Oki. Takk. Da får vi se hva jeg velger til helga.. Blir spennende å se om all nedbøren de melder kommer i morra !! Kan fort bli et nytt gjørmeritt. Satser på at 'yr' går på en smell
I valget mellom "gjørme og sol" og "gjørme og regn", velger jeg det første. Håper at det gir sjangse til at det tørker opp litt og at de største dammene renner av. Klissete gjørme gir litt feste også. Selv om det kan bli mye gjørme hengende på sykkel og gir.
Det var overraskende tørt i skogen i dag når jeg var ute og "friserte". Kunne faktisk brukt joggesko nesten hele tiden over de kilometrene jeg tok for meg. (Fra gruvene/gruve-museet? ned til anleggsveien langs E134). Eneste sted hvor det var søle var et stykke etter Inntaker-dammen.
Forhåpentligvis kommer det ikke så mye nedbør som varslet, og da vil det forhåpentligvis bli OK forhold det meste av traseen.
Trenger hjelp til dekkvalg, har aldri syklet drammensrittet før. Raceking 2.2 eller crossmark 2.1 advantage? Kan evnt. kaste noby nic inn i "dekkmiksen".
Trenger hjelp til dekkvalg, har aldri syklet drammensrittet før. Raceking 2.2 eller crossmark 2.1 advantage? Kan evnt. kaste noby nic inn i "dekkmiksen".
Gleder meg til lørdag
Robin.
I følge arrangørens beskrivelse av løypa er stipartiene primært jordbunn med lite røtter og steiner. Begge dekkene vil jo sånn sett fungere bra, men jeg synes Crossmark pakker seg mer enn RaceKing når underlaget er vått. Jeg lar RaceKing 2.2 stå på uansett vær
Jeg ville kasta Nobby Nic inn i pakka, og jeg ville faktisk vurdert å ha dem bak; men om ikke det, hverfall forran. Alt for å unngå å måtte gå av 2 meter før toppen på en ,liten, bratt kneik pga. et par glatte steiner man ikke kan unngå, og skli på e.l.. Det sagt har jeg har ikke prøvd nobby nic, men veit hverfall at Crossmark 2.1x26 eXCeption (forran og bak) var glatte i fjor i Drammensrittet (punkterte faktisk med dem og, på den lange grusveien mot Mjøndar'n (anleggsvei langs E134)).
Jeg kommer til å bruke Maxxis Crossmark 2,1x29 bak og Bontrager Jones AcX 2,2x29 forran, om jeg ikke gjør non kjempeinvesteringer på fredan, men tror jeg får vente med nytt bakdekk til neste år .
De siste nedoverbakkene var mer enn bratte nok uten bremser i fjor. Kansje det bare føltes slik pga et friskt svalestup over styret tidligere i løpet...
Når jeg kom ditt var det bare en bratt gjørmesklie, Derfor Jones AcX forran, håper det blir bedre i år. Var jo fint og varmt i dag. 3,3 mm på Storm hørtes jo ikke så ille ut mot yr's minste på 12,5mm. Mens Storm var mindre optimistiske på lørda'n.
Redigert av KristianStr; 12/08/201023:41. Rediger grunn: + litt om været og sitat fra andre tråden + glatte steiner
en av de gangene man håper yr.no er helt på jordet....
Yr har moderert omfanget av regn noe..... håp håp. (jada - litt opptatt av været, men det blir en litt bedre opplevelse uten alt for mye gjørme + at forbedring av tid er enklere )
Beklager folkens, men det er nok min feil at det regner. Har regnet noe så inne i helvetes mye hver dag jeg har hatt fri i sommmer. Denne uken her tenkte jeg å lade opp til rittet og tok meg fri på onsdag og idag. Og nå skal jeg egentlig ut å trene, men det er overvann på veien så da må jeg vente til jeg kan ta ut raceren :-S
Skal slutte å regne i to tre tiden i følge rapportene. Hadde vært knall hvis noen her inne har tenkt seg ut for å teste løypa i ettermiddag/kveld kunne gitt en liten rapport om forholdene.
Skal slutte å regne i to tre tiden i følge rapportene. Hadde vært knall hvis noen her inne har tenkt seg ut for å teste løypa i ettermiddag/kveld kunne gitt en liten rapport om forholdene.
Kan ta det allerede nå: Vått. Ta med flytevest og nødbluss.
noen som har noen motiverende ord - positive vinklinger.... Frister mindre og mindre å delta.... Like mye med tanke på slitasje på sykkel som på mangel på den gode opplevelsen på gjennomføring!?
noen som har noen motiverende ord - positive vinklinger.... Frister mindre og mindre å delta.... Like mye med tanke på slitasje på sykkel som på mangel på den gode opplevelsen på gjennomføring!?
Dørstokkmila blir lengre med sånt vær. Men: det blir opphold og varmt i morgen. Mjøndærn-gjengen skaper stor stemning. Du får god teknisk trening i våtmarkskjøring.
Du pingler vel ikke ut pga litt regn i forveien?
Du kommer å være kjempefornøyd når du er i mål. Kom igjen'a!
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Nei usj, det ble helt feil. Det er et morsomt ritt som du skal glede deg til. Desverre får jeg ikke vært med selv, noe som irriterer meg voldsomt!
Virker som regent roer seg i vestfold nå, tipper det samme været er på veg til Drammen. Vått og varmt, hmm da skal nok girene få kjørt seg. Er det mulighet for spyling underveis?
Tror det var Flash som i fjor kastet sykkelen i Hagatjern (eller tilstøtende bekk) for å skylle av den verste gjørma. Ekstrapremier til den som krepser under skylling
Tror det var Flash som i fjor kastet sykkelen i Hagatjern (eller tilstøtende bekk) for å skylle av den verste gjørma. Ekstrapremier til den som krepser under skylling
Jeg syklet singlespeed'en min ut i Hagtjern i fjor, til vannet gikk opp til overrøret. Plutselig hadde jeg gir igjen... varte desverre bare opp til Team MBN, men der fikk jeg vaffel, så da var livet bra igjen uansett.