Jobben betaler flytting for meg, men jeg må ha anbudsrunde. Wergeland ser ut til å vinne, men jeg er helt blank på hva dette firmaet står for.
Er det noen som har gode eller dårlige erfaringer med firmaet?
Jeg mener det var disse som ble benyttet 2 av de 3 gangene vi flyttet på relativt kort tid. (Bergen-Tromsø t/r og Bergen-Oslo). De var også de vi var fornøyde med. God og fornuftig pakking i bilen gav lite skader på møblementet. De var veldig behjelpelig med å sette tingene i de rom som de skal til når de lastet av bilen.
Noen tips:
Kjøp egen flytteforsikring. Dette blir sannsynligvis dekket av arbeidsgiver.
Skjekk om arbeidsgiver også dekker nedpakking, noe som i høyeste grad er verd noen kroner. De pakker bedre og raskere enn dere.
Det er ikke verd å betale utpakking, da setter de feks kjøkkenting i skap som ikke blir hensiktsmessig og du får dobbelt jobb med å ta ut av skapene for så å sette inn i riktige skap.
Merk ALLE pappesker med innhold om du pakker selv. Be de om å merke alle esker om de pakker (Det gjorde de automatisk hos meg)
Flytting gir stor slitasje på møblement så klok av skade kjøpte vi rullevis av bobleplast og polstret ALT!
Prøv å vær tilstede ved ankomst slik at du kan anvise hvor hvert enkelt møbel og hver enkel kasse skal.
Se raskt over alt møblement etter skader og få de registrert sammen med flyttefolka. Dette gjør skadeoppgjøret enklere.
Husk at utbæring av bilen er betalt og det er ikke forventet at du skal bære selv. Det er bedre at du står og anviser hvor alt skal hen.
Lykke til.