Det er på tide å skifte styretape på raceren. Hvilken farge kan jeg slippe unna med? Hva annet på sykkelen må i så fall bytte farge for at stilpolitiet ikke skal arrestere meg?
Det frister veldig med gul tape men jeg føler jeg må forhøre meg med de som vet best først.
Nå er ikke jeg den som bryr meg så voldsomt om hvordan ting ser ut, men gul tror jeg du skal droppe. Det kommer nok til å se litt rart ut. Jeg liker sort best. Den er så lett å holde "ren"
Tror nok du heller bør ta av det trekket på setet om du skal følge stilpolitiets regler
Svart eller hvit styretape på denne sykkelen ja...
Dette var andre eller tredje tur på raceren etter innkjøp. Turen var på 8 mil så jeg hadde helgardert meg med dobbel sykkelshorts og silikonpute. Den ble fjernet før vi gikk inn i måneder med 4 bokstaver i navnet. Dekkene er også byttet ut med noen slanke, lekre Conti GP 24.
Disse jålediskusjonene holder jeg meg normalt unna - vil bare bemerke at hvis du ikke tenker på å til stadighet skifte tape blir svart det greieste valget. Ikke noe er så stygt som lys/farget, skitten styretape.
- Hvitt er flott, men for oss som ikke har mekanikere som bytter den før hvert løp...
Disse jålediskusjonene holder jeg meg normalt unna
Jåleri og stil er to vidt forskjellige ting
Hvit styretape er det eneste som gjelder slik jeg ser det. Renser den med Cleaning wipes etter hver tur, men må fortsatt byttes ofte. Men vel verdt det. Men styretape i samme farge som sete er et must og en ca grei tommelfingerregel Ser jo du har noe hvit på rammen, da vil jo hvit være en fin gjennomgangsfarge.
Re: Ny styretape - hvilken farge?
[Re: Albo]
#104724310/10/201018:35
Farge på styretape og styretape kontra setefarge er og blir en smakssak. Selvsagt går det helt fint å kombinere hvit styretape med sort sete.Kan Eddy, kan alle.
Farge på styretape og styretape kontra setefarge er og blir en smakssak. Selvsagt går det helt fint å kombinere hvit styretape med sort sete.Kan Eddy, kan alle.
Uten at man skal gå alt for sadistisk til verks sier OREC (Euro-syklist) reglene (#17 og 18) ganske klart at både saddel og styretape skal være hvit Om man har svart saddel og ikke kan bytte vil jeg si at hvit styretape da viser et forsøk på innsats i det minste
Re: Ny styretape - hvilken farge?
[Re: Albo]
#104809612/10/201007:13
Stil er litt som energi; det kan hverken oppstå eller forsvinne.
Det kan ikke læres eller trenes, det er bare en form for tilstand en praktiserer i den indre krets. Forøvrig anbefaler jeg svart eller hvit tape til sykkelen din, alt annet gjør at du havner utenfor ringen.
Stil er litt som energi; det kan hverken oppstå eller forsvinne. Det kan ikke læres eller trenes, det er bare en form for tilstand en praktiserer i den indre krets.
Nei. Det blir nok også en liten stund til. Kommer nok til å ha den som står på nå til utendørssesongen begynner igjen. Så jeg har god tid til å bestemme meg.
Når vi først er i gang med å nerde så slenger jeg på et par småtips for å gjøre sykkelen din enda lekrere, helt gratis : Ta av bestemorputa og ventilhettene. Vipp styret litt ned. Ta av baklykt og sadeltaske. Bruk like drikkeflasker, og IKKE kjøpevannflaske.
Svarte holker, svarte sokker. Sånn er det på terrengsykkel. Skotrekk i lycra medfører dynking. Med mindre de har norsk flagg og sitter på skoene til Olechr.
Det gis disp for grå holker fra ESI hvis sokkene matcher. Ulvang er fint her.
Redigert av larsb; 12/10/201012:58. Rediger grunn: unntak