|
Fortius problemer! HJELP
|
Fortius problemer! HJELP
16/10/2010 11:21
|
Freakout
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Kjøpte en Tacx Fortius Multiplayer på xxl i går, rigget den opp og har innstalert driveren på en gammel stasjonær med Windows XP. Problemet er 2delt, for det første så lyser det ikke noe grønt lys på styrenenheten, og når jeg skal lage en profil på TTS'en så kommer det opp "The current serial number is not valid and prohibits the creation of a user. Please make sure the device is connected correctly" Har skjekket opp og ned i mente med ledningene, skjekket om USB porten var defekt, men nei, ingen feil som jeg ser. Hva er problemet? Er powersupply boksen død? Feil på ledningene?
Takker på forhånd for svar, alt hjelper
Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
|
|
|
Re: Fortius problemer! HJELP
[Re: Freakout]
16/10/2010 18:04
|
Bankern
Medlem
|
Medlem
Hvilken software bruker du. Er ikke så kjent med tts2 som sikkert fulgte med din multiplayer, men når man installerer gammel software må man plugge i enheten under installasjonen. Tenker da på "enheten" som du setter på styret. Om du får kontakt da fungerer iallefall denne.
Deretter fortsetter installasjonen. Det finnes også en fortrius check der man kan skjekke de forskjellige delene som er koblet til. Tenker på styrenhet, cadens og brems. Har du gjort det?
|
|
|
[Re: Bankern]
16/10/2010 20:38
|
Freakout
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Dro på XXL og skjekket om de kunne finne ut av det, mye plunder, men ingen resultat. Dro hjem og fortsatte å skjekke litt, om kabler og sånn fungerte, men plutselig da jeg koblet til styreenheten kom det grønne lyset! utrolig, men samtidig merkelig.
Men nå har jeg ett annet problem, når jeg skal kjøre VR etapper (som ligger inne) så lukker hele programmet seg for å så starte opp igen, det står "restarting control center" men da bare til startsiden :S
|
|
|
17/10/2010 08:21
|
el_mundo
Entusiast
|
Entusiast
Jeg hadde samme problemet på tts 2 installasjonen min. Det forsvant imidlertid etter at jeg reinstallerte programmet (av helt andre årsaker). Dette er imidlertid en ganske vanlig feil. Mer info kan du finne HER og HER
|
|
|
[Re: el_mundo]
17/10/2010 21:16
|
Freakout
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Har reinnstalert hele greia i dag, men fortsatt samme feilen :/. Lese på de linken men skjønte ikke så veldig mye av hva jeg skulle gjøre annet enn å reinnstalere. Har også skjekket at lyden er på.
BTW: "try reinstalling ffdshow from your distribution" hva er ffdshow for noe?
|
|
|
[Re: ]
18/10/2010 09:48
|
Freakout
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Prøv å kjøre en opprydning i registeret i Windows med et egnet program, f.eks. CCleaner elle Advanced System Care. Begge finnes i gratisutgaver som både finner feil og ordner opp i dem (i motsetning til de såkalte "gratisprogrammene" som finner en haug med feil, men som ikke rydder opp før du har betalt for programmet). Har kjørt både ccleaner og cleanmgr i windows  gammel hjemmepc så den var full av ubruklige greier som foreldrene mine ikke har ryddet opp i.
|
|
|
[Re: ]
18/10/2010 17:34
|
Freakout
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Nei pcen skal ikke brukes til annet enn rulle, men jeg tror ikke jeg gidder (orker) å innstalere alt på nytt, vet ikke om vi har alle cden engang. Pcen er i utgangspunktet ganske bra, pleide å game litt på den med ganske så prossesorkrevende spill. Skal også prøve det Advanced System Care programmet, så får vi se hva som skjer 
|
|
|
18/10/2010 18:12
|
vortex surfer
Ivrig
|
Ivrig
Men å reinnstalere betyr ikke at alt går på skinner heller. Jeg har dedikert en maskin til rullen, og lastet opp alt av oppdateringer fra tacx, og alt av hjemmelagede rlv er, men nå vil ikke fortiusneket finne orginal rlvene mine... Er det ikke det ene, så er det det andre, så ho sa brura når ho blødde neseblod
|
|
|
|
|