Nora Johnsen er kanskje vokalmessig ikke helt i toppen , men denne dama har stil og er så sexy atte ... hun skårer høyt likevel. Her er hun i samspill med Wille Nilsen - også en kurant kar.
Få kan slå Mike Patton. Karrieremessig er det nesten ingen som nærmer seg det samme spennet. Med over 150 album bak seg, innen rock, heavy, jazz, avant garde, rap, mathcore, hardcore osv - og i 2009 sto på en av de mest prestisjefylte italienske operascenene, mens han nå turnerer med Mondo Cane - som virkelig er en stilstudie i vokal.
Legg til at han kun med stemmen sin lagde rytmeinstrumenter og andre instrumenter/lyder til Bjørk sitt Medúlla album og laget lydene til alle monstrene til I am Legend (Will Smith) filmen med stemmen (noe han også leverer til flere nyere dataspill).
Få vokalister kan i det hele tatt nærme seg hva Mike Patton presterer med sin stemme
1. Eric Adams (Manowar) 2. Mike Patton (for mange å nevne) 3. Margo Timmins (Cowboy Junkies) 3. Alison Krauss
Delt tredjeplass altså. Jeg har likt Alison Krauss siden hun var ca. 18 år og så omtrent slik ut (se bilde under), og jeg må si jeg synes den tidlige bluegrass-en hennes er mye bedre enn den flinkisplata med Robert Plant, som bare er kjedelig (selv om hun synger like vakkert).
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
He, he, snakk om forskjell i sjangre... Hva mener du egentlig med "flinke" her, Odd Erik? ;-)
Tja, du vet flink til å kle seg fornufig i varmt vær. Vel ikke hun i Modern Talking da, hadde mye klær på seg, men må jo ha vært mye i syden da, så brun som hun var.
Men nå har jeg forsåvidt nevnt favorittene mine, men må ha med topp tre AOR vokalister også: 1. Steve Perry, Journey 2. Lou Gramm, Foreigner 3. Brad Delph, Boston
Them er faktisk den jeg liker minst av de "fire" store, dvs de fire første. Vet ikke helt hvorfor. Den er jo veldig bra, men ranger 1. Abigail 2. The Eye 3. Conspiracy
foran. Dvs Abigail klar 1er, mens The Eye, Conspiracy og Them er jevne, men sistnevnte pittlitt bak.
Bra skiver, der The Eye er den dårligste etter min mening. Liker ikke historien (der er jo Abigail og Them/Conspiracy overlegne). Jeg liker Them så godt fordi det var den første jeg hørte, og jeg hørte den MYE før jeg fikk fatt på noe annet. Det er forøvrig ikke de fire første, du glemmer debuten Fatal Portrait. Knall den også!
Bra skiver, der The Eye er den dårligste etter min mening. Liker ikke historien (der er jo Abigail og Them/Conspiracy overlegne). Jeg liker Them så godt fordi det var den første jeg hørte, og jeg hørte den MYE før jeg fikk fatt på noe annet. Det er forøvrig ikke de fire første, du glemmer debuten Fatal Portrait. Knall den også!
Hehe, det er sant, my bad. Men enig, er ofte slik at den platen jeg oppdager av en artist får større betydning en andre som f.eks har høyere status av folket flest.
Them er nesten å regne som barndomsminner nå, King er konge på sin måte!
Tre andre favoritter: Tom Araya, Slayer. Hør, så skjønner man hvorfor. Dave Wyndorf, Monster Magnet. Her er tekstene minst like viktige. John Garcia, Kyuss. Det feteste stonerrockbandet noensinne.
Internasjonale: 1. Farrokh Bulsara, aka Freddie Mercury. Ingen over, ingen ved siden. 2. Gregory Xavier Volz, aka Greg X Volz. Vokalist i bl.a. Petra. Ikke min greie musikksjangermessig, men for en stemme! 3. Maria McKee. Sjekk ut albumet "This is sweet".