Prøvde meg på min første reelle stitur i går, og fant vel fort ut at her var det rom for forbedring. Med setet høyt oppe på HT`n etter bare å ha kjørt asfalt og grus måtte jeg raskt gjøre noen endringer. I tillegg fikk jeg vel mild panikk i det jeg begynte å skli på steiner og røtter og satt bom fast i spd-pedalene mine. Men gøy var det/kan det bli.
Trenger altså litt sånn sti- utstyr- og teknikktips. Da er det greit å starte med pedaler: hva bruker dere som sykler på litt teknisk sti? Annet utstyr jeg "må" ha? Har akkurat kjøpt racer, så nå kan jeg gjøre HT`n litt mer stivennlig. Har også "rett" styre. Stor fordel med rise e.l.? Setter pris på alle innspill!
"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
Var i litt samme situasjon som deg for noen år siden. Dvs. at jeg begynte å sykle sti med HT. Første tips kan være å slakke litt på spd-pedalene slik at det er lettere å klikke seg ut. Ville nok senket setet litt også.
Jeg tenkte også å skaffe meg bredere styre med rise, og grovere dekk. Men så langt kom jeg aldri.Jeg kjøpte istede FS og har aldri angret og sees knapt med grus under hjula:-) Sykler fortsatt med spd og kan ikke tenke meg noe annet.
Tror bredden på styret er vel så viktig som rise, men skal du kjøpe nytt styre så kan du få begge deler.