Hei. Er det noen som tror Maxxis Ardent 2,25 er et fornuftig dekkvalg hvis det blitt litt vått på lørdag? Syklet på det i fjor, og det gikk bra. Dekket var glatt, men det var det vel uansett dekkvalg...
Hvor høyt dekktrykk burde jeg kjøre med? Kjører med Racing Ralph UST og veier 85kg. Bakdekket er godt slitt og burde kanskje vært byttet ut. Burde kanskje også valgt helt andre dekk, men som en fattig student må jeg prioritere høye startkontigenter fremfor nye dekk nå!
Hvor høyt dekktrykk burde jeg kjøre med? Kjører med Racing Ralph UST og veier 85kg. Bakdekket er godt slitt og burde kanskje vært byttet ut. Burde kanskje også valgt helt andre dekk, men som en fattig student må jeg prioritere høye startkontigenter fremfor nye dekk nå!
Det verste partiet når det blir vått blir flytstien ned Dunkedalen etter min mening. Her blir det veldig glatt og store gjørmehull. Ikke ideelt i kombinasjon med alle de spisse steinene som ligger der. Det siste partiet ned til E134 er bratt, men faktisk ikke så ille etter min mening siden farten ikke er så høy der det er mye gjørme (dvs på toppen). Men morsomt blir det nok!
Trodde de værste partiene med spisse steiner og gjørmehull var utbedret her!!
De (fleste) av de verste gjørmehullene er tatt i Dunkedalen. Det er også fyllt på grus en del steder med stein. Likevel er det nok både gjørme og stein igjen I går var det flotte forhold, så jeg håper det tørker en del opp til lørdag.
Det er også gjort utbedringer i "Bremsa-dalen"? (jeg kan ikke navnene på de ulike stedene). Der hvor løypa ble lagt om (til Montebello-trase) i fjor. Burde også bidra til god flyt der.
Det er klippet og raket nokså mange km langs sti, så selv om bakken kanskje er noe våt, så burde det ihvertfall være kurant å komme seg forbi for de som takler terrenget best.
Forøvrig har jeg tro på fint vær på lørdag, siden jeg må arrangere, og ikke kan delta :-(
Er det så at stiene i drammensrittet et relativt jevne og "snille" mot utstyret (om enn noe, ehm, gjørmete)? Mitt sammenligningsgrunnlag er stiene i Østmarka (terrengsykkelritt-partiene og enda verre) og de er vel relativt røffe såvidt jeg vet.
Tenker på dekkvalg ved gjørmehav og generelt drittføre...
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Er det så at stiene i drammensrittet et relativt jevne og "snille" mot utstyret (om enn noe, ehm, gjørmete)? Mitt sammenligningsgrunnlag er stiene i Østmarka (terrengsykkelritt-partiene og enda verre) og de er vel relativt røffe såvidt jeg vet.
Tenker på dekkvalg ved gjørmehav og generelt drittføre...
Ja, jeg vil mene at stiene er relativt snille. Bedre har det også blitt i år ettersom flere partier er blitt gruset noe. Det er mer flytsti på jord og vanlig skogsbunn. Noe rusete er det enkelte steder, men dette er håndterbart. Mine meninger.
Hei. Er det noen som tror Maxxis Ardent 2,25 er et fornuftig dekkvalg hvis det blitt litt vått på lørdag? Syklet på det i fjor, og det gikk bra. Dekket var glatt, men det var det vel uansett dekkvalg...
Det tror jeg - satte opp sykkelen med dette i går kveld..
Hmm, stemmer det at man må ut med 250,- for å få med seg seedingen fra Drammensrittet til Birken?? Har en kamerat som påstår så pga datatrøbbel hos Birkenapparatet. Kan noen bekrefte/avkrefte??
Uansett er det mye mindre ille med regn på fredag (selv om det er litt mye som er varslet) og sol og varmt på lørdag. Man blir sliten og møkkete og får grus i maskineriet, men man holder i det minste varmen greit.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Man holder da varmen greit i 15 grader og regn også? Jeg håper egentlig ikke det blir altfor mye tørkeeffekt på lørdag, for da kan søla risikere å bli tjukk og seig, istedenfor vassen og rask å pløye gjennom.
I valget mellom "gjørme og sol" og "gjørme og regn", velger jeg det første. Håper at det gir sjangse til at det tørker opp litt og at de største dammene renner av. Klissete gjørme gir litt feste også. Selv om det kan bli mye gjørme hengende på sykkel og gir.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Selger startnummer til Drammensrittet, kr. 450,- Er påmeldt til 2 ritt på lørdag, selger derfor det ene. Fått bekreftelse fra adm. at dette er helt greit. Ta kontakt med meg dersom du ønsker plass:) Anita, tlf. 92056428.