Nei, da ville den nok "blåst" med en gang! Det gjaldt visst 110v moduler OG de som er produsert etter 2009 en gang, jeg bare tok det fra det jeg husket først.
Skal til en kompis i romjula, som har en Fortius som ikke fyrer løs med brems i hytt og pine. For å testekjøre min bremseunit mot hans powerback, og motsatt. Håper vi finner vi finner ut noe. For jeg er definitivt hekta på Rulletour :-)
Skal til en kompis i romjula, som har en Fortius som ikke fyrer løs med brems i hytt og pine. For å testekjøre min bremseunit mot hans powerback, og motsatt. Håper vi finner vi finner ut noe. For jeg er definitivt hekta på Rulletour :-)
Hardware-problemer her.. Sykler rolig med låst effekt på 220W og så var strømmen borte i 1s da noen slo av og på bryteren. Sikringen på kursen gikk og jeg får ikke lagt inn sikringen så lenge powerpacken til Fortius står på. Trenger vel en ny powerpack?
Jeg har problemer med etappe 9 ,den kommer opp som 10 km i menyen .Det fulgte med en mrl fil (eller noe sånt) som det stod "ganger 3 " på .Prøvde å lime den inn i programs mappa ,men det ble ikke noen forskjell.
Legg den i C:\Program Files\TacxFortius\catalyst\multisession
Hadde bare mitt problem vært så enkelt
Sitat: Morteen
Jeg har problemer med etappe 9 ,den kommer opp som 10 km i menyen .Det fulgte med en mrl fil (eller noe sånt) som det stod "ganger 3 " på .Prøvde å lime den inn i programs mappa ,men det ble ikke noen forskjell.
Sikringen min (10A) pleier ofte å gå når jeg skrur på rulle-bryteren, eller om jeg drar opp automatsikringen, smeller den ned igjen. Må dra opp automatsikringen flere ganger. Det kan være at du har flere ting på kursen som trenger oppstarts-strøm. Her er stasjonære PCer og annet utstyr med stanby-knapper. Koble fra alle andre slike ting på kursen og prøv å få opp sikringen, prøv å dra den opp 3 ganger etter hverandre. Om den ikke vil komme da så er det nok def. rulle-duppedings.
Kommer bla. an på hvor raske de ulike sikringene er.
Det er også rart at 3 PCer sammen kan ta en sikring, men dette er da bare når de startes helt likt, og dette får man til bare ved å kutte/starte felles sikring. Kraftigere forsterkere har også samme problem. Dette ble et mer praktisk problem først da utstyr begynte å komme med stanby-funksjoner i steden for mekaniske av/på brytere, da kunne man slå på en og en ting av elekttrisk/elektronisk utstyr etter at hus-sikringen var slått på.
Forsterkere og PC powersupply skal i første omgang fylle tomme kondensatorer i startfasen, mens rulla (har mekanisk bryter) og er antagelig avhengig av bla. hvordan fasen (hvor på 50Hz kurven spenningen) er i det man slår på, siden det finnes en retur-kurs som skal kjøre strøm tilbake på strømnettet så må de være i fase. (Har ikke sett komponent-skjema på rulla så dette er antagelser, men ser ikke at rulla skulle trenge å lade noe kondensatorer)
Av slike grunner regner jeg med at utstyret har tregere sikringer enn automatsikringene i huset. Disse er ofte i overkant raske..
Hei, hadde en kjedelig opplevelse på etappe 7 i går :-(. Etter ca 2/3 kom det en melding om at jeg var utenfor løypa og at jeg kunne trykke cancel for å komme tilbake til løypa. Så tryna hele programmet.
Merkelig at jeg skulle komme meg utenfor løypa, har ikke styreenhet engang. Noen som har opplevd noe lignende? Blir hardt å motivere seg til et nytt forsøk nå...
Kan nevne at jeg ikke hadde opponents (for svak maskin) og har Fortius rulle.
Nå er det noen år siden HP sluttet å lage disse maskinene, men som dedikert rullepc vil jeg nok tro at den fungerer helt fint.
Om den er like god på eventuelle grafiske finesser i TTS 3 vet jeg ikke, men det kan nok ordnes ved å stikke et ekstra grafikkort i PCen. Til Fortius skal den uansett fungere finfint.
Om det er ærlig bissniss er vanskelig å si, men det er vel ikke umulig at han karen her f.eks. kjøper utrangerte maskiner av selskaper rundtomkring og selger videre på Finn... Dette er i alle fall en typisk bedriftspc som er over middagshøyden, men som fremdeles kan ha litt nytte igjen i seg etter en reinstallasjon av operativsystem og en god runde med støvsugeren :-).
Toppers. Gidder ikke TTS3 før det kan brukes i rulletour tror jeg. Og da blir det vel 64bits som gjelder uansett. Da blir det litt mindre surt at rullepc tok kvelden fordleden om en slik relativt rimelig løsning kan duge :-)
Tok powerpacken med på jobben. Kondensatorer var ok, muligens en diode var kaputt, men enheten var forsatt kortsluttet etter at denne var byttet. Bestilte meg ny Tacx T2941.50 Motorbrems Adapter fra bikeshop.
Får bare håpe at den nye ikke genererer mer motstand så jeg raser ned på listene ;-)
Regner med at Scalefactor, som noen mener bør stå på 105 for å få det helt reelt, er til for å tilpasse slik du ønsker. Prøv å justere scalefactor til tallene stemmer overens. Dekk med hard gummi/lav friksjon vil også gi høyere watt-anvisning. Tacx har helt sikkert testet med sine egne rulledekk iallefall og med riktig dekktrykk. 110psi ?
Jeg bruker Vittoria Zaffiro Pro Home Trainer, trykk 8bar/116psi. Jeg skal forsøke med scalefactor over 100 (feks 105), så får vi se.
Jammer rulletour tråden med litt oppsett av rulletour pc spørsmål og håper det går greit. Da er ny brukt stasjonær pc i hus. Ex bedriftspc, ribbet for data, klar for installasjon av XP.
Dell Optiplex 320 med "Celeron Inside". CD1600? Holder det? Den kom med en 80gb disk. Hadde en 750gb disk til overs fra en gammel NAS boks, så jeg byttet og slå på straumen og satte i XP installasjons CD. Hvit curson står og blinker. Ittno skjer Trur eg Formaterer den harddisken? Hvor lang tid bruker den på å formatere en 750gb disk i så fall? Har jeg skjegget i postkassen eller gjelder det å være veldig tålmodig bare?
:-) Keyboard USB i fronten og ikke bak gjorde vist susen. Da ruller vi igang boot fra cd. Kanskje gode gamle juletradisjonen med rulletour i Atlantis før pinnekjøttet kan holdes i hevd?
Slike bedrifts-PC'er har vel sjeldent all verden til grafikkort, så du må nok sannsynligvis stille grafikkinnstillingene for VR-løypene et stykke ned for at ting skal gå relativt smooth. Men håper at ting vil fungere.
Min rulle pc kjøre VR`er med 1.6 FPS, og hakker noe grusomt.
Hare kan jeg bare glemmer, men jeg fant ut av bråkproblematikken min. Utrolig flaut å melder at den ene bremseklossen stå inn i dekket. Ikke noe rart det har vært tungt å kjøre i det siste!
Slike bedrifts-PC'er har vel sjeldent all verden til grafikkort, så du må nok sannsynligvis stille grafikkinnstillingene for VR-løypene et stykke ned for at ting skal gå relativt smooth. Men håper at ting vil fungere.
Regner med det ja, og det skal jeg kunne leve med tror jeg. "integrated ATI Radeon Graphics" er vist det det går i. Aner ikke hva det betyr egentlig.
Regner med det ja, og det skal jeg kunne leve med tror jeg. "integrated ATI Radeon Graphics" er vist det det går i. Aner ikke hva det betyr egentlig.
Det betyr nok at du sannsynligvis må skru grafikken ned mot minimum for at det skal gå rimelig greit. Når det gjelder RLV-løyper, så er det prosessoren det kommer an på. Nå kjenner jeg ikke helt til ytelsen på denne, men vil tippe den er noe lignende som min, og da vil jeg tro at du nok vil oppleve litt "hopping" enkelte steder i noen RLV'er (spesielt på Svelvikveien; denne krever spesielt mye av prosessoren)