Synes det er så behagelig med Birkebeinerrittet. Ta en vedlikeholdt sykkel og sykle så fort du kan, akkurat som på alle andre ritt denne sommeren. Ingen krav til teknikk, kun sykkelform og oksygenopptak. Slippe alt stresset som er på Birkebeinerrennet med vær, føre og smurning. På rittet vet man at alt er i orden på startstreken. Det vet man ikke på rennet før man har gått en stund og da er det ofte for sent.
Rett og slett deilig å slippe alt stresset!
Synes det er ganske mye stress jeg. Meldt 4 grader og regn på på fjellet, hva i alle dager skal jeg ha på meg, hvor mye skift skal jeg ha med? Hvordan i all verden skal jeg få plass til alt dette i camelbacken?
Jeg sykler i superundertøy under en sykkeltrøye. Tynne Ulvangsokker. Lange hansker. Kanskje buff i halsen, avhengig av væmelding fredag kveld. Verre er det ikke for min del.
Har med: - tynn vindjakke og løse ermer i sekken (kommer i tillegg til vekta, i tilfelle jeg må ta det på. Men veier veldig lite, tar det ev. i baklomma) - bytte hansker og briller (Tror i hvert fall jeg tar det med. En del av vekta, da jeg ev. legger byttet tilbake i sekken) - ekstra sokker (i tilfelle uhell, eller for å skifte i mål)
Men hvis en leser tekstvarselet på Yr for lørdag er det jo ikke helsvart:
Sør-Norge lørdag: Skiftende bris, frisk bris sør i Langfjella og liten kuling på kysten av Agder og Rogaland. Skiftende skydekke, noen regnbyger. Perioder med sol, særlig i vest og nord. Forholdsvis kjølig.
Det gjør det lettere å få bruke lommene på trøya. Det blir varmere, utrolig hva en sekk tett til kroppen isolerer.
Ang. været så må dere huske på at en drøy uke før rittet i fjor regnet det nesten konstant. veier og terreng var myyye bløtere da enn nå, veiene er så gode at jeg tror de enkelt tar unna det meste av nedbør nå de siste dagene.
mvh
det er i motbakke du når toppen i livet... Tidligere nick: Helium team carbonium.
veiene er så gode at jeg tror de enkelt tar unna det meste av nedbør nå de siste dagene.
mvh
Det tviler jeg på da mesteparten er dekket av subbus. Så lenge det regner vil det ligge en tynn vannfilm oppå veien som blir en fin subbussuppe. Men det blir mindre gjørmete enn i fjor dersom prognosene har rett.
De grusveier jeg har kjørt i området siste uka har vært veldig harde og fine. Selv om dagen før har vært veldig våt. Været her på Lillehammer i dag er jo knall+ en del vind som også tørker opp ganske mye.
det er i motbakke du når toppen i livet... Tidligere nick: Helium team carbonium.
Målet er å friskne til såpass at jeg kan kjøre... Ikke trent siden forrige mandag, siste uke brukt på å snyte meg, hoste og nyse.
Håpet var å kjøre 15-20 min fortere enn merkekravet. (Siden dette blir litt uavhengig av føret.) Men nå er det vell nedskalert til den litt kjedelige; "Å klare merket".+ at alt skal være tatt ut ved målgang.
dette ser jo lovende ut det - regnet forsyves Uansett er det ikke mye regn med 3.2 mm mellom 0800 og 1400. I hvertfall ikke for de som starter passe tidlig
Hvis det er regn og gjørme og hælvete og gruppe 33 så lurer jeg sannelig på om jeg skal ta høyre løp i Djuposet dersom det ser bedre ut ved et kjapt øyekast.
Ang. været så må dere huske på at en drøy uke før rittet i fjor regnet det nesten konstant. veier og terreng var myyye bløtere da enn nå, veiene er så gode at jeg tror de enkelt tar unna det meste av nedbør nå de siste dagene.
mvh
Kjenner jeg er ganske glad i deg nå Må slutte å lese alle dommedagsprofetiene her inne tror jeg...
Hvis det er regn og gjørme og hælvete og gruppe 33 så lurer jeg sannelig på om jeg skal ta høyre løp i Djuposet dersom det ser bedre ut ved et kjapt øyekast.
Ved gjennomkjøring for to uker siden så er venstre løp dekket av et "fint" heldekkende steinlag bestående av store runde steiner nesten uten gjørme og jord. Så jeg TROR venstre er bedre selv med ekstremt mye regn.
Gjørmen er før og etter dette partiet, og ikke noe å bekymre seg for.