Birken MTB maraton
|
Re: Birken MTB maraton
[Re: Oddefa]
29/08/2010 13:11
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Trur jammen at jeg må vurdere å være med til neste år, høres utvilsomt ut som om dere hadde masse moro.
|
|
|
[Re: Tange]
29/08/2010 13:15
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg må innrømme at jeg var skikkelig rørt når jeg kom til mål. Gleden over å ha mestret forholdene var stor og jeg er taknnemmelig for at Aksel gav meg denne gleden. At et og annet stiparti var drit under de rådende forhold må vi bare regne med. Som Aksel sier så hadde alternativet vært mer grusing, tilrettelegging av en ellers kurant sti (på tørt føre) eller total omlegging av løypa. Jeg er glad Ultraen ble gjennomført og at den ble såpass Ultra som den ble. Men et par skilt nedover fra Nordseter hadde vært OK bare for å gjøre oss sikker på at vi var på rett vei.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
29/08/2010 13:28
|
Slemmis
Ringrev
|
Ringrev
Mye spennende lesning her, både før og etter rittet. Skulle bare ønske at alle hadde en stor lapp på sekk eller styre med "nick'et" sitt fra forumet - så jeg kunne kjent dere igjen.
Enig med mange at det var en jovial og laidback stemning underveis, men synes denne kom mest fram etter Sjusjøen. Før det reagerte jeg på mange inbitte ryttere som kun vekslet ord med noen de åpenbart kjente i feltet, og som ikke ofret tilskuerne underveis mye oppmerksomhet for støtte. Hva med å vinke, si "takk" eller "hei" tilbake? Men hadde noen flotte medrytter mot slutten, og må takke alle for flott tur!
Kort oppsummert: Jeg er grisefornøyd med det meste. Stolt over å ha vært med, og gjennomført. Sykkel fungerte perfekt (Niner Air9), dekk helt knall (RR2.25 ss m/guff) uten rift eller hull, ingen kramper, ingen fall, ikke "hammern" - så kanskje jeg kunne pøst på mer? Men det er kunsten i ritt, å disponere riktig. Klokka inn 07.59 og er strålende fornøyd.
Litt texas-løype til tider, men fra Sjusjøen var det kos, særlig utforkjøringene. Fra Pellestova holdt jeg på å ommkomme bittelitt av kulde etter en frisk haglskur (hagl la seg i hullene i hjelmen og sørget for "brainfreeze" for en uten hår. Resten av turen kjente jeg ikke særlig til fingrene, og er enda nummen i to av dem.
Jeg er med igjen - hurra for Aksel og Ultra!
Espen Flaskeladd "Do what you like, like what you do" Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
|
|
|
[Re: Zwartander]
29/08/2010 13:48
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
HOLD HØYRE! i Ultraversjon, fra Kriksfjell:
Stemme bak meg: - Tror jeg kjører litt fortere enn deg nå. - Vil du forbi? - Ja, men det er ikke noe stress altså. - Kjører inn på siden her jeg. - Ja, det er bra, takk! - Selv takk! I en annen utgave, ved flytsti før Skramstad: (hører bak meg) - jeg kan godt dra litt jeg - vil du forbi? jeg svinger inn her, versågod - takk Og ned suste de forbi meg og jeg kunne kjøre mitt eget tempo 
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
[Re: Juffe]
29/08/2010 13:56
|
Zwartander
Veteran
|
Veteran
Så lenge det er et Birken-arrangement så bør traséen gå fra Rena til Lillehammer. Fjellene på Sjusjøen må være med. For knotet skylder jeg på været og formen. Sjusjøen er jo knall når det er tørt og når man ikke er veldig sliten. Gruspartiene ga etterlengtete pauser, selv for meg med over middels grusallergi. På vei over Lunkefjell var det gøy, men glatt (regnet/haglet når jeg holdt på der) og stiene ned fra Hitfjell og Nevelfjell var/er kjempemorsomme og kun metall igjen på bremsene ga nedkjøringene et ekstra spenningsmoment. Nevelfjell er jo lettere å sykle opp fra den andre siden, kanskje en ide til neste år?
Jeg er definitivt med neste gang, hvis det blir noe! Dette var mitt andre ritt noensinne og det ga mersmak. Kommer til å prøve å få med meg noen av terrengrittene neste sesong (det har hittil alltid blitt med tanken) og jeg håper med at litt mer rittrutine og spesifikk trening gjør Ultraen litt lettere/raskere for min del til neste år. Jeg var livredd for ikke spise /drikke nok, og jeg kom i mål mett og tissetrengt med mat og drikke igjen i sekken og med mer å gå på, selv om jeg var ganske kjørt i de siste asfaltbakkene før Lillehammer. Utstyret holdt (bortsett fra bremseklossene) Kjørte på en 15 år gammel Rocky Moutain Blizzard ramme (eldst i Birken?:)) og 100 mm gaffel. RK 2.2 SS fungerte bra hele veien. Trillet godt på grusen (25/27psi) og OK grep på stiene. Jeg skrudde på en gammel Ringlé Anti-ChainSuck-Thing jeg hadde liggende dagen før rittet da det ante meg at jeg ville få bruk for den. Og det gjorde jeg. Turen var fin, lite hat og jeg var god og varm (men våt) hele veien, bortsett fra grusen ned til Natrudstilen der det ble litt kaldt. Ulltrøye innerst, vindtette hansker, caps under hjelmen og baggies over bib-en fungerte bra.
Jeg ble også i tvil om merkingen etter Nordseter. Jeg var helt alene (fra bunnene av Nevelfjell) og den siste "merkingen" jeg så var fyren som sto i svingen på asfalten ved Nordseter. Men jeg sa til meg selv at merkingen har jo vært ultratydelig hele veien, så du er nok på rett vei. I de siste oppoverbakkene kom det plutselig en kar bak meg og det første han spurte om var om vi var på rett vei. Noen piler nedover her hadde gjort seg, ja.
Jeg vil også takke til Aksel & co for gjennomføringen av rittet, jeg grugleder meg til neste gang!
The quick brown fox jumps over the lazy dog.
|
|
|
[Re: Slemmis]
29/08/2010 13:59
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Resultatlista mangler mange etappetider:
Her er mine, jeg registrerte hver gang jeg passerte en pipende matte.
Skramstad: 01:15:32 Bringebu: 01:57:15 ??: 02:56:43 Sjusjøen: 04:45:54 Pellestova: 06:53:10 Lillehammer: 08:04:44
|
|
|
29/08/2010 14:03
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Trur jammen at jeg må vurdere å være med til neste år, høres utvilsomt ut som om dere hadde masse moro. Med helstiv sykkel?
|
|
|
[Re: Juffe]
29/08/2010 14:04
|
Gynter
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Da man skulle kontrollere merking opp til skramstad, kjøre ut noen vakter ++ før dere startet ble det ikke mye tid til vurdering av steder å fotografere...Men bilder ble det tatt. Det er ca 2 bilder av hver, serie 1-400 er av de som passerte skramstad under 1,13/1,14 og serie 400 ++ er for de som brukte litt mere tid :-) Bildene er tatt ca 100 meter før elvekryssingen nedenfor skramstad. Ønsker du mailet bilde i bedre oppløsning så send meg en pm med bildenr, startnr og mailadresse, så fikser vi det. Bildene ligger på : http://picasaweb.google.no/Gynter10
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
29/08/2010 14:12
|
MoHo
Entusiast
|
Entusiast
Ok...snart to døgn etter målgang frustrert, utslitt og oppgitt over det jeg mente var et håpløst ritt jeg aldri verden skal delta i på nytt, er jeg i ferd med å ombestemme meg.
Problemet var bare at jeg var ikke i forberedt, hverken mentalt eller fysisk, på Ultra-elementet i dette rittet.
Siste halvår med flytting, husrenovering og store jobbmessige utfordringer har nok satt sitt preg på formen, selv om både Vestmarkrittet, Bukkerittet og Grenserittet ble gjennomført med gode resultater.
Så, kanskje likevel finner jeg meg selv bak startstreken på Rena til neste UltraBirken. Men da langt bedre forberedt.
Håper bare jeg snart får rettet ut beina skikkelig, så jeg kan begynne å trene... ;-)
"A singletrack require a multimind"
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
29/08/2010 14:32
|
efg
Entusiast
|
Entusiast
Erik Gjerdbakken - Du skylder meg en ØL eller to. Hepp hepp. Du skal få både to og tre neste gang. Takk for lånet! Av en eller annen grunn virket det som strammingen av styrelageret løsnet. Måtte stoppe et par ganger å stramme til (håper det ikke blir langvarige skader av litt sykling med slark). Var veldig fristende å spørre om lån da du allerede hadde utstyret framme. Trodde imidlertid du skulle klart 15. plassen uansett. Så ut som du var helt i ryggen på Gaustad over toppen, og regnet med at du skulle ta han greit ned på andre siden. Må si meg enig i at jeg savnet et skilt eller to ned fra Nordseter. Var en stund helt sikker på at jeg hadde misset en avkjøring. Ellers skjønner jeg at jeg har en del å gå på til racerne i terrenget. Dette ble i overkant steinete for min del. Sikkert fint å sykle der på trening, men i ritt ble det for mye knot for min smak. Men det bærer jo navnet ultra med rette. Klarte også å miste GPS’n et eller annet sted inne litt før vi kom ut på veien ved Hita. Var inne senere på kvelden på et halvhjertet ettersøk, men fant selvfølgelig ingen ting. Tok i stede med meg litt papir folket hadde lagt igjen etter seg (fy!). Det som overrasket meg, var at det fortsatt kom ryttere, og da var klokka godt over fem. De m man kunne si får for full arbeidsdag. Imponerende
Erik
|
|
|
[Re: erling]
29/08/2010 14:49
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Trur jammen at jeg må vurdere å være med til neste år, høres utvilsomt ut som om dere hadde masse moro. Med helstiv sykkel? Hvis, så kommer jeg absolutt til å vurdere helstiv sykkel. Ultra er ultra. Men om formen eller forholdene tilsier det så vil Sid og Revolveren sikkert være villige til å hjelpe meg. Hva var det du kjørte? Sparken?
|
|
|
[Re: Ole]
29/08/2010 15:06
|
Rønnern
Skrotnisse
|
Skrotnisse
Senere i rittet ble vi tatt igjen av to andre ryttere, de ropte "Hei hei, gutter", og vi svingte lett ut. Og så og "Tusen takk!" da de passerte. Er det så vanskelig å være litt høflig, da? Tok igjen Vidar Bøe og Tahir Hussain i det første terrengpartiet (i vanlig Birken altså...). Der var det naturlig nok noe vanskelig for dem å sykle, men alikevel var det faktisk en idiot som skrek "HOLD TIL HØYRA DA FOR FAEN!". Akkurat der var det mange som gikk, antagelig også den fyren som skrek. Vidar svarte bare tørt "Slapp av, du skal få et sekund av meg etter rittet". Tahir var ikke fullt så diplomatisk;-)
|
|
|
[Re: efg]
29/08/2010 15:23
|
Mario
Fersking
|
Fersking
Som sagt tidligere i denne tråden (og tilogmed i en egen tråd) så har jeg din (?) 705
|
|
|
29/08/2010 16:12
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Trur jammen at jeg må vurdere å være med til neste år, høres utvilsomt ut som om dere hadde masse moro. Med helstiv sykkel? Hvis, så kommer jeg absolutt til å vurdere helstiv sykkel. Ultra er ultra. Men om formen eller forholdene tilsier det så vil Sid og Revolveren sikkert være villige til å hjelpe meg. Hva var det du kjørte? Sparken? Kjørte på GF Superfly 100. Tror nok litt demping er gull her ja. Helst både framme og bak.
|
|
|
[Re: Mario]
29/08/2010 16:34
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Årets dobbel er unnagjort på i overkant lang tid, men jeg fullførte! (Trikset er å gå ut med høy sigarføring i lokalpressen og få dekning over to sider om at man har meldt seg på både Ultra og Lørdag  ) Jeg klarte av en eller annen grunn ikke å holde på maten før Sjusjøen. Alt kom opp igjen. Kanskje ble prestasjonsangsten for stor... Ser det blir skrytt mye av høflige medsyklister i rittet. LarsB er en av dem, som jeg ga plass til etellerannet sted etter Bjønnås. Beklager at jeg ikke var spesielt snakkesalig av meg, noe min klubbkamerat som du syklet sammen med bemerket etter målgang  Jeg tror jeg vant min største personlige seier da jeg på matstasjonen på Sjusjøen besemte meg for å fortsette i stedet for å trille sammen med Fredagsbirkerne ned asfalten. Spiste ei dobbel skive med salt pølse og noen mariakjeks før jeg lot som Fredagsalternativet ikke eksisterte. Heldigvis "satt" maten deretter og jeg kunne fortsette ferden over De Tre Fjell. Personlig syns jeg det ble i overkant mye trasking, blant annet fordi andre gikk foran i sporet, men mest pga egne fiskepuddingbein. Jeg er stolt over å ha fullført verdens første Ultrabirk og stolt over å ha orket å gjennomføre Helvetet På Grusen dagen etter. Jeg hadde rett og slett feilberegnet klesbehovet for to dager over fjellet da jeg pakket, så lørdagen ble kaldere enn i fjor. Jeg må forresten si jeg ikke visste at jeg var så god til å sykle at jeg er seedet i pulje 8. For en sinnssyk fart de hadde opp til Skramstad! Før jeg nådde matstasjonen var jeg midt i gruppe 9, gitt.
|
|
|
[Re: Tgabriel]
29/08/2010 17:42
|
olechr
More than words
|
More than words
Ultra birken er et kult konsept, men er ALT for mye gåing. Partiet mellom Ljøsheim-vesle Moste eller hva det heter var helt dødfødt. Selv om det hadde vært tørt hadde det ikke hjulpet mye.. Litt Norsk tolkning av terrengritt: det skal være så vanskelig at det ikke går ann å sykle. Dette var gjenngangern blant de jeg snakket med. Kult fra sjusjøen og inn men nevnte parti helt toskete. Så gjøre om litt her og der så kan det bli veldig bra.
Selv burde jeg nok ikke ha startet da jeg ikke er frisk. Etter 4 timer var kroppen helt utkjørt..
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
29/08/2010 17:54
|
Straightline
Ringrev
|
Ringrev
Litt mer positiv i dag. Men det er altfor mye gåing. At folk flest går i 1,5 til 2 timer er for mye. Her må det gjøres noen. Vi er på sykkelritt for å sykle, ikke gå. Dette er heller verken multisport eller adventure. Og kanskje holder det at man kutter partiet ved Moste. Og må vi egentlig over Nevelfjell? Tror det går fine stier langsmed fjellet i samme retning. Nevelfjell var jo en skikkelig høydare Definitivt! Jeg er veldig glad for at rittet inneholdt denne perlen av et stiparti.
|
|
|
[Re: Tgabriel]
29/08/2010 18:09
|
wsd
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Da sommeren har vært litt preget av sykdom og penicillinkurer etter deltakelse på 4summit (et ritt jeg anbefaler flere å delta på:-)) og je vurderte å itte starte, er det en hærlig følese å ha fullført. På tross av atskillig dårligere tid en mange av dere garva terrengsyklister er jeg kjempefornøyd med egen prestasjon i ultrabirken, tid: 09.00.38. Tapte 3. plass i klassen med 2 sek. Vi var få damer men hadde følge med Mona Hallingfoss og Ingeborg Brude underveis, inspirerende og hyggelig. Hadde ingen trøbbel med sykkelen, gir og bremser fungerte opptimalt hele veien. Ellers var løypa utfordrende, je har mye å lære og dette ga meg ny og god erfaring der både ferdigheter og mot ble presset maksimalt:-) Det var hyggelig og god stemning på alle deltakerne jeg var i følge med.
sett fra en damesyklist
|
|
|
[Re: Oddefa]
29/08/2010 18:17
|
Straightline
Ringrev
|
Ringrev
Å klage på at ultrabirken ble slitsom og for mye knot (når info har vært tydelig på at dette blir hardt) blir litt sånn som å klage på at dama er for kåt (hehe, vet ikke hvor heldig jeg er med den, ikke minst siden jeg er singel nå). Hva ønsker vi egentlig ? Var det ikke en hard og krevendes løype ? Jeg ønsker meg mindre grus og mer sti, men ser at for å få den stien som jeg ventet på MÅTTE vi sykle den grusen vi sykla. Mener fortsatt at det lange partiet ved Moste var helt ok, var ikke der jeg hatet (grusen etterpå derimot). Og første delen var sykkelbar som bare det. Og hadde det vært tørt hadde nok historien vært noe annet, men det var ikke tørt. Og det blir muligens heller ikke neste år.
Men Aksel, håper så klart at det blir Ultra neste år også, gjerne samme løype (selv om jeg skjønner det er tvilsomt). Synes helt klart at en skal starte på Rena, da det er birken (historie, tradisjoner et). Startsløyfa opp til Skramstad er det heller ikke noe gæli i, første terrengparti kommer fort ja, men flere puljer evt aldersklasser hadde vært en mulighet/løsning (som jeg skrev tidliger, feks 3-4 puljer). Gruspartiene der var egentlig overraskende harde (mye mer en vanlig birken, men hadde jo også par stipartier som var morsomme, spesielt det første der vi krysset den lille elva var morsom.
Mener fortsatt at det er mye flytsti ala Bukkerittet, men kan jo ikke sammenlignes (merker at Bukkerittet blir som en sprint tevling neste år). 1 mil på grus (mest opp) deretter langt stiparti m/ litt gåing, 1 km grus, sti, 3 km grus, 6 km sti før langt grusparti tar over, mao det bytter om. Ultra er mer hardcore, for der det lugget i låret på vei opp den siste bakken i alpinanlegget på Skei er du på ultra på vei opp alpinanlegget på Sjusjøen og du skal snart ut på en 3 timers stitur, snart..for du skal faex meg opp et hyttefelt til, og ned ei grøft hehe. Nei bevar ultra hardt og jævelig, og morsomt. For som Raga sa det "føles det ikke godt å ha noen å hate". For min del hater jeg de som eier hyttene ved alpinanlegget i Sjusjøen (må liksom ha hytte helt opp i mot toppen, ski in ski out snobber er dere hehe), men er glad i dere andre, ikke minst dere jeg sykla sammen med, arrangørene m.m Jeg har bare truffet oddefa en gang tidligere, og det var da vi syklet superlangtur på mange av de samme stiene en godværssøndag i september i fjor. Jeg skjønte det da, og jeg skjønner det enda mer nå at vi har sansen for den samme typen sykling. Og vi har sansen for Ultrabirken i den formen det hadde på fredag. Teknisk og knotete sti er gull, "flytsti" er for oss et ganske vidt begrep og grus er tidtrøyte som suger krefter.
|
|
|
[Re: Straightline]
29/08/2010 18:27
|
Lillosti29
Ivrig
|
Ivrig
Jeg var av de som synes det var tøffere enn forhåndsomtalen. Og det er ingen som helst kritikk i det. Snarere tvert om. Jeg er glad det ble så hardt som det var. Dette var GJEVT å gjennomføre. Om det skulle være noen tvil, Aksel har gjort en kjempejobb. Traseen var et blodslit og været gjorde det værre. Kall meg gjerne rar, men jeg likte det! Og det bør man vel gjøre når man har meldt seg på noe slikt.
Forresten veldig glad for innholdskravet og ikke vektkravet til sekkene. Det var fornuftig. Og alt av klær i sekken kom til nytte.
Del stien, skru av Strava
|
|
|
29/08/2010 19:02
|
Johan
Avhengig
|
Avhengig
Trur jammen at jeg må vurdere å være med til neste år, høres utvilsomt ut som om dere hadde masse moro. Med helstiv sykkel? Hvis, så kommer jeg absolutt til å vurdere helstiv sykkel. Ultra er ultra. Men om formen eller forholdene tilsier det så vil Sid og Revolveren sikkert være villige til å hjelpe meg. Hva var det du kjørte? Sparken? Kjørte på GF Superfly 100. Tror nok litt demping er gull her ja. Helst både framme og bak. Løypa var ikke etter min smak. Men tunge bein, været og valg av sykkel får ta litt av skylda for en litt dårlig opplevelse. Men all heder og honnør til Aksel og co. for et tøff utfordring. Langt tøffere enn hva vi trodde før start. ? Var du fornøyd eller misfornøyd med SF 100?
-johan
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
29/08/2010 19:48
|
efg
Entusiast
|
Entusiast
@sykkeloyvind: Ser det har sneket seg inn en mellom oss på lista. Han var forøvrig 50 min etter meg ved siste off. mellomtid. Vel sleit jeg med manglende flyt i terrenget, men sååå dårlig kjørte jeg ikke. Registrerte heller ikke at det passerte noen bakfra etter at du dro fra innover etter Slåsæterfjellet(?).
Ser uansett at jeg må skjerpe meg hva gjelder sykling i rufsete terreng Det går greit på fin sti, men når det blir mye stein knotes det for mye. Var likt med Rune H og Erik Sæter på Storåsen, men ikke mye å skryte av etter det. Selv om det ble et par tissepauser og stramming av styrelager.
Erik
|
|
|
29/08/2010 19:49
|
rog
Entusiast
|
Entusiast
Litt mer positiv i dag. Men det er altfor mye gåing. At folk flest går i 1,5 til 2 timer er for mye. Her må det gjøres noen. Vi er på sykkelritt for å sykle, ikke gå. Dette er heller verken multisport eller adventure. Og kanskje holder det at man kutter partiet ved Moste. Og må vi egentlig over Nevelfjell? Tror det går fine stier langsmed fjellet i samme retning. Mulig at det er fine stier langsmed fjellet, men utfordringen og opplevelsen blir vel ikke helt den samme. Det å se toppen og vite at du skal dit opp og ned igjen er helt rått. Det heter ultrabirken, og da bør man over noen fjelltopper. Hvis man ikke ønsker det får man sykle vanlig birken
|
|
|
[Re: Straightline]
29/08/2010 19:51
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Litt mer positiv i dag. Men det er altfor mye gåing. At folk flest går i 1,5 til 2 timer er for mye. Her må det gjøres noen. Vi er på sykkelritt for å sykle, ikke gå. Dette er heller verken multisport eller adventure. Og kanskje holder det at man kutter partiet ved Moste. Og må vi egentlig over Nevelfjell? Tror det går fine stier langsmed fjellet i samme retning. Nevelfjell var jo en skikkelig høydare Definitivt! Jeg er veldig glad for at rittet inneholdt denne perlen av et stiparti. Hvis det er en perle er du ikke bortskjemt med fine stier :-)
|
|
|
[Re: Johan]
29/08/2010 19:56
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
[quote=Tange]Trur jammen at jeg må vurdere å være med til neste år, høres utvilsomt ut som om dere hadde masse moro. Med helstiv sykkel? Hvis, så kommer jeg absolutt til å vurdere helstiv sykkel. Ultra er ultra. Men om formen eller forholdene tilsier det så vil Sid og Revolveren sikkert være villige til å hjelpe meg. Hva var det du kjørte? Sparken? Kjørte på GF Superfly 100. Tror nok litt demping er gull her ja. Helst både framme og bak. Løypa var ikke etter min smak. Men tunge bein, været og valg av sykkel får ta litt av skylda for en litt dårlig opplevelse. Men all heder og honnør til Aksel og co. for et tøff utfordring. Langt tøffere enn hva vi trodde før start. ? Var du fornøyd eller misfornøyd med SF 100? [/quote] For meg som er vant med Spark på 9,5 kg blir en Superfly 100 på 11,5 kg for tung og treig. 2 ekstra kilo på 2500 klatremeter kjenner du veldig godt. Men den er veldig fin når det er flatt og nedover. Det er jo som å kjøre et tog. Spiser røtter og stein. En glimrende sykkel, men litt for tung og treig for meg. Skal jeg beholde den så skal den gjennom en betydelig dyr slankekur.
|
|
|
29/08/2010 19:56
|
okl
Avhengig
|
Avhengig
Noe jeg lurte litt på: Hvilke sykler ble brukt av de beste? Så fryktelig mange 29' fullboing litt lenger bak, men er det nå også gjeldene "standard" for de beste?
Selv om det fremdeles er kroppen oppå som teller aller mest, kan det jo være greit å ha en unnskyldning for å sikle på ny sykkel...
Øystein
Redigert av okl; 29/08/2010 19:58.
|
|
|
29/08/2010 19:57
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Å gå litt opp til Nevelfjell og Hitfjell var ikke noe stress, nedkjøringene var mer enn verdt det. Å vasse i så dyp myr at vannskrekken tok tak for så å bli belønnet med knokkelkalde gruskjøringer og nådeløse pukkelklatringer derimot...
|
|
|
[Re: efg]
29/08/2010 19:58
|
henrikg
Besatt
|
Besatt
@sykkeloyvind: Ser det har sneket seg inn en mellom oss på lista. Han var forøvrig 50 min etter meg ved siste off. mellomtid. 17. og 24. mann totalt har nok ikke kjørt hele runden. De lå 3 kvarter bak ved siste mellomtid. Ser også en lenger bak i lista som tok en kortere vei pga dropoutbrekkasje. Var det forresten noen som hentet ut premie? Hva var det i så fall?
|
|
|
[Re: rog]
29/08/2010 20:02
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Litt mer positiv i dag. Men det er altfor mye gåing. At folk flest går i 1,5 til 2 timer er for mye. Her må det gjøres noen. Vi er på sykkelritt for å sykle, ikke gå. Dette er heller verken multisport eller adventure. Og kanskje holder det at man kutter partiet ved Moste. Og må vi egentlig over Nevelfjell? Tror det går fine stier langsmed fjellet i samme retning. Mulig at det er fine stier langsmed fjellet, men utfordringen og opplevelsen blir vel ikke helt den samme. Det å se toppen og vite at du skal dit opp og ned igjen er helt rått. Det heter ultrabirken, og da bør man over noen fjelltopper. Hvis man ikke ønsker det får man sykle vanlig birken Tror nok det finnes en mellomting mellom vanlig Birken og dette. Alt i alt tror jeg løype er litt for ekstrem for å leve vel i årene framover. Den menigheten som sykla i år er nok godt over gjennomsittet interessert i teknisk sykling. Tror ikke denne menigheten er stor nok til at et slikt ritt vil være levedyktig over tid. For all del. Jeg elsker teknisk sykling. Men jeg liker å sykle. Ikke gå. Jeg liker singeltrack. Ikke store åpne vidder med drøssevis av sporvalg(Nevelfjell).
|
|
|
[Re: henrikg]
29/08/2010 20:05
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
@sykkeloyvind: Ser det har sneket seg inn en mellom oss på lista. Han var forøvrig 50 min etter meg ved siste off. mellomtid. 17. og 24. mann totalt har nok ikke kjørt hele runden. De lå 3 kvarter bak ved siste mellomtid. Ser også en lenger bak i lista som tok en kortere vei pga dropoutbrekkasje. Var det forresten noen som hentet ut premie? Hva var det i så fall? Premien var et Hadeland Glassverk drammeglass.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
|
|