Hmm. Trodde du skulle flytte over delene fra gammelramma, men her lukter det "pimping" mm. Det er klart, vanskelig å sette gammeldelene på en så flott ramme.
Her blir det stort sett godt brukte deler fra gammelramma Kero. Men kjøper nok et nytt litt kortere stem, og så må jeg ha nytt frontgir. Så får vi se om alt passer ellers ;-)
Det går ikke så fort, men med litt småflikking i ny og ne kommer sykkelen sammen. Må si jeg er litt betatt over resultatet, går og småkikker, og det er nok ramma som gjør det, for de fleste delene er godt brukt og kjente fra før. Fortsatt lokalisert i stua på stas. Vekt vet jeg ikke, men kanskje et par hundre gram lettere enn før, altså rundt 9,8 kg. Med stiv gaffel blir den rittferdig en drøy kilo lettere, men gaffelen er ikke kappa og klar enda.
Christian
Re: NA9C - byggetråd - ferdig så langt
[Re: cko]
#107213917/11/201020:39
Endelig testtur i dag. 10 minutter med piggdekk på asfalt og litt sti. Bredt glis! - En helt sinnsyk respons i tråkket! Nå bare må jeg få meg noen varme sykkelsko, for det blir vanskelig å vente helt til våren :-D
Christian
#107243418/11/201012:06
Gratulerer med ny sykkel. -Har du rukket å gjøre deg opp noen mening om hvordan den oppleves i forhold til den gamle sykkelen din? -Er superfornøyd med air 9 scanium raw, men jeg ser at jeg kan like svart og oransj også.
#107243818/11/201012:17
Vanskelig å si noe enda om forskjellen fra min gamle Niner, men følelsen i går var sinnsykt deilig. Hadde en følelse av kraft rett i hjula som jeg ikke kjente igjen fra tidligere. Denne er dessuten i Large mot Medium før. Håper på en lengre testtur i helga.
Drev: 40/27, kasett: 11-34.
Christian
#107255618/11/201015:29
Vanskelig å si noe enda om forskjellen fra min gamle Niner, men følelsen i går var sinnsykt deilig. Hadde en følelse av kraft rett i hjula som jeg ikke kjente igjen fra tidligere. Denne er dessuten i Large mot Medium før. Håper på en lengre testtur i helga.
Drev: 40/27, kasett: 11-34.
Den følelsen heter ny sykkel;) Ser skikkelig bra ut!
[Re: engekri]
#107274619/11/201007:19
Ut en tur i dag, på hard snø i marka - stormaskin og skuter. Nydelig å få testa doningen. Sinnsykt fin balanse og responsivt tråkk. Gleder med til fortsettelsen!