Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjempeblogg om sykkelstier i Rørosregionen

Kjempeblogg om sykkelstier i Rørosregionen #1058345 27/10/2010 07:39
trondal Online OP
Fersking
OP Online
Fersking
Personen bak bloggen har i hele sommer vært veldig aktiv med kartlegging og rydding av stier i lokalområdet rundt Røros.

Bloggen hans er verdt et forsøk da han har vært veldig flink til å oppdatere den med nøye beskrivelser og kart av de forskjellige stiene.

Jeg er imponert!!

Tuvoms stiblogg

Re: Kjempeblogg om sykkelstier i Rørosregionen [Re: trondal] #1058426 27/10/2010 09:22
C
cfs Offline
Avhengig
Avhengig
C
Har vært inne på denne siden tidligere og er imponert. Kommer til å ta kontakt for guiding til sommeren (har hytte i området).

Kanskje vi skulle sende en oppfordring om å arrangere et ritt, fortrinnsvis "stimarathon".

Re: Kjempeblogg om sykkelstier i Rørosregionen [Re: cfs] #1058437 27/10/2010 09:45
R
Rolv Tuvom Offline
Fersking
Fersking
R
Det er jeg som står bak denne bloggen da. Her er det bare å ta kontakt for sykling neste år. (cfs og andre!)Vi kommer nok til å drive med en slags "guided tours" også, og setter invitasjon på bloggsida.Men nå har stisesongen lukket seg her for i år.

Vi holder akkurat nå (eller nå og nå: ting tar tid---) på med å få i stand et terrengritt neste år: NYE BERGMANNSRITTET! (Det "gamle" Bergmannsrittet var et landeveisritt.)På sida mi er samla det vi foreløpig har fått til; http://sticyclisme.wordpress.com/bergmannsrittet/

Jeg har ansvar for ei gruppe som utarbeider trasèen. Løypa er tegna. Vi forhandler med grunneiere. Her er mye kjerrvei og sti, ja! Det skal bli signaturen til rittet. Har inntrykk av at folk vil ha noe mer enn stiming etter grusveier på Birken...

Re: Kjempeblogg om sykkelstier i Rørosregionen [Re: Rolv Tuvom] #1059398 28/10/2010 11:29
C
cfs Offline
Avhengig
Avhengig
C
Ser ut som dette kan bli et knallbra ritt. Meld meg på.
Dersom Skakåsfjellet er med, hvorfor ikke brekke ned i retnings Mølmansdalen og videre inover mot sentrum. Ser for meg at det kan lages en fin sløyfe i dette området.
Håper dere etterhvert lager en egen tråd på forumet slik at flest mulig terrengsyklister blir informert.

Stå på. Gleder meg allerede.

Re: Kjempeblogg om sykkelstier i Rørosregionen [Re: cfs] #1112604 11/02/2011 13:45
S
stanleytislavold Offline
Entusiast
Entusiast
S
Åh halleluja! Har hytte på Pinsti og har vært rundt Skåkåsfjellet, Gråberget og Mølmansdalen en del. Sette spor men aldri andre syklister. Synes også det er greit å ta MS Femund til Femundshytta og veien ut derfra til Tufsingdale og over Grådalen hvis jeg vil kilometer i beina. Østsida av Rambergsjøen inn til Mølmansdalen er også OK. Veien fra Solvang forbi gruvene og ned til Orvsjøen ned langs Orva også grei for kilometer i beina. Skal sjekke bloggen nøye før neste Rørostur!

Re: Kjempeblogg om sykkelstier i Rørosregionen [Re: stanleytislavold] #1112709 11/02/2011 17:36
R
Rolv Tuvom Offline
Fersking
Fersking
R
He he.. I vinter vil jeg ta for meg enkelte områder "rundtomkring" på Røros. Det er jo så forbaska mye å ta fatt i! Jeg dypdykker i et område, og publiserer det jeg vet om stier der. Det blir nok noen slike poster utover vinteren. Har en allerede om Mølmannsdalen, men den har du vel sett.
Ellers går det nå framover med Bergmannsrittet. Rittet er terminfesta til 3. juli. 53 km, hvorav 25 på sti og kjerrvei!!! Slå den!! Jeg varsler når hjemmesida til rittet er oppe og går. Det skal ikke ta så lang tid.

Redigert av Rolv Tuvom; 11/02/2011 17:48.
Re: Kjempeblogg om sykkelstier i Rørosregionen [Re: Rolv Tuvom] #1139217 28/03/2011 19:00
R
Rolv Tuvom Offline
Fersking
Fersking
R
Det ser ut som det skjærer seg med å få til et Bergmannsritt i år. Traseen er så godt som ferdig definert, men vi får ikke på plass en organisasjon for å drive fram rittet! Vi avblåser rittet i år, og kommer meget sterkere tilbake i 2012!

Moderator  support