sommerkartet tilbake til gmapsupp.img fra gmapsuppsommer.img. Da funker det igjenn. Veldig dumt om man ikke kan ha flere kart inne samtidig. mulig man kan ha veikartet inne på minnebrikken og sommerkartet inne på enheten da med samme navn. Rart at ikke frikart har forskellige navn på de forskjellige kartene sommer, vinter og vei

Re: Garmin Edge 705 [Re: neistein] #1016726 29/08/2010 17:21
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Sitat: neistein
Har nå fjerne vei kartet og endret sommerkartet tilbake til gmapsupp.img fra gmapsuppsommer.img. Da funker det igjenn. Veldig dumt om man ikke kan ha flere kart inne samtidig. mulig man kan ha veikartet inne på minnebrikken og sommerkartet inne på enheten da med samme navn. Rart at ikke frikart har forskellige navn på de forskjellige kartene sommer, vinter og vei

Dette problemet er bare der fordi det ikke installeres på vanlig måte på en PC og deretter overføres til GPS'en. For egen del laster jeg ned kart fra OSM-kilder som kommer med installasjonsfil til Mapsource (eks http://www.openmtbmap.org eller http://garmin.na1400.info/routable.php), da er det mulig å ha så mange kart man bare kan ønske.

Lars-Erik
Re: Garmin Edge 705 [Re: Ugla] #1016746 29/08/2010 17:52
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Sitat: Ugla
Sitat: neistein

Dette problemet er bare der fordi det ikke installeres på vanlig måte på en PC og deretter overføres til GPS'en. For egen del laster jeg ned kart fra OSM-kilder som kommer med installasjonsfil til Mapsource (eks http://www.openmtbmap.org eller http://garmin.na1400.info/routable.php), da er det mulig å ha så mange kart man bare kan ønske.

Takk jeg har nettop kjøpt dingsen og er ikke helt på nett enda. Får sjekke disse linkene

Re: Garmin Edge 705 [Re: simson] #1016800 29/08/2010 18:47
T
TNO Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: simson

TNO: Dette skyldes en funksjon som heter "Auto route recalculation" eller noe sånt. Hadde også på den tidligere, og opplevde at med en gang jeg kom 5 meter bort fra sporet, så begynte den å veilede meg til starten. Går fint an å huke bort for denne inne på Edge'n, så skal det fungere bra.

Nå er min på norsk. men antar dette er under Ruting? Hva er det andre alternativet "Bekreftet" eller da "Confirmed"?

Re: Garmin Edge 705 [Re: hbakken] #1016803 29/08/2010 18:49
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: hbakken
Jeg oppdaget et problem i helgen med min 705.

Under Utflukt hadde jeg lastet inn alle gps sporene, ca 50 stk.
Jeg fant ut at man kunne velge å vise sporet på kartet (altså uten å navigere etter det) var veldig nyttig da jeg skulle kombinere flere spor på turene.

Valgte da en egen farge for sporene og at de skulle vises på kartet.

Etter et visst antall fikk jeg så beskjed om at sporminnet var fullt. (Fortsatt godt med mb ledig på selve enheten) Selv om jeg da slettet spor, og eller valgte at de ikke skulle vises i kart fikk jeg fortsatt at sporminnet var fullt.

Noen som vet begrensningene på sporminnet og om det er mulig å endre på dette?
Vil ekstern minnebrikke påvirke dette?

Kjedelig å måtte legge til/fjerne spor fra enheten alt ettersom hvor man skal sykle.

Bruker firmware 3.1 (3.2 er ikke tilgjengelig via webupdater lenger)

Noen andre som har opplevd dette?

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Garmin Edge 705 [Re: neistein] #1016886 29/08/2010 20:11
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig
Du kan bruke "gmt" og legge sammen kartene til en fil som for 705en må hete "gmapsupp".

Selv lastet jeg ned og kompilerte det på Macen min for lenge siden så jeg husker ikke hvorfra jeg lastet ned den, men du finner noen pekere her:

http://freegeographytools.com/2008/breaking-up-a-garmin-gmapsuppimg-map-file-into-separate-map-tiles

Deretter kan du da i menyen på enheten aktivere/deaktivere som du måtte ønske. Vil håpe at Garmin fikser dette i neste firmware oppdatering (i tillegg til en del andre bugs).

Re: Garmin Edge 705 [Re: TNO] #1016980 29/08/2010 21:29
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: TNO
Sitat: simson

Nå er min på norsk. men antar dette er under Ruting? Hva er det andre alternativet "Bekreftet" eller da "Confirmed"?

Under ruting velger du Omberegn: Av.

(Med mindre jeg husker helt feil, var det i hvert fall sånn jeg fikset problemet jeg opplevde).

Re: Garmin Edge 705 [Re: simson] #1017534 30/08/2010 17:30
H
Håkon SSL Offline
Avhengig
Avhengig
H
men å få dat-filer til tcx med en garmin som bare slår seg på som om man bruker powerknappen når man kobler til usb-kabelen er det ingen som vet svar på ennå?

- Wilier Cento 1 Dura-Ace DI2 SRM
- Trek Top Fuel 9.9 SSL
Sponsor:
Bilforumet AS
www.bilforumet.no
Re: Garmin Edge 705 [Re: sl500] #1017770 30/08/2010 22:11
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: sl500
Krankdrev nå er du bønhørt.
Se hva jeg fant oss Bellanor men billig er det ikke.

Lim og kopier

Vi lanserte Topo Premium i juni, og produktet har allerede rukket å bli en stor suksess.

Norge er delt opp i 20 områder og kartet leveres klar til bruk på microSD/SD-adapter.
Det har vært en etterspørsel etter større områdeinndeling på et SD kort, og vi kan med glede introdusere Topo Premium verdikort!

Kunden kan nå kjøpe et verdikort og fritt velge mellom 2-5 kartområder på et SD kort.
Valg av kart gjør kunden selv via webadressen http://www.geoinsight.no/bestilling.
Verdikortet inneholder en kode, som skal sendes inn sammen med bestillingen.
Topo Premium produktet sendes pr post!

Artikkelnavn
Veiledende pris inkl mva

Premium verdikort 2 områder
2790,00

Premium verdikort 3 områder
3790,00

Premium verdikort 4 områder
4490,00

Premium verdikort 5 områder
4990,00

Topo Premium verdikort er forventet inn på lager innen 1-2 uker.

Bestillinger gjøres ved å sende en e-post til bestilling@belanor.no

Dette er jo et slags skritt i riktig retning, men på en måte et slag i trynet for de som alt har brukt penger på Premium kart. Syns fremdeles dette er altfor lite brukervennlig og kommer personlig neppe til å kjøpe flere kart før det evt. blir gjort noe med pris og muligheter for mer fleksibilitet, backup osv. Jeg ønsker selv å bestemme hvilke kart som legges inn og å kunne velge å legge dette rett på minnet til GPSen eller på et SD-kort - slik man kunne tidligere med Mapsource.

Jeg ser også at det nå tilbys topokart som tillegg til de som har bil-gps, man får da HELE landet for under tusenlappen. Så vidt jeg kan skjønne er dette samme skala (1:50 000) og detaljgrad som tidligere Topo Adventure og Topo Pro.

Litt kjipt å tenke på at jeg betalte nesten like mye for et Topo Adventure for et år siden og at man nå skal måtte blø ca. 1500,- pr. stk for Topo Premium kartene (som visstnok skal være bedre med 1:20 000 skala, men saken er at det som er mer detaljert er stort sett bygninger o.l. noe som er totalt uinteressant for en som skal ferdes i skauen. Virker ikke som om stiene har blitt noe merkbart bedre)

Jeg vil oppfordre alle til å IKKE kjøpe topo kart før de kommer frem med noe som er mer brukervennlig og har en mer fornuftig pris. Hvis de kan selge topokart for hele landet til Nuvi-serien for under en tusing burde det gå an å gjøre noe med prisen på topo premium! Med de prisene de har nå vil det jo koste over 25 000,- for å få hele landet.

I mellomtida bør vi alle som bruker GPS heller se om vi kan bruke og bidra til frikart.no slik at disse kan bli bedre.

Med nye GPSer som Oregon 550 og muligens også nye Edge 800 kan man også legge inn sine egne custom maps - dvs. at du kan gå å kjøpe feks. et o-kart, scanne det og legge det inn på GPSen over basekart eller andre kart. Med litt arbeid blir dette ganske bra. Støtt heller et lokalt idrettslag enn en kartprodusent som har priset seg helt ut siden de så langt har befunnet seg i en monopolsituasjon.

Re: Garmin Edge 705 [Re: krankdrev] #1017772 30/08/2010 22:15
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Liten rettelse. HVis man kjøper 5 kart i slengen kan man faktisk få HELE landet for kun 20 000,-!! Løp og kjøp!

Er det rart man lurer når de samtidig markedsfører topo-kart for bruk i bil-gps for under en tusing? Er det bare jeg eller er det noe som lukter litt rart her?

Re: Garmin Edge 705 [Re: krankdrev] #1017782 30/08/2010 22:34
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Det hadde forresten vært spennende å vite om topo-kartet for bil gps (Topo Norway) også vil fungere i feks. en Garmin Edge 705 og evt. hvordan kvaliteten er sammeligna med Topo Adventure og Frikart sommer. Kanskje man kan legge inn gratis veikart fra frikart.no og bruke dette i tillegg? (ser ut som man trenger et veikart som underliggende kart)

Har noen mulighet for å teste dette?

Re: Garmin Edge 705 [Re: Håkon SSL] #1017963 31/08/2010 08:05
D
Duet2 Offline
Entusiast
Entusiast
D
Sitat: Håkon SSL
men å få dat-filer til tcx med en garmin som bare slår seg på som om man bruker powerknappen når man kobler til usb-kabelen er det ingen som vet svar på ennå?

Hvis jeg har skjønt deg rett, så oppdager ikke hverken PC(?) eller Edge at du kobler til USB-porten, men den lader?
Har du forsøkt å koble Edgen til en annen PC?
Har du forsøkt å reinstallere garmin driverne?

Jeg mistenker at det kan være et driverproblem relatert til USB-kontrolleren din.
For å resette USB-kontrolleren i XP, koble til en eller annen USB dings (ikke Edgen), åpne Kontrollpanel-System-Device Manager.
Dobbelklikk på USB Host Controller - gå til Driver tab - Uninstall all drivers.

Re: Garmin Edge 705 [Re: Duet2] #1017986 31/08/2010 08:31
j-aa Offline
Avhengig
Avhengig
Håkon SSL: FW 3.20? Hadde samme problem på min forrige 705. Ingen kontakt med internminnet i GPSen, men minnekortet kom opp som ekstern disk når jeg "tvang" den til å gå i USB-modus (hold inn powerknappen til den slår seg av (batterisymbol på skjermen), hold inn knappen igjen til du får opp USB-symbolet). Reinstallerte alt av USB-drivere, og prøvde med flere PCer, uten at det hadde noen som helst virkning.

Sendte den inn til Belanor, og fikk en ny i posten etter en ukes tid. Like etterpå var FW 3.20 trukket tilbake fra Garmin...

Re: Garmin Edge 705 [Re: krankdrev] #1018318 31/08/2010 14:12
sl500 Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: krankdrev
Liten rettelse. HVis man kjøper 5 kart i slengen kan man faktisk få HELE landet for kun 20 000,-!! Løp og kjøp!

Er det rart man lurer når de samtidig markedsfører topo-kart for bruk i bil-gps for under en tusing? Er det bare jeg eller er det noe som lukter litt rart her?

Tja det er jo ikke noen eller noe som hindrer deg i å bruke Topo Norway kart på Edge 705 eller andre Garmin GPSer.
Topo Norway ligner på de gammle Topo Classic dvs lite innbydene kart når det gjelder farger.
Topo Norway har bare 1:50000 så å sameligne det med Topo Adventure/Premium er ikke riktig.

Det jeg er enig med deg i er at kartene er for dyre og Topo Premium burde leveres på DVD så man kunne lagt de inn via Mapsoruce.
Derfor beholder jeg mine Topo Adventure kart til Premium kommer på DVD og prisen blir halvert eller noe i den gaten.

Re: Garmin Edge 705 [Re: sl500] #1018364 31/08/2010 15:08
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K

Tja det er jo ikke noen eller noe som hindrer deg i å bruke Topo Norway kart på Edge 705 eller andre Garmin GPSer.
Topo Norway ligner på de gammle Topo Classic dvs lite innbydene kart når det gjelder farger.
Topo Norway har bare 1:50000 så å sameligne det med Topo Adventure/Premium er ikke riktig.

Det jeg er enig med deg i er at kartene er for dyre og Topo Premium burde leveres på DVD så man kunne lagt de inn via Mapsoruce.
Derfor beholder jeg mine Topo Adventure kart til Premium kommer på DVD og prisen blir halvert eller noe i den gaten.

Grunnen til spørsmålet er at det virker som man må ha et underliggende veikart og at topografisk informasjon blir lagt over veikartet. En Edge 705 har i utgangspunktet ikke noe veikart installert slik som en bil gps har, og skal man legge inn et kommer det gjerne på et SD kort og da har man alt brukt opp de mulighetene man har. Man må derfor ha et veikart liggende på minnet til 705en, da hadde det vært greit om man kunne bruke et gratis veikart fra frikart.no. Hvis dette fungerer skal man kunne få topokart for hele landet for 995,-

Men hvis kvaliteten ikke er så god kan man kanskje like godt bruke frikart sitt sommerkart og "melde" seg på for å forbedre området der man sykler mye med mer data.
Lurer på å gjøre dette selv, hadde vært moro å høre om noe har vært med på dette.

Personlig kommer jeg til å fortsette å bruke det ene Topo Premium jeg har kjøpt, men tenker å selge 705en og bruke Oregon 550 i stedet med mulighet for å lage mine egne custom maps fra papirkart som o-kart. Har laget ett, ser veldig lovende ut.
Langt mer detaljer enn selv Topo Premium ICON_SMILE

Re: Garmin Edge 705 [Re: sl500] #1018369 31/08/2010 15:18
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
En liten ting:

"Topo Norway har bare 1:50000 så å sameligne det med Topo Adventure/Premium er ikke riktig."

Topo Adventure er også et 1:50000 kart og Topo Premium er basert på 1:20000 data der dette er tilgjengelig. Dvs. at for endel områder er faktisk også Topo Premium bare et 1:50000 kart......

Det er med andre ord ikke helt feil å sammenligne med Topo Adventure og Topo Premium selv om det høres ut som Topo Norway ligner mest på de eldre topo kartene.
Antar at det mangler 3D visning og skygger bla. (?)

Redigert av krankdrev; 31/08/2010 15:18.
Re: Garmin Edge 705 [Re: krankdrev] #1018510 31/08/2010 17:57
kao Offline
Ivrig
Ivrig

Men hvis kvaliteten ikke er så god kan man kanskje like godt bruke frikart sitt sommerkart og "melde" seg på for å forbedre området der man sykler mye med mer data.
Lurer på å gjøre dette selv, hadde vært moro å høre om noe har vært med på dette.

Ta en titt her!

Re: Garmin Edge 705 [Re: krankdrev] #1018514 31/08/2010 18:07
sl500 Offline
Ringrev
Ringrev
For å oppklare litt.

Topo Norway er laget for å brukes i sammen med veikart men det kan også brukes alene.

Bakdelen er at de ligner på de eldre topokartene men på den annen side er prisen meget bra

http://www.belanor.no/dllvis5.asp?id=3989

Redigert av sl500; 31/08/2010 18:13.
Re: Garmin Edge 705 [Re: sl500] #1018565 31/08/2010 19:01
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
For å oppklare litt.

Topo Norway er laget for å brukes i sammen med veikart men det kan også brukes alene.

Bakdelen er at de ligner på de eldre topokartene men på den annen side er prisen meget bra

http://www.belanor.no/dllvis5.asp?id=3989

Har lest infoen på Belanor tidligere. Litt klønete forklart, her er det ordlagt nesten som om dette er en overlay (som custom maps eller birdseye). De har også glemt å nevne at Topo Norway kan brukes på andre enn Garmins bil gpser.

Uansett, her er det i det minste snakk om en grei pris hvis man kan leve med litt mindre detaljer.

Pga. de begrensningene en Edge 705 har er det kanskje ikke vits i å spandere på den de grommeste kartene uansett, på en Oregon har det litt mer for seg da den har større skjerm som er lettere å navigere på, oppdaterer skjermbildet raskere og har et innebygd kompass som gjør at den ikke mister retningssansen når man ikke er i bevegelse (det siste kan være et irritasjonsmoment på 705en hvis man er litt lost...)

Har hatt Edge 705 en god stund og i det siste også en Oregon 550. For meg som ikke bruker treningsfunksjonene til 705 men er opptatt av å kunne navigere og syns photowaypoints er genialt (har tidligere laga litt geotaggede bilder med en D300 med egen GPS, LITT tungt å dra med rundt i skauen på sykkeltur!) ender det nå med at jeg pensjonerer 705en og selger denne....
Den har gjort jobben bra, en ting jeg kommer til å savne er den lyssterke skjermen - den på Oregon er dessverre ikke på langt nær så god i sterkt lys.

Synd den nye Edge 800en også mangler kompass og ikke har en litt større skjerm... men skulle vært spennende å vite om den er mer lyssterk enn Oregon.

Re: Garmin Edge 705 [Re: krankdrev] #1018665 31/08/2010 20:09
Brumm Offline
Ivrig
Ivrig

Synd den nye Edge 800en også mangler kompass og ikke har en litt større skjerm... men skulle vært spennende å vite om den er mer lyssterk enn Oregon.

-Manglende kompass.
-Like lav pixeltetthet.
+temperaturmåler
-ikke mulig å dele spor mellom enheter
+pulsbasert kaloriberegning (burde bare vært en fw oppdatering for 705)
+scrollende displayvisning (burde bare vært en fw oppdatering for 705)

Den bør også ha en kjappere CPU slik at det ikke er som å se maling tørke når man har på visning av høyere detaljrikdom. Om touchscreen er en fordel eller ikke tror jeg kan gå begge veier. Jeg foretrekker knapper. Når jeg bruker en Oregon 450 så irriterer jeg meg over hvor teit den oppfører seg i forhold til iPhonen (og hvor gørrtreig den er)..

Kan jo tenkes at det kommer en ny firmware i samme slengen som pgså gjelder for 705, det hadde jo vært fint å fått rensket ut endel bugs.
At kartrutingen ofte er på trynet (gjelder både Edge 705, Oregon 450 og Basecamp) er et mer dyptstikkende problem som kanskje har sammenheng med hvordan ulike veier er vektet og må antagligvis fikses i kartet..

Ellers hadde det vært fint om sykkelrutingen også kunne ta hensyn til terrenget slik at man kan få bedre veivalg dersom man har topokart inne.

Blir spennende å se når den kommer i butikken, ser ut som den skal koste det samme så det er jo ikke fryktelig dyrt om det skulle vise seg at den er mye kjappere og ergonomien er god.

Side 35 av 42 1 2 33 34 35 36 37 41 42

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå