Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden
|
Re: Den store gruer-seg-til-ultrabirken-tråden
[Re: bjerkseth]
10/08/2010 07:44
|
larsb
OP
Bjolsen Zeit
|
OP
Bjolsen Zeit
Blir spent på hvor mange som klarer begge dager. For meg virker det ganske tøft å bare vaske sykkelen og forbrede seg til nytt ritt når man har syklet noe så sykt. :-P Skal nok klare det greit, men det blir fort baktroppen på lørdag, om du ikke holder igjen feltet den første halvtimen da  Gå vekk med dere! Husj! Ikke sånne positive som skal sykle begge dagene og gleder seg til det i denne tråden Husj! LarsB
|
|
|
[Re: Tgabriel]
10/08/2010 08:36
|
asa
Entusiast
|
Entusiast
Jeg vil også være med på å grue meg, så da har jeg skaffet meg plass  FAQ'en på birkensidene har en scrollefeil (i hvertfall i min nettleser). Noen som kan grue seg til å forklare meg hvordan et startnummer overdras, sånn reint praktisk? Er det dette du mener: ? http://birkebeiner.no/Min-Side/Pamelding/De har litt problemer med sidene sine denne uken. Ring Birken 41 77 29 00 dersom du trenger assistanse...
|
|
|
[Re: Larsal]
10/08/2010 09:15
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det jeg gruer meg mest til er å stå opp i otta for å sykle den vanlige birken. Og føle meg som et slakt i startslusen der jeg ser overkåte, spretne motstandere som bare MÅ være positive en så forferdelig morgen. Jeg tror det ville vært en stor fordel å kunne sove noen ekstra timer lørdag morgen, framfor å stå opp klokka null for å sykle over fjellet igjen, ja. Jeg får straffa for ikke å ha fått tid/prioritert å sykle flere ritt i år: Kun de 325 øverste på Birkens egen kvalifiseringsliste kan melde seg på i eliten. Jeg er nr. 327. Jey... Det er jo en viss fare for å bli frakjørt på Skramstad hvis man sykler eliten, og da kommer det jo ingen å henge seg på bak. Så da slipper jeg å engste meg for det. Det blir vel tøft nok å henge på aldersklassegruppa, tenker jeg. Det jeg gruer meg mest til, er logistikken og lite søvn.
Gaute
|
|
|
[Re: gauter]
10/08/2010 09:42
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg tror det ville vært en stor fordel å kunne sove noen ekstra timer lørdag morgen, framfor å stå opp klokka null for å sykle over fjellet igjen, ja. Jeg får straffa for ikke å ha fått tid/prioritert å sykle flere ritt i år: Kun de 325 øverste på Birkens egen kvalifiseringsliste kan melde seg på i eliten. Jeg er nr. 327. Jey... Det er jo en viss fare for å bli frakjørt på Skramstad hvis man sykler eliten, og da kommer det jo ingen å henge seg på bak. Så da slipper jeg å engste meg for det. Det blir vel tøft nok å henge på aldersklassegruppa, tenker jeg.
Det jeg gruer meg mest til, er logistikken og lite søvn. Jeg la merke til 327 plassen din da jeg fant meg selv på rett side såvidt. Var smart og fullføre i Trondheim likevel da med en time uten sete. Men en mail bør vel løse dette om du vil? Eller er de så firkantet..? Hvis du likevel starter i aldersklasse slipper du i allefall og grue deg så lenge på lørdag da!
|
|
|
[Re: Kriss]
10/08/2010 10:47
|
Fox
Avhengig
|
Avhengig
Jeg gruer meg jeg også.
Spesielt til å stå opp for å rekke bussen fra Oslo klokken fem, Sitte på bussen uten å få sove og se på regnet som helt sikkert kommer til å øse ned.
Lars
|
|
|
[Re: Fox]
10/08/2010 11:37
|
Kjell T. Ringen
Entusiast
|
Entusiast
Jeg skal ikke sykle UB, men gruer meg til lørdag da jeg må passere alle som har deltatt på UB og har god seeding...
|
|
|
[Re: larsb]
10/08/2010 12:23
|
jan erik
Besatt
|
Besatt
Og jeg kan finne en konkurrent med infarkt og ikke ane hva jeg skal gjøre. Da ringer du kona mi og forteller henne at jeg dævva slik jeg ønsket: tilgriset og svett med tettsittende klær alene i en mørk skog. Martin Jeg gruer meg til å snakke med henne også. LarsB Neppe noen grunn til å grue seg for dette. Finnes ikke dekning deroppe!
|
|
|
[Re: jan erik]
10/08/2010 12:43
|
Lillosti29
Ivrig
|
Ivrig
Den vanligste grunnen til å grue seg er vel at man vet formen ikke står i stil med de ambisjonene man har for seg selv inne i sitt eget hode. Disse ambisjonene som for enhver nordmann alltid er minste 10% raskere enn den uttalte ambisjonen.....
..men mest av alt gruer jeg meg som alltid til dobesøk på Rena. Og det hjelper ikke på at alle her inne gruer seg ekstra i år. Det har sjeldent gjort dobesøk noe triveligere.
Del stien, skru av Strava
|
|
|
10/08/2010 17:16
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Blir spent på hvor mange som klarer begge dager. For meg virker det ganske tøft å bare vaske sykkelen og forbrede seg til nytt ritt når man har syklet noe så sykt. :-P Skal nok klare det greit, men det blir fort baktroppen på lørdag, om du ikke holder igjen feltet den første halvtimen da  Gå vekk med dere! Husj! Ikke sånne positive som skal sykle begge dagene og gleder seg til det i denne tråden Husj! LarsB Men hvorfor grue seg? Det blir jo kjempegøy!!!
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: ]
10/08/2010 19:46
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Jeg hadde fortrengt alt logistikkmaset fra den gangen jeg testa Birken. Transport, priser, køer, mat og ikke minst personlig hygiene er jo som et østeuropeisk etterkrigsdrama. Og nå skal jeg forsøke å navigere meg gjennom dette etter 10 timer på sykkelen. Hmm... Etter en uke her, der 75.000 skal drite, dusje, og gå til/fra konserter i ei uke, blir Birken rene himmelen! 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
10/08/2010 20:23
|
KarlBilt
Entusiast
|
Entusiast
Gruer meg til dusjen etter at samtlige Fredags-Birkere har vasket sykkelben, sykkelarmer og sykkelpunger, og gjørma står opp til midten av veggen, og du fomler etter shampoen som er druknet i sluket, og du blir jaget ut av garderoben av sure funksjonærer som vil hjem til Gullrekka!!
-Gaute-
|
|
|
[Re: bjerkseth]
10/08/2010 20:50
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg hadde bestemt meg for å ikke grue meg, men så kjørt jeg til Rena i dag og ble møtt med et stort skillt som sa "velkommen til fredagsbirken og lørdagsbirken". Ikke noe velkommen til "ultrabirken". Har vi blitt glemt ? Vi har nok ikke det, tror vi blir utsatt for et komplott! "Løypa er ikke offentliggjort enda" my ass. Er sikker dette handler om å eliminere oss. Birkenkontoret har sett seg lei av alle de som på terrengsykkel.no klager over den kjedelige Birkebeinerløypa, så de bestemt seg for å samle disse negative individene i et ett felt, sende de på fjellet uten mobilforhold, logistikk, veier. Deretter sender de alle elgjegere ut på fjellet, med oppdrag "blodbad". Går rykter på Rena at det er bygd flere skytetårn der tilfeldigvis løypa skal gå. Nå kan vi angre på klagingen av grusingen etter djuposet.
Så da pakker jeg: 2 slanger 1 Pumpe Regnjakke løse armer extra drikke extra mat umbrakosett førstehjelpspakke 3 ninjastjerner 1 Rambokniv
Survival of the fittest!
Ja, tar med meg en pose M også. Skal jeg dø, så skal jeg dø med en neve M i hånda!
Redigert av oddefa; 10/08/2010 20:52.
|
|
|
[Re: Oddefa]
10/08/2010 21:16
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Hvorfor har ikke også terrengsykkel.no en Liker-knapp som Facebook? ;-)
Redigert av kao; 10/08/2010 21:16.
|
|
|
10/08/2010 21:25
|
ole-m
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg sitter med et "føkka kne" og får ikke trent. Jeg håper å være tilbake på sykkelen førstkommende lørdag etter to uker uten sykling. Da får jeg to uker med stresstrening. Om jeg var fornuftig ville jeg meldt avbud. Det er desverre en mystisk kraft i denne her ultrabirken-greia som gjør at jeg ganske sikkert kommer til stille uansett. Det hauses opp hvor grusomt dette kommer til å bli og da har man liksom ikke noe valg. Kylling eller ikke kylling, det er spørsmålet. Planen var å forberede seg med lange sugende turer i terrenget for å herde kropp og psyke. Teit plan. Så jeg gruer meg. Det blir noe dritt. Ganske nøkternt tror jeg resultatet kommer til å avhenge av hvor tidlig jeg får Cola og bolle fantasier. Forhåpentligvis ikke før jeg har kommet til det punktet hvor det kun er nedoverbakker til mål. Men det er jævlig deilig å vite at man ikke gruer seg alene i alle fall. Så takk til trådstarter  . 26" hardtail
|
|
|
[Re: Lillosti29]
11/08/2010 07:52
|
asa
Entusiast
|
Entusiast
..men mest av alt gruer jeg meg som alltid til dobesøk på Rena. Og det hjelper ikke på at alle her inne gruer seg ekstra i år. Det har sjeldent gjort dobesøk noe triveligere.
Takk for den påminnelsen... enda en ting å grue seg til...
|
|
|
[Re: asa]
11/08/2010 08:02
|
wammer
Entusiast
|
Entusiast
Under dagens "sykkeldrøftings" telefon med en kollega kommer det ram følgende "en kompis av meg har en kjenning som syklet deler av løypa. Den var veldig steinete, ikke rart de anbefalte fulldempa og 29er. Kompisen min mente jeg ville hatt vansker med å gjennomføre den". Nå er jeg i bedre form enn kollegaen min, men lettere angst i form av svette på håndflatene og økt hjertefrekvens meldte sin ankomst gitt.
|
|
|
[Re: asa]
11/08/2010 08:20
|
Kjesk
Ringrev
|
Ringrev
Jeg gruer meg til å lese om den store forvandlingen som vil skje med dere som skal sykle UB! Til å lese kommentarer fra dere i dagene etter fredag 27.8.2010. Fra å framstå som verdens største PINGLER i øyeblikket, hvor både regn og det å gå på do er skummelt, til å bli forvandlet til de SUPERMENNENE etter å ha syklet noen km en fredags- formiddag! Da er dere plutselig blitt de pioneerene, ja nesten på linje med Roald A., Thor H. og Fritjof N.! Ikke måte på hvor tøffe dere har vært!  Det gruer jeg meg til! Til å ikke ha vært en del av denne opplevelsen! 
Redigert av Nutte; 11/08/2010 11:09. Rediger grunn: A.
|
|
|
[Re: wammer]
11/08/2010 08:30
|
anerz
Veteran
|
Veteran
Etter og ha gitt billeten til lørdagsbirken videre hvor jeg var seedet til pulje4 og formmessig kunne hatt sjans med 08 føre til å komme rundt 3timer, så gruer jeg meg til å våkne fredag morgen til striregn mens yr for lørdag melder om 20 grader og sol. Ellers gruer jeg meg til alle krampene som garantert melder seg underveis på fjellet, som med store grimaser må tråkkes ut på lette gir før de 5 minutter etter igjen er tilbake....
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
[Re: anerz]
11/08/2010 08:49
|
Joar71
Veteran
|
Veteran
Hmmmfff. Nå gruer jeg meg så mye at jeg snart kommer til å legge lørdagsbirkenbilletten min ut til salgs (tenke, tenke)... Det er vel ikke store poenget å stille kl 07.05 på startstreken lørdag morgen etter massiv krampe og streifskudd fra fulle elgjegere på fredag.
Forresten lurer jeg på hva definisjonen av "veldig steinete" er. Please enlighten me!
Redigert av Joar71; 11/08/2010 08:54.
|
|
|
11/08/2010 08:51
|
rocx
Fersking
|
Fersking
Gauter:
Mener jeg så at Terje Holm var registrert to ganger høyere enn deg på lista, så da er det bare en plass igjen...
Tobias Fenre var også registrert to ganger tror jeg, men han vare registrert både før og etter deg tror jeg.
|
|
|
[Re: Joar71]
11/08/2010 09:01
|
janek
Avhengig
|
Avhengig
Jeg gruer meg til Skramstad etter å ha startet altfor hardt.
Jeg gruer meg til å komme fryktelig seint til Skramstad etter å ha startet i fornuftig tempo, og dermed stått stille i kø på første stiparti.
Jeg var dødsliten i morges etter å ha syklet en ekstra sløyfe til jobben og smalet 840 høydemetre i dag. Jeg gruer meg til å bli 3 ganger så sliten. D'ække mulig det.
Jeg gruer meg til å angre på dekkvalget.
Jeg gruer meg til å svare på spørsmålet: "Syklet ikke du mye raskere på Birken ifjor da? Hva skjedde?" Og deretter: "Ultra? Hva er det for no'?"
|
|
|
[Re: janek]
11/08/2010 09:12
|
anerz
Veteran
|
Veteran
Jeg gruer meg til å svare på spørsmålet: "Syklet ikke du mye raskere på Birken ifjor da? Hva skjedde?" Og deretter: "Ultra? Hva er det for no'?"
Notat til meg selv: ta hjemmekontor mandagen etter for å slippe og forklare hva Ultrabirken er til alle jeg møter i gangen når jeg forteller at jeg ikke syklet lørdag
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
[Re: jan erik]
11/08/2010 10:44
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
[quote=larsb]Og jeg kan finne en konkurrent med infarkt og ikke ane hva jeg skal gjøre. Da ringer du kona mi og forteller henne at jeg dævva slik jeg ønsket: tilgriset og svett med tettsittende klær alene i en mørk skog. Martin Jeg gruer meg til å snakke med henne også. LarsB Neppe noen grunn til å grue seg for dette. Finnes ikke dekning deroppe! Er det sant? Mener du at de som sykler i baktroppa kan se frem til å være mange timer (6-7?) utenfor kona's rekkevide? Da er det vel ingen grunn igjen til å grue seg. Dette er bare å se frem til med stor glede.
|
|
|
[Re: Kjesk]
11/08/2010 10:52
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Jeg gruer meg til å lese om den store forvandlingen som vil skje med dere som skal sykle UB! Til å lese kommentarer fra dere i dagene etter fredag 27.8.2010. Fra å framstå som verdens største PINGLER i øyeblikket, hvor både regn og det å gå på do er skummelt, til å bli forvandlet til de SUPERMENNENE etter å ha syklet noen km en fredags- formiddag! Da er dere plutselig blitt de pioneerene, ja nesten på linje med Roald N., Thor H. og Fritjof N.! Ikke måte på hvor tøffe dere har vært!  Det gruer jeg meg til! Til å ikke ha vært en del av denne opplevelsen! Hahaha, jeg ser det for meg at vinneren sykler over målstripa i pøsende regnvær for å bli tatt imot av Thor:" hello! I just arrived in my fantastic boat, Kontiki 5!"
|
|
|
11/08/2010 10:56
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg tror det ville vært en stor fordel å kunne sove noen ekstra timer lørdag morgen, framfor å stå opp klokka null for å sykle over fjellet igjen, ja. Jeg får straffa for ikke å ha fått tid/prioritert å sykle flere ritt i år: Kun de 325 øverste på Birkens egen kvalifiseringsliste kan melde seg på i eliten. Jeg er nr. 327. Jey... Det er jo en viss fare for å bli frakjørt på Skramstad hvis man sykler eliten, og da kommer det jo ingen å henge seg på bak. Så da slipper jeg å engste meg for det. Det blir vel tøft nok å henge på aldersklassegruppa, tenker jeg.
Det jeg gruer meg mest til, er logistikken og lite søvn. Ny rankingliste etter 10. august: Og der var jeg faktisk inne blant de 325, så vidt det var. Da blir det litt mer søvn natt til lørdag, jaffall. Sånn, da får man stålsette seg og prøve å henge med til Skramstad på lørdag. Faller man av her, blir det mange seige mil aleine...
Gaute
|
|
|
11/08/2010 11:03
|
efg
Entusiast
|
Entusiast
Går det like fort fra start som i fjor, skal man bite godt i styrestemet for å henge med opp til Skramstad. I hvert fall med tanke på en UB i beina fra dagen før. Når det er sagt, går det fort fra start, er det jo også flere andre som slipper tidlig.
Erik
|
|
|
[Re: efg]
11/08/2010 11:36
|
Østfoldingen
Fersking
|
Fersking
Etter å ha lest denne tråden så gruer meg veldig til den dagen jeg er god nok på sykel til å melde meg på denne Ultrabirken!!
|
|
|
[Re: Østfoldingen]
11/08/2010 11:55
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Jeg gleder meg til å lese rittrapportene fra dere alle jeg! 
|
|
|
[Re: SiljeKH]
11/08/2010 14:46
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Jeg gleder meg til å lese rittrapportene fra dere alle jeg! Men her skulle vi jo grue oss; så litt forumgruing: * Jeg gruer meg til å måtte skrive en tåpelig bortforklaring på at jeg brukte lang tid fordi jeg gikk ut alt for rolig i Ultraen * Jeg gruer meg til å måtte skrive en tåpelig bortforklaring på at det gikk dårlig lørdag fordi jeg gikk ut alt for hardt fredag * Jeg gruer meg til å måtte lese alle de tåpelige bortforklaringene til dere andre!
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
[Re: front biker]
11/08/2010 15:46
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Gruer meg til å forklare alle hvorfor jeg som hater asfaltbirken ikke benytta muligheten til å sykle terrengbirken når jeg hadde sjangsen. Og så gruer jeg meg til å ikke ha noe svar å komme med.
Trønder osv
|
|
|
|
|