Siden jeg sitter og klør i fingrene og ikke får gjort en dritt på jobb klarer jeg ikke å la være med å si at jeg skal også legge ut bilder av min første stisykkel i helga Gleder meg som en unge. Fikk akkurat beskjed om at en boks med Trek-logo og mitt navn står og venter til etter jobb. Aldri prøvd fulldempa sykkel "what-so-ever" før så er veldig spent på hva i all verden jeg har gjort.
Da ser endelig gliset ut som en sykkel Tillater meg litt mer enn ett bilde siden jeg er litt gira over å akkurat ha fått satt sammen min første stisykkel. Er veldig spent på å prøve. Fikk den på fredag så helga har vært laaang siden vi har vært bortreist. Har kun prøvd den på plenen til nå så er spent på hva jeg egentlig har kjøpt meg.
Først ble det litt puss etter at justeringa er ferdig. Kun det beste er godt nok, ikke noe Turtle Wax her i gården
Et par close-up.
Og siste bilde, Trek Remedy 8 i størrelse 18.5". Helt stock ut av boksen (med unntak av spd-pedaler da jeg har spd på både XC sykkelen og jobbsykkelen), noe jeg tror er mer enn bra nok for meg. Skal bli veldig spennende å lære den å kjenne, prøve meg fram med luft i dempere, hjul og mye annet. Herlig å se så blankt et drivverk.
Edit: prøvde å sette inn bilder mellom tekst, men det ble ikke denne gangen
Larsemannen, fin sykkel. Sykt høyt sete! Husk å tape bak vireføringene som går forbi seterøret ditt. Jeg slet vekk all lakken på min EX9 på første turen...
Si hva du synes om dekkene. Personlig syntes jeg de var sykt glatte. Gled jo rundt selv plasser det var knusk tørt, og det med lavt dekktrykk. har fått på Maxxis Ardent nå, men har ikke fått testa
Redigert av Elgvenn2; 21/06/201016:15.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
En oppgradert Commencal Combi DLX. Skal få på medium cage på bakgiret etterhvert. Perfekt og frekk stihardtail. Angrer ikke at har gått (midlertidig) tilbake til HT..
Larsemannen, fin sykkel. Sykt høyt sete! Husk å tape bak vireføringene som går forbi seterøret ditt. Jeg slet vekk all lakken på min EX9 på første turen...
Si hva du synes om dekkene. Personlig syntes jeg de var sykt glatte. Gled jo rundt selv plasser det var knusk tørt, og det med lavt dekktrykk. har fått på Maxxis Ardent nå, men har ikke fått testa
Jeg har trua på at dette blir bra btm Kommer det noe Tracer-bilder snart eller..? Den er jo for fin til å ikke få litt fame
Ja, de er fine Elgvenn Lange bein og kort overkropp gjorde at jeg gikk for den minste av størrelsene jeg stod mellom. Har ikke dratt den ut i terrenget enda så mulig setet blir lavere ila uka Kun hatt den et par kvelder i stua for justering, montering og kosepussing til nå.
3M steinspruttape er "montert" på de fleste steder jeg kan komme på nå så håper det gjør at den holder seg pen. Har også hatt på underrøret og krankhus.
Skal gi en tilbakemelding på dekkene. I stua virker de gode og seige, men siden jeg aldri har sykla slik sykkel før har jeg ingen forutsetninger for å uttale meg. Håper de duger så jeg ikke føler et behov for å bytte de ut før det trengs Hvor lavt dekktrykk hadde du da?
Edit: Da kan jeg melde om at sykkelen er veid. Med XTR-pedaler og ellers som den kom ut av esken viste vekta 13.8kg( på ei vekt som ifølge butikken viser 200g for mye på 10kg og litt mer feil for tyngre vekt). Derfor veier altså en Remedy 8 i 18,5" ca 13,5 kg rett ut av esken
Skal gi en tilbakemelding på dekkene. I stua virker de gode og seige, men siden jeg aldri har sykla slik sykkel før har jeg ingen forutsetninger for å uttale meg. Håper de duger så jeg ikke føler et behov for å bytte de ut før det trengs Hvor lavt dekktrykk hadde du da?
Ser ut som om sykkelen min ble levert med noen andre dekk enn det som står på siden, noe som heter Bontrager XR2 Team Issue. SJekker med forhandler om dette er riktig eller ei... Lufttrykket var 18-20 PSI, ryttervekt ca 85kg.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Mange flotte sykler her Blir vel forhåpentligvis en ny sykkel på meg også etterhvert, evt. om jeg bare bytter noen deler (gaffel, krank og dekk) på min '99 Klein Attitude Comp
Nå er endelig Tracer'n blitt akkurat sånn som jeg vil ha den. Thomson Elite stem og Easton MonkeyLite lowriser var akkurat det som manglet for å få den helt perfekt, sammen med en litt lettere slagring. I mine øyne verden beste sykkel.
Vekta ligger rundt 13,7 kg, ikke ille for en såpass grov sykkel med slanger og BBGG vil jeg si. Ikke har lettest mulig vært fokus heller, men det er jo greit at det ikke blir for tungt.
Og som TERRENGSYKKEL-fanboy måtte jeg jo ha TERRENGSYKKEL-holker, og hvite med blå ringer ble akkurat passe bling.
Redigert av btm; 28/06/201021:16. Rediger grunn: Vekt, ja...
For ei jåle du har blitt BT Nydelig sykkel altså. Liker den blå og røde matchinga di. Har du kjøpt nytt sete nå også eller? Hvordan er dekkene i gjørmete forhold? Synd vi ikke kan ta en felles "kontor-tur" nå så du kunne lært bort litt...
He he, litt jåling må være lov, selv om det er en hårfin grense der. Håper jeg holder meg på rett side.
Sete (Selle Italia SLR) kjøpte jeg i fjor høst, men jeg kjørte en liten stund med det gamle fra Kona'n, i påvente av at Fast-Bikes skulle få inn SLR. Men tror du har sett bilder av sykkelen med dette setet før, altså.
BBGG er ikke de beste gjørmedekka, men nå er det sjelden skikkelig gjørmete i Oslomarka. Men har vært en helg på Skeikampen (Utflukt 2007, faktisk) under skikkelig gjørmete forhold, og da pakka de seg godt. Tror et mer åpent mønsert er mer gunstig i gjørme.
Har et par ferske Ardent 2,4 liggende klare nå, som skal på når jeg er på plass i Trondheim. De er vel heller ikke utpregede gjørmedekk akkurat, men jeg satser på at sommeren kommer til Trondheim når jeg kommer meg oppover.:D
Mange flotte sykler her Blir vel forhåpentligvis en ny sykkel på meg også etterhvert, evt. om jeg bare bytter noen deler (gaffel, krank og dekk) på min '99 Klein Attitude Comp
Deilig med et gjensyn med herligheter fra 90-tallet.
Takk for det.Blir hardtail en stund nå inntil jeg finner meg en Fulldemp igjen.Blir nok ikke så lenge?men on-one funker veldig fint.Helt rett geometri i forhold til min Talas gaffel.Bruker aktivt forskjellig vandring.Full XT funker som fy,og WTB Stout med DNA gummi er knall i bløta.faktisk en morsom/god sykkel.
Min nye stikompis er komplett. LaPierre Spicy 916, som original, men byttet dekk til Ardent slangeløst, bittelitt lengre stem og Joplin setepinne. 13,3 lekne kg. Super-smuuud på 130-vandring i marka, konge på 160 nedoverbombing. Rett og slett en konge sykkel!