På politiets auksjon i går kveld dukket gammelsykkelen min opp: En DBS Intruder LX2000 med CroMo-ramme og LX 560-gruppe. Alle komponenter var originale, muligens med unntak av pedalene.
Sykkelen ble med meg hjem etter en altfor kort budrunde, og ganske snart skal sykkelen gjenoppstå i fordums prakt og ta meg både til og fra det lokale vannhullet.
Det skal bli en utsøkt glede å ta tak i oksehornstyret på det altfor lange Zoom-framspringet og tråkke meg vei til byens larm nok en gang.
Dette er en fantastisk grussykkel. Jeg har en 1998-modell Intruder Sabotage. Sykelr ritt på den ennå, brukte den i går kveld. Det kalles ikke "Den Beste Sykkel" for ingenting. Skifta kun krank en gang i 2010. Ellers originalt forgir og bakgir. Justeres nesten aldri tross hard bruk i alle år. Ramma som en drøm.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Fattern har en slik stående i uthuset, kjøpt ny en gang på nittitallet. "Oppgradert" med RS demergaffel (Modellen under Judy, den med elastomer)
Judy var jo også en elastomer-gaffel, men modellen under het Quadra etter hva jeg husker. Quadra hadde koniske ytterbein som var spisse nederst. Judy hadde lik diameter i hele ytterbeinas lengde.
Fattern har en slik stående i uthuset, kjøpt ny en gang på nittitallet. "Oppgradert" med RS demergaffel (Modellen under Judy, den med elastomer)
Judy var jo også en elastomer-gaffel, men modellen under het Quadra etter hva jeg husker. Quadra hadde koniske ytterbein som var spisse nederst. Judy hadde lik diameter i hele ytterbeinas lengde.
Quadra var elastomerversjonen av Mag21, Øyvind. hysedask.
Quadra var elastomerversjonen av Mag21, Øyvind. hysedask.
Indy kom ikke før i 1997 da hadde Judy og Quadra levd side om side i 2 år. Mag21 ble avsluttet i 1997 og levde også parallelt her. Indy hadde også spisse ytterbein.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Halvretro pubsykkel med sentimentalt tilsnitt.
[Re: Knirkekne]
#255990312/06/201910:55