Har syklet noen turritt på Jylland og kan anbefale det :-)
Alle tre med distanse 100-115 km.
Jeg syklet i år Rands fjord rundt med start og mål i Fredericia. En relativt teknisk løype med utrolig mange svinger og et heidundrende, men kort, brosteinsparti mange hakk grovere enn Arenberg, forøvrig langt ifra flatt og en solid stigning i Munkebjerg. Morsomt, og god stemning ved start og målgang. Ingen tidtaking.
http://connect.garmin.com/activity/39752734Året før syklet jeg JP Århus rundt, også et morsomt ritt. Flatere og enklere enn Rands fjord rundt. En serie små stigninger inngår i rittet, og her blir det kjørt hardt, især opp Pøt Mølle. Her var det tidtaking med Emit og relativt mange (400-500?) startende med fellesstart.
Tidligere har jeg syklet Them turen, også det et fint turritt med start og mål i Them ikke langt fra Silkeborg. Ingen tidtaking. Mye særegen, pen natur som klart skiller seg fra det man ellers ser i Danmark.
Samtlige ritt har hatt god sikkerhet med løypevakter blant annet fra dansk hjemmevernspoliti.
En hyggelig fordel ved danske turritt er at deltakeravgiften er en brøkdel av hva den er her hjemme...