Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaring med slark i DT XRC 100 Race 2010?

Erfaring med slark i DT XRC 100 Race 2010? #1059488 28/10/2010 13:13
S
SigurdE Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Har en HR Helium Superleggera Ltd med dempegaffel DT XRC 100 Race.

Har opplevd en plagsom og ganske betydelig slark som etter en stund (og diverse turer til forhandler...) ble lokalisert i dempegaffelen.

Har naturlig nok reklamert på forholdet, men har nå fått tilbakemelding via forhandler om at "det er slik det er med denne gaffelen, det blir alltid slark etter litt bruk".

Jeg kan ikke helt forestille meg at man må forvente slark i en gaffel og sykkel i denne prisklassen, og opprettholder naturlig nok reklamasjonen. Er det noen som har tilsvarende erfaring?

I følge forhandler sier Deler er dette vanlig for denne demperen, mao. bør det være noen der ute som har opplevd tilsvarende.

Re: Erfaring med slark i DT XRC 100 Race 2010? [Re: SigurdE] #1059520 28/10/2010 13:58
skibum Offline
Besatt
Besatt
Hvor gammel er sykkelen og hvor mye brukt er gaffelen? Det er ganske vanlig med slark i gaffelen etter en del bruk og da er det på tide med en service for å få byttet foringene.

Jeg mener vel også å ha hørt at DT sine lettvektsgafler krever mer "love" enn en del andre gafler også, men dette kan jeg ikke bekrefte da jeg kun mener å lest det en plass.

Espen

NOTS!

Moderator  support