Årsaken til evt Bushido som VR-rulle er muligheten til å kunne bruke rulla uten pc.
Min Bushido er en god og transportabel redskap som jeg har lært å sette stor pris på om vinteren både med VR og også uten.
Jeg har dog begynt å bruke mer og mer VR. Problemet er bare at tacxørene er forferdelig dårlig til å lage en stabil software (og jeg har dessverre ikke råd til å kjøpe meg en kåk i Italia istedenfor som visse krøsussvensker).
Dersom statistisk wattmåling også i VR er viktig for deg (det er det ikke for meg), ville jeg ikke kikke på Bushido, siden den ikke har innebygd motor; man må altså tråkke konstant for å holde rulla gående - det påvirker wattverdiene for eksempel i nedoverpassasjer der man er nødt til å tråkke og får temmelig lave wattverdier. Bushido kan likevel fint brukes til f.eks. 20 minutters watt-tester på jevn bane.
Jeg synes man leverer mer arbeid/watt på en Bushido enn på en lignende trasé IRL, da man må tråkke ekstra for manglende svinghjultreghet, svetter mer (det skal godt gjøres å erstatte IRL-nedkjøling totalt) og det nevnte faktum at man må tråkke hele tiden. Bra trening med andre ord.
Martin