Har hørt noen vage ryter om en oppgradert versjon av Garmine Edge 705. Er det flere som har hørt noe om dette? 705 begynner jo å bli "gammel". 305, 500, 705 og nå kanskje 900?
Jeg tror kanskje du er først ute her Amou. Google kjente ikke til noen Garmon Edge 900 i alle fall. Garmin har benektet planer om ny 705 en stund, men det har vært spørsmål om det ikke var på tide i ulike forum rundt omkring. Mange kritikere mener at Garmin bør få skikk på de produktene de allerede har på markedet før de lanserer noe nytt.
Den som lever får se, men jeg tror ikke du skal holde pusten så lenge.
Ja skjermen er helt annerledes på Edge. Jeg har både edge og oregon. Angrer på kjøpet av oregon ettersom touchdelen gjør at skjermen krever en del lys for å synes og samtidig er dårlig i sollys. Jeg hadde samme tanker som deg før kjøpet. Skjermen er matt og har dårlig kontrast.
du kan legge inn kart på edge705 ja, jeg har ikke gjort det ettersom jeg synes skjermen blir for liten. Skjermen på edge er vel ca som din 60cs men mangler de fleste navigasjonsfunksjoner.
Min Oregon er 2-3år nå, vi kan jo håpe skjermen er bedre på de nye.
Stemmer det at man kan bruke Edge med Mapsource nå?
Edge fungerer begge veier mot Mapsource nå, tidligere har du ikke kunnet lese fra 705, men måtte gå via SportsTracks eller lignende.
Oppløsningen er mindre, men skjermen er lesbar i alt slags lys, slik er det vel ikke med Oregon. I tillegg er batterilevetiden MYE bedre. Min to år gamle 705 varer fremdeles mer enn 30 timer (oppgitt fra Garmin er 20) på hver lading nå på sommertid når jeg ikke bruker baklys i det hele tatt.
Når det er sagt hadde jeg nok kjøpt Oregon nå pga den mye større skjermen og at lesbarheten har blitt bedre enn de tidligere versjonene.
Mange kritikere mener at Garmin bør få skikk på de produktene de allerede har på markedet før de lanserer noe nytt.
Det har jeg hørt hver gang det nærmer seg nye Garmin-produkt. 205/305 var jo ikke akkurat noen høydare og de har ihvertfall ikke fikset min ennå...
Sitat: larsb
Den som lever får se, men jeg tror ikke du skal holde pusten så lenge.
Det sa en også rett før 605/705 ble lansert
Jeg venter forøvrig på meldinger om at man har fikset 500'en slik at jeg kan kjøpe en uten fare for å kaste pengene rett ut vinduet (igjen). Garmin ser desverre ikke ut til å være blant de med best kvalitetskontroll på nye produkt og foretar tydeligvis beta-testing hos betalene kunder.
På raceren er ikke kart og farger særlig viktig og bare unødvendig dilldall. Derimot er de endeløse meldingene om mistede data noe som minner fryktelig om 305'en min. Det er surt å koble på en watt-måler, bruke 3-5 timer på en godt treningsrunde for å finne ut at alle data er borte vekk.
På raceren er ikke kart og farger særlig viktig og bare unødvendig dilldall. Derimot er de endeløse meldingene om mistede data noe som minner fryktelig om 305'en min. Det er surt å koble på en watt-måler, bruke 3-5 timer på en godt treningsrunde for å finne ut at alle data er borte vekk.
Ok, har ikke hørt om problemet med mistede data fra de jeg kjenner.
Stein da. Du har jo tydeligvis ikke oppdatert deg på de nyere produktene fra Garmin men driver med massive doser av negativt vinklede spørsmål. Men for å ta det siste først. Garmin har ant+ så de som bruker wattmåler kan samle datastømmene sine i ett apparat. Garmin har muligheten til å lede deg gjennom en løype vha. piler og piping. Garmin kan la deg kjøre mot en virtuell partner. Garmin kan la deg definere treningsøkter. Garmin viser i ettertid hvor du har vært. Og laster hele greia ned til pc/mac. Edge 500 har ikke kart siden den er rittutgaven. Edge 705 gjør det, men er ikke så nett. Disse er sykkelkomputere og hvis du skal bruke GPS til å navigere gjennom livsfarlig og ukjent terreng er det sikkert bedre med noe annet.
Anderz. Jeg har kun hatt ett tilfelle av datatap på 257 aktiviteter/ 3998,86 (!!) km. Noen ser ut til å bruke greia på en måte som gjør at den fusker, mens andre som meg selv slipper lettere unna. Jeg er helt fornøyd med stabiliteten og funksjonaliteten til Edge500. Jeg ønsker meg litt mer fra Garmin Connect, men har ikke utforsket andre programmer (bortsett fra gamle training center).
Så alt i alt er jeg er en fornøyd bruker av sykkelgpsene fra garmin.
Takk for infoen, larsb. Jeg tar en oppgradering av krankene i vinter med CinQo Saturn, så får vi se hva som finnes av kåmpjuterz til våren. Jeg vedder en femmer på at det dukker opp flere nye ANT+ kompatible enheter på Euro- og Interbike.
Som relativt ny bruker av edge 705 må jeg si meg meget fornøyd. Finnes i tillegg en drøss av tilleggsprogrammer som den fungerer fint med(sportstracks er fin og på norsk )
Det eneste som frustrerer meg er at høydemåleren er litt bananas,sitter akkurat nå på 179 moh ifølge edgen ,men jeg vet at det korrekte er ca 35 moh. Ser ut som om jeg må kalibrere høyden før hver tur. Har ikke mistet noe data foreløpig,og er imponert over pulsbeltet som fulgte med(den klarer fint å måle selv om jeg er 4-5 m unna edgen,mens sigma sin er så følsom at man nærmest må godsnakke med den).
Stein da. Du har jo tydeligvis ikke oppdatert deg på de nyere produktene fra Garmin
Nei, det er på en måte det jeg prøver på nå, siden det er på tide å bytte ut 60CS-en.
men driver med massive doser av negativt vinklede spørsmål.
Gjør jeg? Det var jeg ikke klar over, men jeg beklager selvsagt hvis du oppfattet meg sånn.
Men for å ta det siste først. Garmin har ant+ så de som bruker wattmåler kan samle datastømmene sine i ett apparat. Garmin har muligheten til å lede deg gjennom en løype vha. piler og piping. Garmin kan la deg kjøre mot en virtuell partner. Garmin kan la deg definere treningsøkter. Garmin viser i ettertid hvor du har vært. Og laster hele greia ned til pc/mac. Edge 500 har ikke kart siden den er rittutgaven. Edge 705 gjør det, men er ikke så nett. Disse er sykkelkomputere og hvis du skal bruke GPS til å navigere gjennom livsfarlig og ukjent terreng er det sikkert bedre med noe annet.
Du har rett i at det var en del potensielt nyttige funksjoner på den lista. Jeg vil ha sykkelcomputer OG kart, og så er pulsmåler og kadensmåler en bonus.
men driver med massive doser av negativt vinklede spørsmål.
Gjør jeg? Det var jeg ikke klar over, men jeg beklager selvsagt hvis du oppfattet meg sånn....
Takk. Den skal jeg se gjennom, men for meg er kart og rekognosering/navigering viktigere, så for meg er det nok 705 eller Oregon som gjelder.
Stein, jeg ser at jeg ikke var helt heldig der, beklager formuleringen. Jeg var usikker på om det var "ekte" spørsmål eller retoriske med skjult agenda mot Garmin. Uansett er jeg ikke noen hemmelig agent for Garmin så jeg kunne skrevet annerledes.
Jeg anbefaler å prøve å få låne en 705 fra noen på forumet en helg eller noe for å teste litt knappetrykking. Oregon har jeg ingen som helst peiling på. Men det blir kanskje som Anderz sier en ny modell om ikke alt for lenge.
snikkerboa, har du oppdatert til siste software? kom en ny for ikke lenge siden, mener det var 3.20 elelr noe sånt. Skulle ta hånd om høydebuggen i forrige software.
Stein, jeg ser at jeg ikke var helt heldig der, beklager formuleringen. Jeg var usikker på om det var "ekte" spørsmål eller retoriske med skjult agenda mot Garmin. Uansett er jeg ikke noen hemmelig agent for Garmin så jeg kunne skrevet annerledes.
Nuvél. Det kan godt hende at mine formuleringer var uheldige. Skriftlig kommunikasjon kan gjøre det. Ingenting å tenke på altså.
Jeg anbefaler å prøve å få låne en 705 fra noen på forumet en helg eller noe for å teste litt knappetrykking. Oregon har jeg ingen som helst peiling på. Men det blir kanskje som Anderz sier en ny modell om ikke alt for lenge.
Jeg har i alle fall tilgang til en Oregon å klå på, så jeg begynner med det.