Litt specs: Ramme: Ragley Blue Pig - 16" Gaffel: Fox 32 Float Rl - 140mm Hjul: Shimano Deore nav med en eller annen Alex-felg Bremser: Formula Rx Krank: Shimano M535 Shiftere: Shimano Deore Bakgir: Shimano Xt Forgir: Det jeg finner Styre: Bontrager Rl Stem: Bontrager Rhythm Holker: Odi Ruffian
Hadde tenkt til og bygge en langbent hardtail , men har ikke råd til det, siden jeg ska finne fulldemper som treningsykkel. Rammen er super til den prisen, og trur ikke jeg hadde blidd ufornøyd. Dette blir spennende!
Specs ser greit ut, men jeg ville spendert litt på å kjøpe et lettere hjulsett. En eller annen Alex-felg blir for tungt. Dukker sikkert opp noe brukt på Delesalg etterhvert.
I tilfelle, siden dama nok ikke er blant de høyeste: Featuring a slack 67.5deg head angle, coupled with a long top tube, these frames are designed to run a short stem (between 50 and 70mm) to give fine control but amazing stability
Rythm fås vel i kortversion òg så du har sannsynligvis tatt hensyn til dette.
Det var da fælt til Hardcore kone du har da. Er du sikker på at du ikke bygger den sykkelen du vil ha selv, og ikke en som passer for kone? Dette er en sykkel jeg har oppfatettet at du/hun må dra på med for at den skal bli gøyal.
Det var da fælt til Hardcore kone du har da. Er du sikker på at du ikke bygger den sykkelen du vil ha selv, og ikke en som passer for kone? Dette er en sykkel jeg har oppfatettet at du/hun må dra på med for at den skal bli gøyal.
LarsB
Du har helt rett LarsB, det er litt for min egen del. Men, størrelsesmessig passer den henne perfekt og jeg har "lest" meg fram til at den fungerer fint oppover, så da tok jeg litt sjansen. Så håper jeg at hun får det gøy.
Ja, jeg lover å ikke si noe jeg Det var en liten blå gris med på tur i Lillo på lørdag. Jeg vet ikke hvem som hadde den, og jeg fikk amputert turen før jeg fikk tittet på den, men den så mer snerten ut enn jeg hadde ventet.
Var det et dumt spørsmål jeg stilte ettersom ingen tar seg tid å svare? Hva slags type sykkel blir dette? vanlig terrengsykkel?
Sorry! Jeg så at Limelight hadde skrevet Langbeint hardtail lenger oppe, derfor regnet jeg med at du skulle lese det når du tok deg tid til det. Dirtsykler har ikke så mye vandring som denne, så det blir for skogsbruk ikke på jordhopp, nei.
Ser ut til å være en rå sykkel man man bruke til litt easy-downhill også, med tanke på gradene på styrerøret og vandringen på framgaffel.. eller tar jeg helt feil?
Sleng ut noen bilder av sykkelen ferdig montert. Virker som en spennende sykkel!
Ser ut til å være en rå sykkel man man bruke til litt easy-downhill også, med tanke på gradene på styrerøret og vandringen på framgaffel.. eller tar jeg helt feil?
Sleng ut noen bilder av sykkelen ferdig montert. Virker som en spennende sykkel!
Her kommer det litt bilder fra det endelige bygget. Det har tatt sin tid. Jeg har selvfølgelig glemt å ta bilder underveis, så dere kan se at jeg ikke er noen dreven byggetrådsprodusent.
Må bare takke på vegne av meg selv og min kone. Sykkelen passer henne bra og blir ikke for voldsom, selv om den er grovere enn hennes tidligere sykkel trives hun med ekstra vandring og andre vinkler.
Vil også takke forumet for generelle tips(som jeg fant ved å søke! tenk det!)