Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 11 1 2 5 6 7 8 9 10 11

Drammensrittet 2010

Re: Drammensrittet 2010 [Re: Sherlock] #1005328 15/08/2010 13:27
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Flott vær da gitt.. litt sølete var det, men jeg gikk dessverre glipp av de værste partiene, da jeg seila over styre ganske tidlig i løpet og fikk et ublidt møte med bakken. Litt fuglekvitring og rosa elefanter en stund før jeg returnerte til den riktige siden igjen, ør, forslått og ikke like pen som jeg en gang var.
Husker ikke hva som skjedde, men øyenvitner tror jeg muligens skle på en flaske som hadde rista løs fra noen foran. Stor takk til medryttere, Rune Jacobsen og 2 andre som jeg ikke husker navnet på, som viste utmerket sportsånd og tok god vare på meg intil løypepatruljen kunne feie meg opp og overlevere til Rødekors. Etter et par timer på sykehuset ble jeg friskmeldt med streng beskjed om å holde sofan noen dager (som om det kunne falle meg inn å gjøre noe annet..?).
Hjelm er godt å ha..! Noen som kan anbefale en ny en?
På vei tilbake rasket jeg med meg litt søppel – blant annet en pumpe; svart plast type Zefal RX200 – funnet i et gjørmehøl i begynnelsen av nedskjøringene fra Hellashytta til Andorsrud. Gi beskjed om du savner denne.

Re: Drammensrittet 2010 [Re: knuthaug] #1005347 15/08/2010 14:37
thomasengen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: knuthaug
Sitat: torsteinvh
Alt fungerte imidlertid ypperlig hele veien, kun en liten antydning til chainsuck. Pedros Wet Lube var åpenbart riktig smørevalg ICON_SMILE

Jeg har nettopp konvertert til Rock'n Roll gold lube og det må jeg si er hvert hver eneste krone. Hadde giring hele veien i går og ingen antydning til lugging eller chainsuck. Og nesten ikke knasing og knirk i kjedet ved målgang. Betydelige mindre drit på kjedet med denne. Fra nå av er det rock'n roll hele veien for meg.

Jeg kjørte Rock'n roll extreme (blue) og det var litt morsomt for hele sykkelen var full av gjørme, men selve kjedet glinset i rent metall ICON_LAUGH Merket litt på giringen, men var mest pga gjørme i kassetten. Men ikke noe problem

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Drammensrittet 2010 [Re: ] #1005349 15/08/2010 14:43
Roger`n Offline
Medlem
Medlem
[quote=anonymous13]La oss si at Saw hadde planer om å rykke, og så kommer det en kar utenfor konkurransen og bidrar til å holde tempoet oppe og gjøre rykket mye vanskeligere å gjennomføre. Litt urutinert av deg rett og slett[quote]

Hva skulle jeg da egentlig ha gjort? De hang seg jo på når jeg syklet først. Skulle jeg ha syklet saktere?

Re: Drammensrittet 2010 [Re: Roger`n] #1005352 15/08/2010 14:52
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
yes Bra kommentar ICON_SMILE

Re: Drammensrittet 2010 [Re: Roger`n] #1005358 15/08/2010 15:07
PeterNincompoop Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Fikk også en oppgitt Greg Saw bak meg, visste ikke helt hvordan jeg skulle slippe han forbi ved det hullet(?) i veien som var gjerdet inn der man måtte gå på venstre side rundt 12 km før mål, så var litt uffing når han var på vei forbi et sted det var litt for smalt, så han måtte vente 5 meter før jeg fikk gått til siden. Var kanskje litt berettiget siden jeg var litt ubesluttsom på vei inn der, som gjorde at de var oppe i ryggen på meg litt fortere enn jeg trodde, men fikk et takk fra en av de to bak når jeg fikk gått til siden og sluppet dem forbi.

Re: Drammensrittet 2010 [Re: Roger`n] #1005359 15/08/2010 15:11
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: Roger`n
[quote=anonymous13]La oss si at Saw hadde planer om å rykke, og så kommer det en kar utenfor konkurransen og bidrar til å holde tempoet oppe og gjøre rykket mye vanskeligere å gjennomføre. Litt urutinert av deg rett og slett[quote]

Hva skulle jeg da egentlig ha gjort? De hang seg jo på når jeg syklet først. Skulle jeg ha syklet saktere?

Tja, si det. Enten ligge bak og følge dem eller kjøre forbi og gå for neste gruppe. Men det sentrale her er jo hvordan du skulle vite hva som var det rette. Med mindre noen forklarte det, er det jo vanskelig å gjette seg til hva som var rett.

Til Saws forsvar ville jeg også ha vanskelig med å mobilisere diplomatiske evner den siste mila, så hvis man legger på litt folkeskikk og høflighet på veien inn før man tolker meldinger i kampens hete, kan man leve lykkelig i landet i lang tid. Og mengden høflighet man må legge på er proporsjonal med lengden man har syklet :-) Jfr. tact filters

Så etter 5 mil i gjørma vil jeg si at det Greg Saw egentlig mente å si var noe ala: "unnskyld min gode mann, men de er i ferd med å forpurre planene mine for å spurtslå den vel så gode mann til min høyre side. Kunne De sykle av gårde og la oss gjøre opp om norgescupen i maraton mano à mano? Takker så meget på forhånd. Vennlig hilsen etc. etc."

Redigert av knuthaug; 15/08/2010 15:41.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Drammensrittet 2010 [Re: knuthaug] #1005400 15/08/2010 16:35
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: knuthaug

Veldig bra teori !

pedalistisk !
Re: Drammensrittet 2010 [Re: knuthaug] #1005411 15/08/2010 16:47
Tomtom Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
Ja, da var mitt første ritt noen gang over og jeg greide å fullføre til tross for dårlig utgangspunkt (har slitt med bihulebetennelse i 4 uker nå + dårlig trent...).

Men det oppløftende var at selv om jeg ikke klarte å kjøre forbi en kjeft på grus/asfalt partiene, var det helt motsatt på de vanskligste sti-partiene - særlig i nedoverbakke (sorry, litt selvskryt). Det reddet meg i går.

Godt at alle timene i skogen hvor jeg har tenkt "skal f.... ikke ha beina i bakken.." har hjulpet. Så det er ikke tvil, sykkelritt med mange tekniske partier er tingen for meg.

Jeg synes dette var en perfekt start til en "karriere" som amatør-ritt-syklist. Skal garantert være med til neste år - og da litt bedre forbredt.

Ser for meg Terrengsykkelrittet, Vestmarksrittet og Drammensrittet er bra "off-road" ritt (i motsetning til on-road ritt som Kongerittet/Birken).

Takk til alle illsjeler som var ute i løypen.

Re: Drammensrittet 2010 [Re: Tomtom] #1005445 15/08/2010 17:42
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Leser i dag om likfunn ved Hagatjern. Er dette det samme tjernet som vi syklet rundt på rittet? Det er litt creepy...

Re: Drammensrittet 2010 [Re: frodegutt] #1005467 15/08/2010 18:04
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Det er akkurat der dere syklet. Ved parkeringspalssen før det vanskelige nedovercruxet.

Blir ikke overrasket hvis det viser seg at en som merket løypa fant liket.

Redigert av Fjeldheim; 15/08/2010 18:08.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Drammensrittet 2010 [Re: Tomtom] #1005653 15/08/2010 20:52
Trille Offline
Medlem
Medlem
Er godt fornøyd med å komme greit gjennom med litt daffe bein igår. Traséen er jo like morsom som tung!

Det gikk et kvarter fortere i i år (3.37) enn i fjor, men jeg sitter med en følelse av at det var "raskere" forhold i år enn i fjor til tross for gyttjebadene? Gleder meg fortsatt til denne løypa på tørt føre...

Var også veldig hyggelig å hilse på to andre som sykler fulldempet 29-er i aluminium fra GF etter målgang. Apropos målgang: Drammensrittet har litt å hente på "leveransen" etter målgang. Hyggelige folk fjernet brikken, og buffen er praktisk, men å gjemme bort mat og drikke bak Røde Kors-telter er litt rart. Ble vel ikke kjempefristet av brødskiver med vepsesyltetøy heller. Men det er flisespikking. Blir med neste år også!

Torbj.
Re: Drammensrittet 2010 [Re: Trille] #1005671 15/08/2010 21:06
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Trille
Gleder meg fortsatt til denne løypa på tørt føre...

Hvis statestikken er med oss, så er det til neste år ICON_WINK

Re: Drammensrittet 2010 [Re: jodajoda] #1005693 15/08/2010 21:32
no9 Offline
Entusiast
Entusiast
Takk til alle som fortjener det for et fint ritt, og en spesiell takk til cola og kake folket!!

For min del var det debut på denne typen terrengritt og det ga mersmak selv om det gjorde vondt overalt! Jeg var desverre uheldig og mistet begge beina etter ca 30 km, så hvis noen plukket med seg to hårete legemsdeler er jeg interessert i en gjenforening i Osloområdet...

Neste år skal jeg sykle fortere!

Re: Drammensrittet 2010 [Re: Tomtom] #1005713 15/08/2010 22:00
front biker Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Tomtom
..... Så det er ikke tvil, sykkelritt med mange tekniske partier er tingen for meg.

Jeg synes dette var en perfekt start til en "karriere" som amatør-ritt-syklist. Skal garantert være med til neste år - og da litt bedre forbredt.

Ser for meg Terrengsykkelrittet, Vestmarksrittet og Drammensrittet er bra "off-road" ritt (i motsetning til on-road ritt som Kongerittet/Birken)...
Legg til på lista di: Skagerrakrittet (nytt 2011), Bukkerittet, Offroad Finnmark og Sølvstufossrittet, så har du en perfekt sesong 2011 å se fram til!

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Drammensrittet 2010 [Re: Fjeldheim] #1005728 15/08/2010 22:36
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
...og hvis noen finner en titanbolt som passer til en SRAM XX-bremsekaliper, er den sannsynligvis min. Et glass halvdau coca i premie til den eventuelle finner. ICON_WINK

Fra Bremsa og inn hadde jeg en kaliper bak som bare hang og slang ("klang-klang!") og skrapte noe forferdelig. I fjor var bremseklossene oppbrukt ved Hagatjenn, nå var det min egen dustefeil som forårsaka litt tull. Tips: Gå over alle bolter som kan løsne på et langt og humpete maratonritt - før start! Men det irriterte meg mest etter målgang, da jeg merka hvor mye det egentlig subba...

Nuvel. Fabelaktig løype. Jeg er veldig overraska over hvor godt traseen har tålt alt regnet!

Gaute
Re: Drammensrittet 2010 [Re: gauter] #1005762 16/08/2010 06:21
thomasengen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
noen som har sett emit-resultatlisten med mellomtider?
evt at det går å sortere listen med plassering uavhengig av pulje (med unntak av eliten med ekstra sløyfe)?

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Drammensrittet 2010 [Re: thomasengen] #1005770 16/08/2010 06:30
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: thomasengen
evt at det går å sortere listen med plassering uavhengig av pulje (med unntak av eliten med ekstra sløyfe)?
Litt synd av emit-lister med mellomtider ikke kommer med en gang. Dette er vel også slik som kan bli bedre, hvis ikke er det jo bare å følge Raumerrittet...

mvh.
Klaus A.
Re: Drammensrittet 2010 [Re: Klaus A.] #1005802 16/08/2010 07:02
thomasengen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Klaus A.
Litt synd av emit-lister med mellomtider ikke kommer med en gang. Dette er vel også slik som kan bli bedre, hvis ikke er det jo bare å følge Raumerrittet...

eneste jeg savner fra Raumerrittet var totalplassering på mellomtidene også. Var litt ålreit å se at man kjørte seg opp flere plasser og evt hvor man gjorde det totalt sett uavhengig av grupper ICON_LAUGH

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Drammensrittet 2010 [Re: gauter] #1005816 16/08/2010 07:19
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: gauter

Fra Bremsa og inn hadde jeg en kaliper bak som bare hang og slang ("klang-klang!") og skrapte noe forferdelig. I fjor var bremseklossene oppbrukt ved Hagatjenn, nå var det min egen dustefeil som forårsaka litt tull. Tips: Gå over alle bolter som kan løsne på et langt og humpete maratonritt - før start! Men det irriterte meg mest etter målgang, da jeg merka hvor mye det egentlig subba...

Hvis det er noen trøst, subba det ganske bra for oss med faste kalipere også. Ble liksom vant til det, men merket at det slapp litt etter passering av et vadested med rent vann (spesielt det ene dype vaska jo sykkelen nesten rein fra flaskeholderne og ned), også fylte det på seg i gjørmedammene etterpå.

Re: Drammensrittet 2010 [Re: RoyE] #1005949 16/08/2010 09:30
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: Compom
Sitat: Supernova
Ja.. glemte å si: hatten av for larsb som syklet singelspeed med stiv gaffel og gjennomførte på rundt 3:30. Rrrrrrrrespekt!

Så'n! Og ble lettere forundret over sykkelvalget. Imponerende!

Det ble akkurat 3:31:01, og det er jeg godt fornøyd med. Selv om det ene sekundet.... Det var første gang jeg kjørte Drammensrittet. Vanligvis er det ferie på fjellet på denne tiden, men i år er det litt omrokkeringer. Det kan jeg i grunnen fortsette med. For dette var et fint ritt.

Og ja, jeg kjørte Singularen. 10,litt. Stålramme, store hjul, Maxxis Crossmark 2,1 med guffe og lavt trykk, 33/20 utveksling og stiv gaffel. Sammen med supergode kjøreegenskaper gjorde dette på mange måter susen.

Jeg "skulle ta det litt med ro i starten", men asfaltbakkene og grusbakkene kan egentlig ikke sykles rolig med singlespeed. Så det ble litt forseringer i feltet oppover i stedet. Dette var nok til at det gikk å kjøre med flyt på stiene i stedet for i kø. Stiene var ikke så ille som jeg hadde fryktet og var mer våte enn gjørmete. På gruspartiene mellom stiene er det hvilestrekke på SS siden den ikke går i mer 30 på flatmark uansett hva jeg gjør og cruiser behagelig i 25 km/t. Dette gjorde selvsagt at jeg ble innkjørt av større og mindre tog. Men siden farta i opoverbakker er et par hakk større på singlespeed tok jeg igjen de samme rytterene flere ganger.

Så her er en liten unnskyldning til de feltene som ble forstyrret av min tilsynelatende uryddige kjøring. Det er ikke for å sabotere, det bare må være sånn. Kjører dere fort nok på flatmark og ikke sakker av i bakkene er jeg hekta av. Men det er mange som kan tjene på å holde farta inn i bakker gitt.

Jeg var også innblandet i et kjedelig uhell på grusvei etter noe som ser ut som omtrent 16 km. En rytter som kom bakfra hektet i styret mitt og gikk rett i grusen i rundt 30 km/t. Han insisterte først på at han var skadet men kom seg etter hvert. Jeg og en til som stoppet overlot ham til to bærplukkere som kom til stedet. Hvis jeg husker nummeret riktig kom han til mål. Uansett God bedring til deg. Det var et skikkelig smell. Det kosta meg noen minutter selv om det ikke synes på Garmin Connect.

Etter omtrent halveis forsvant forbremsen min, og jeg tapte endel på det i nedkjøringene mot slutten. Med bare en brems er det alt for mye holde farta nede-bremsing og jeg fikk ikke tatt de sjansene/valgene som skal til å forsere med stiv gaffel i utforbakker.

Grusen og asfalten på slutten er ikke akkurat drømmeterrenget for singlespeedere med skogsgiring, men det gikk så fort det kunne gå, og jeg ble ikke kjørt forbi av så alt for mange. Det må ha sett kål ut med en avsindig gjørmete mann i ærostilling og tråkkfrenvens på 120 bortover riksveien. Det ble litt morsommere på stien langs elva i alle fall.

På lørdag unngikk jeg å gå på den store smellen. Jeg gikk tilbake til den gamle resepten med å kjøre hardt første timen, så en time med "etablering" og så bruke det jeg hadde igjen på slutten. Jeg spiste fortsatt jevnt med energiprodukter etter klokka og satte foten i bakken på matstasjonene for to glass på hver. Sammen med to flasker på sykkelen og ca 1,5 liter på ryggen holdt dette til å unngå kramper og veggen.

Og til slutt en stor takk til Team MBN for dobbelt porsjon kake og Cola og motiverende heiing. Det gjorde godt.

Hvis noen vil se hvordan Drammensrittet på SS er lagt opp:
http://connect.garmin.com/player/44761730

LarsB

Re: Drammensrittet 2010 [Re: thomasengen] #1006038 16/08/2010 10:47
PeterNincompoop Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

http://bikerank.ikke.no/race/675/list

Re: Drammensrittet 2010 [Re: PeterNincompoop] #1006094 16/08/2010 11:28
thomasengen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: PeterNincompoop

http://bikerank.ikke.no/race/675/list

Glimrende nettsted ICON_LAUGH Har vært der før også.

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Drammensrittet 2010 [Re: thomasengen] #1006155 16/08/2010 12:20
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Hvordan får man dette rittet tellende som seeding til birken?? Går det automatisk, eller må jeg melde fra manuelt via mail eller.no?

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Drammensrittet 2010 [Re: thomasengen] #1006170 16/08/2010 12:30
no9 Offline
Entusiast
Entusiast
Får ikke poengsystemet på Bikerank til å gå helt opp. Skal det ikke være summen av poeng delt på antall ritt??

Det stemmer selvfølgelig for naboen som kommer langt bedre ut av det...

Re: Drammensrittet 2010 [Re: RoyE] #1006188 16/08/2010 12:38
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Hvordan får man dette rittet tellende som seeding til birken?? Går det automatisk, eller må jeg melde fra manuelt via mail eller.no?

Sakset fra Birken-sidene:

"Torsdag 19. august vil det vil bli lagt ut en oversikt over hvilke deltakere som kan få bedre seeding utfra Ulvøyrittet, Cyklevasan, Drammensrittet, Klosterrittet, Hedmarksvidda Rundt og Lavkarittet. Det legges også ut informasjon om hvordan gebyret skal betales."

With light parts come great responsibility
Re: Drammensrittet 2010 [Re: torsteinvh] #1006199 16/08/2010 12:49
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Sitat: torsteinvh

Sakset fra Birken-sidene:

"Torsdag 19. august vil det vil bli lagt ut en oversikt over hvilke deltakere som kan få bedre seeding utfra Ulvøyrittet, Cyklevasan, Drammensrittet, Klosterrittet, Hedmarksvidda Rundt og Lavkarittet. Det legges også ut informasjon om hvordan gebyret skal betales."

Takk for det ICON_SMILE

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Drammensrittet 2010 [Re: RoyE] #1006205 16/08/2010 12:53
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Birken.no
" Har du deltatt i Ulvøyrittet, Cyklevasan, Drammensrittet, Klosterrittet, Hedmarksvidda Rundt eller Lavkarittet?
Torsdag 19. august vil det vil bli lagt ut en oversikt over hvilke deltakere som kan få bedre seeding utfra disse rittene, samt informasjon om hvordan i så fall gebyret skal betales."

mvh.
Klaus A.
Re: Drammensrittet 2010 [Re: Klaus A.] #1006471 16/08/2010 18:33
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Da er emit-resultater med mellomtider tilgjengelig på resultatsiden.

Re: Drammensrittet 2010 [Re: knuthaug] #1006490 16/08/2010 18:48
thomasengen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
så bra med mellomtidene ICON_LAUGH. Så at jeg varierte faktisk ikke så mye i plassering underveis som jeg kanskje trodde. Jeg åpnet for hard og var mye på 92-93% av makspuls og som jeg merket i beina resten av løpet.

I hver kolonne, utenom den første for mellomtid, står det to tider med nesten samme tid. Hva er tid nr 2?
eksempel:
52:52,0(57)
49:01,0(45)

og:
1:56:14,0(60)
1:03:22,0(58)

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Drammensrittet 2010 [Re: thomasengen] #1006498 16/08/2010 18:56
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Ser ut til å være tid brukt fra forrige mellomtid til denne og plasseringen din på den "etappen".

Side 7 av 11 1 2 5 6 7 8 9 10 11

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå