Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT)

Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) #1041328 01/10/2010 14:42
T
TerrengAmobe Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Yesda, rett etter birken slang jeg fra meg sykkelen på verkstedet. I går kunne jeg hente den. Avid juicy bremseklosser var vist mangelvare en mnds tid. OK.

Sykla til jobben i dag, noe som er ca 4-5 km ganske flatt terreng. Sykkelen kjentes egentlig som ny ut. Så det var bra. Men på vei hjem begynte det å tikke i kranken. Det ble værre og værre og når jeg nesten var hjemme så vibrerte det i pedala og klikka som gal i kranken. Litt grinete da sykkelen har vært en mnd på service. Men det var vist bare å komme innom med sykkelen igjen da så skulle den være i orden igjen iløpet av neste uke...

Andre som har hatt noe mindre morsomme opplevelses med håpløs service? Eller er det bare sjølmekkere her?

Redigert av TerrengAmobe; 01/10/2010 14:42.
Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: TerrengAmobe] #1041340 01/10/2010 15:03
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Hvordan er det håpløs service? En feil kan skje alle, og de tar jo tydeligvis tak i problemet. Tror du de har tid til å testsykle hver enkelt sykkel flere kilometer før de gir den fra seg?

Du skal ikke lete lenge her på forumet før du møter poster med folk som i motsetning til deg har møtt virkelig håpløs service...

Trønder osv
Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: Espen J] #1041363 01/10/2010 15:45
T
TerrengAmobe Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Okey.. syns detta var kjedelig jeg da. Dårlig service var en sånn generel greie. Syns det er litt dårlig service når man ikke får noe info og bare får beskjed om at jeg får melding da sykkel er ferdig... også går det en mnd.. og da på en liten sykkeltur blir det tikkelyder i kranken.

Unnskyld hvis jeg fornærma deg på noen måte. Denna tråden var ikke direkte sikta på deg...

Tar tak? De tar seg godt betalt og jeg havner bakerst i køa igjen. joa

Redigert av TerrengAmobe; 01/10/2010 15:51.
Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: TerrengAmobe] #1041368 01/10/2010 15:55
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: TerrengAmobe

Tar tak? De tar seg godt betalt og jeg havner bakerst i køa igjen. joa

Det er dårlig service. Har man ikke fiksa det første gangen skal det selvfølgelig få førsteprioritet og være gratis. Forøvrig kan alle gjøre en feil innimellom.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: bjerkseth] #1041409 01/10/2010 16:48
kleinsykkel Offline
Entusiast
Entusiast
God service vokser dessverre ikke på trær. Leverte selv inn min sykkel på SPINN avd majorstuen. Alt av utstyr skulle monteres og bytte krank og nytt kranklager. Når jeg fikk sykkelen tilbake, merket jeg skjevheter i krankarmene og bakdisk var ikke skrudd i festene. Gikk tilbake å klagde. Etter mye påpekelse om at det ikke var bra nok, foreslo de at mine krankarmer var skjeve. Etter diverse masing....skjekket de kranken og konkluderte med at det NYE kranklageret de monterte var skjevt fra fabrikk. HVORFOR IKKE SKJEKKE SYKKELEN -FØR UTLEVERING??? MÅ også si det var diverse andre småfeil jeg ikke akkurat kan skryte av. Å grise ned nye hvite holker med olje er ikke kult. Må legge til at de fikset opp i nesten alt...så da kan jeg vel ikke klage??? eller....

The only thing better then a KLEIN, is two...

ritt:lillehammer-oslo, grenserittet, birken på mosjonisttid:)
Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: kleinsykkel] #1041613 01/10/2010 21:16
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
@Klein: Jo det kan du. Nå har du gjort det. Done deal.

@Amobe: Du har ikke fått god nok service, men har du hengt over de? Om noen hadde nærmet seg å bruke en måned på å skifte bremseklosser for meg hadde jeg stukket sykkelen mellom beina og dratt min kos...

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: Garpen] #1041642 01/10/2010 21:59
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Å fikse en sykkel tar sjelden mer enn en time eller to nesten uansett hvor mye det er å gjøre. Gitt at man har delene på lager bør det dermed være unødvendig å vente mer enn en uke på sykkelen man har levert inn. Å ikke si ifra om at sykkelen er ferdig er dårlig. Ingen tjener på det.

Ut på tur!

Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: Supermann] #1041671 01/10/2010 22:58
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:
Å fikse en sykkel tar sjelden mer enn en time eller to nesten uansett hvor mye det er å gjøre

Men, skal man få tak i eksotiske og skjeldne bremseklosser til Juicy...

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: Espen] #1041771 02/10/2010 09:52
olechr Offline
More than words
More than words
Juicy klossene har Stians vært tomme for så det er ikke butikkens feil.

Bra service får du hos Ødegård i Sagdalen mellom strømmen og Lillestrøm.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: olechr] #1041805 02/10/2010 11:03
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr

Det finnes et rimelig stort utvalg av klosser produsert av andre enn Avid, og omtrent like mange leverandører av slikt i Norge, så den unnskyldningen holder ikke.

At det ble tikkelyder i kranken kan skyldes at Birken-søla trakk inn i lagrene dine i løpet av timene du var der ute, og at det har stått og godgjort seg en måned på verkstedet. Litt avhengig av hva slags kranklager du kjører med er det lite verkstedet kunne gjort med det.
Om verkstedet nå tar seg betalt for nytt kranklager (hvis det er det som er problemet) er bare rett og rimelig.

Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: Vanilla Ninja] #1042666 03/10/2010 21:19
taggen Offline
Entusiast
Entusiast
Det er visst ikke bare bremseklosser som er mangelvare. Leverte inn ett hjul på G sport 30. august, fortsatt ikke ferdig.

Tomt for bremseskiver etter birken !

----------------------------------------------------
Scott Spark Expert 29`2012
GT Pantera med ymse utstyr
Scott speedster 30

Re: Happy med sykkelverkstedet jeg bruker (NÆT) [Re: Vanilla Ninja] #1050392 15/10/2010 08:54
?
Åge50 Offline
Fersking
Fersking
?
Sitat: Vanilla Ninja
Sitat: olechr

Det finnes et rimelig stort utvalg av klosser produsert av andre enn Avid, og omtrent like mange leverandører av slikt i Norge, så den unnskyldningen holder ikke.

At det ble tikkelyder i kranken kan skyldes at Birken-søla trakk inn i lagrene dine i løpet av timene du var der ute, og at det har stått og godgjort seg en måned på verkstedet. Litt avhengig av hva slags kranklager du kjører med er det lite verkstedet kunne gjort med det.
Om verkstedet nå tar seg betalt for nytt kranklager (hvis det er det som er problemet) er bare rett og rimelig.

Hva tror du skjer når Stians er tomme for Avidklosser? Jo, da tømmes de andre leverandørene for replicaklosser like fort...

Moderator  support