Pakkeliste og sekke-oppsett her i gården: Osprey Talon 5,5 sekk Camelback vannblære med 1,5 liter vann i fra start. To reserveslanger 3 gasspatroner Enkeltmannspakke Mobiltelefon i Zip-lockpose Lezyne alloy-drive small minipumpe Lezyne miniverktøy med kjedekutter Kjedelink til tidelt Selvklebende lapper Tynn skalljakke Vindvest Gore-tex-shorts Ekstra hansker 8-10 geleposer
Antrekk fra start: Klubbdrakt - bukse og kortermet trøye Undertrøye i ull Løse ermer Løse knær Belgiske knevarmere (Sportbalm hot) Klubb-vindvest Buff rundt halsen Halvvarme-hansker Ullsokker Racingsko med duct-taper over Boaknappen.
Maten i sekken? Er det ikke greiest å ha sekken på innsiden av trøya, så sitter den litt bedre på ryggen samt at vindvesten får lov til å blafre litt om det skulle bli for varmt.
...trur enn skal betale mye for å få noe til å lange i det været som er spådd, så får nok drasse på engangsgrillen og pølsene sjøl... ølet er jeg litt i stuss på. Nei det blir for tungt så får vel ty til sportsdrekke og barer..og kakuskiver med honning..
Og så håper jeg at de som går på disse stiene tar seg av Otoen der han ligger i grøfta v/ Nevelfjell, med krampe,lettere apatisk suttende på en for lengst tom gel. Gi han mat, feed him well, kos med han, hjelp han på sykkelen og skubb han opp. For dere har nå faktisk kontakt med han som ledet etter 20 minutt i det aller første Ultrabirken. Han som trodde Ultrabirken var Grenserittet + et 3 mil til "hadde jo nesten ikke krampe da jeg kom i mål, holder fint et par mil til". Hehe.
Hehehehhe.. Selv om noen da hjelper meg Odd Erik, så skal jeg slå deg med en halvtime:). Og jeg er vant til å spise det jeg finner i skogen/fjellet, feks gressløk:) (Intern) Så skulle jeg gå tom skal jeg spise mose, null problem:)
He-he, mye bra humor her nå, håper dere får det like morsomt under rittet!
Jeg kommer til å smøre meg en diger matpakke, vet jeg kommer til å bli sulten og er livredd for å gå tom. Spiser heller litt for mye enn litt for lite. Må bare passe på at det ikke blir for mye unødvendig å dra på i sekken.
Pakkeliste og sekke-oppsett her i gården: Osprey Talon 5,5 sekk Camelback vannblære med 1,5 liter vann i fra start. To reserveslanger 3 gasspatroner Enkeltmannspakke Mobiltelefon i Zip-lockpose Lezyne alloy-drive small minipumpe Lezyne miniverktøy med kjedekutter Kjedelink til tidelt Selvklebende lapper Tynn skalljakke Vindvest Gore-tex-shorts Ekstra hansker 8-10 geleposer
Antrekk fra start: Klubbdrakt - bukse og kortermet trøye Undertrøye i ull Løse ermer Løse knær Belgiske knevarmere (Sportbalm hot) Klubb-vindvest Buff rundt halsen Halvvarme-hansker Ullsokker Racingsko med duct-taper over Boaknappen.
Her kommer mitt sekkeoppsett:
Ergon BD-1 sekk blære med 3 liter High5 i fra start. To reserveslanger Selvklebende lapper 3 gasspatroner med Lezyne CO2drive Enkeltmannspakke Mobiltelefon i Zip-lockpose Gammal Blackburn pumpe CrankBros miniverktøy kjedekutter Kjedelink til nidelt Tynn skalljakke ekstra baselayer Ekstra hansker Ekstra assos Early Winter ullsokker (hvis jeg skulle bli iskald på snaufjellet) 10 geleposer 4-5 energybarer girøre
1 flaske på sykkelen
Ergonsekken kan se litt stor og klumpete ut (veier 950gr), men sitter så utrolig bra på ryggen når sekken veier litt. Den ligger på hoftene, og vekta merkes nesten ikke og er ikke ubehagelig.
Det peneste jeg kan si om dette er at det er pussig at hun har valgt seg akkurat den stien å være bekymret for, den stien som suverent topper lista over fotgjenger-herpa stier i mils omkrets. Et skikkelig flettverk av en sti, sikkert minst 10 meter bred mange steder.
Heldigvis er hun ikke representativ for Folk Flest (TM) I sommer ble jeg heiet opp der på en helt vanlig rolig stitur :-)
Her kommer mitt sekkeoppsett:
Ergon BD-1 sekk blære med 3 liter High5 i fra start. To reserveslanger Selvklebende lapper 3 gasspatroner med Lezyne CO2drive Enkeltmannspakke Mobiltelefon i Zip-lockpose Gammal Blackburn pumpe CrankBros miniverktøy kjedekutter Kjedelink til nidelt Tynn skalljakke ekstra baselayer Ekstra hansker Ekstra assos Early Winter ullsokker (hvis jeg skulle bli iskald på snaufjellet) 10 geleposer 4-5 energybarer girøre
1 flaske på sykkelen
Ergonsekken kan se litt stor og klumpete ut (veier 950gr), men sitter så utrolig bra på ryggen når sekken veier litt. Den ligger på hoftene, og vekta merkes nesten ikke og er ikke ubehagelig.
Målsetningen er å være ca 1.5t bak vinnertiden
Hva skal/er bruker dere Selvklebende lapper til?
Scott Scale 900 Scott Spark 900 Scott Foil Premium
Jeg gir bort min plass i UB gratis. Den som ønsker plassen må ordne med omregistrering ++ selv. Ta kontakt på pm. Litt kjedelig å bryte rekken siden jeg har deltatt hvert år siden starten, men enkelte ting er man desverre ikke herre over selv.
Tør man spørre hva slags dekk folket har satt opp? Har brått fått en følelse som minner om den jeg ser hos folk 2 dager før skibirken.. "hmm..jeg har sikkert valgt feil...kanskje jeg skal ringe en spåtelefon.."
Har brukt det i to forskjellige ritt til å lappe slangen som i første tilfelle allerede hadde hull da jeg måtte ta den i bruk og som i andre tilfelle punkterte etter noen kilometer fordi jeg måtte legge den i på det mest gjørmete stedet i hele rittet. Genialt som nødløsning når sekken er tom for nye (og hele) slanger.
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Enig. Jeg tenker ihvertfall at hvis været blir som det er meldt, så kommer limet på vanlige lappesaker aldri til å tørke skikkelig og lappen kommer ikke til å sitte særlig godt. Da kan man like godt bruke selvklebende, gitt at man får tørket slangen rundt hullet godt.
Tør man spørre hva slags dekk folket har satt opp? Har brått fått en følelse som minner om den jeg ser hos folk 2 dager før skibirken.. "hmm..jeg har sikkert valgt feil...kanskje jeg skal ringe en spåtelefon.."
Jeg har satt på Maxxis Ardent 26" 2.25 foran og bak nå. Kommer det mere sol, og det tørker litt mer opp, så bytter jeg nok over til Race King 2.2 bak.
Nå ser det ikke ut som det siste Crossmark dekket jeg bestilte kommer i tide (var kun et i pakken fra CRC). Dvs. at jeg må kjøre et grovere dekk på det ene hjulet (siden jeg ikke gidder å kjøpe enda et dekk til engangsbruk).
Er det noen som har en teori om det er noe forskjell i rullemotstand om man monterer et grovt dekk foran eller bak?
Nå ser det ikke ut som det siste Crossmark dekket jeg bestilte kommer i tide (var kun et i pakken fra CRC). Dvs. at jeg må kjøre et grovere dekk på det ene hjulet (siden jeg ikke gidder å kjøpe enda et dekk til engangsbruk).
Er det noen som har en teori om det er noe forskjell i rullemotstand om man monterer et grovt dekk foran eller bak?
Det er mer motstand i bakdekket ettersom det er det du sitter på. På like dekk, så er det dette som blir fortest slitt. Dermed det dekket som er utsatt for størt motstand.
Jeg har satt på Maxxis Ardent 26" 2.25 foran og bak nå. Kommer det mere sol, og det tørker litt mer opp, så bytter jeg nok over til Race King 2.2 bak.
Har en lignende problemstilling, men det sitter RK 2.2 S foran og bak på nå. Grusandelen og tilsynelatende bedre vær holder meg ennå fra å sette på Ardent foran og bak. Decisions, decisions ...