Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Sykkel på sekken!

Re: Sykkel på sekken! [Re: gaus] #1075593 24/11/2010 13:56
klean Offline
Besatt
Besatt
Det ser veldig topptung ut, men det betyr vel ikke at det er det. Pass på å få en eller annen beskyttelse for skiven på sykler med skivebrems. Stropp til styret antar jeg dere har tenkt på, men ta med stropp til kranken og så ikke den kan snurre til en plagsom stilling. Test ulike sykler. De fleste som er villige til å bære sykkel opp ønsker nok å få med en fulldemper. Ikke sikkert stroppene funker like bra da.

Andreas.
Re: Sykkel på sekken! [Re: klean] #1075662 24/11/2010 15:17
G
gaus Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
vi trodde det samme idet vi drev å laget modellen men tyngdepunktet ble overasskende bra, en sekk skal jo ha det meste av vekten på topp om man pakker riktig, men fortsår at det kan se ut som den vil ha en bakoverhengde vekt men dette er ikke noe vi har sett på som et problem,

flere stroppemulighete og beskyttelse kommer, dette er kun et utkast.

At den skal brukes til fulldempere er jo en selvfølge, men ettersom vi har sett på de fleste rammer går den delvis samme rammegeometrien igjen i de punktene hvor viu ønsker å feste sykkelen. Alle sykler har en ramme som går ned fra sykkelsetet og til kranken, det er her vi legger at vekten skal bæres.

Re: Sykkel på sekken! [Re: ] #1075668 24/11/2010 15:27
G
gaus Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
vi prøvde med styret nedover, men dette skapte problemer med sykkelen kom for langt ned, vi fant ut at sykkelen må såpass høyt opp slik ikke vi får problemer med subbing i bakken osv. Vi kom da frem til at en max nedre del for sykkelen var omtrent hvor sekken slutter og fant ut var bedre å ha noe stikkendes litt lengre opp en ned.
Vi ønsker å gå mest mulig vekk fra demontering egentlig mest av egne erfaringer at jeg liker å ha minst mulig å gjør som forabeid og på toppen før nedkjøring:) og jeg ser det egentlig ikke noe problem med å gå videre med denløsningen vi har nå selv om jeg har fått med meg at mange ønsker mer demontering, noe som jeg egentlig prøver å unngå!

Men jeg skjønner hva dere mener når jeg selv ser på bildet om hvordan den ser ut! den er bedre på rygg en på bildet:)

hurtigklobling har vi ikke tenkt på, så den tar vi med oss ICON_SMILE

Re: Sykkel på sekken! [Re: gaus] #1075671 24/11/2010 15:35
G
gaus Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
uansett om sykkelen snues må vi ha samme høyde på den noe som vil føre til at tyngdepunktet egentlig bare blir forverret!

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support