Det er sikkert tatt opp tidligere i tråden, men jeg har problemer med å få kontakt med fartssensoren og 800-enheten plutselig. Kadensmåleren har den aldri hatt kontakt med, men nå forsvant plutselig all kommunikasjon mellom de to klumpene. Byttet batteri uten hell. Er det noe jeg har gjort feil?
Avstanden mellom sensor og magnet skal være skummelt liten og passere der stripene på sensor er. Har du lagt til at du har fart og kadensmåler på den sykkelprofilen du bruker?
Takker og bukker! Det løste første del av problemet. Det andre problemet var at enhetene ikke fikk kontakt med hverandre, men i følge hjemmesiden til garmin, skulle man vente ett minutt før man satte i det nye batteriet ved utskifting. På den måten "resatte" den seg.
Avstanden mellom sensor og magnet skal være skummelt liten og passere der stripene på sensor er.
Jeg har byttet til en sterkere magnet for å kunne ha litt større avstand mellom magnet og sensor. Var plaget med at de falt ut ved bare liten berøring..
Var uheldig og mistet min EDGE 800 i bakken hvorpå resultatet ble en sprekk i displayet slik at krystallene "flyter ut" ved sprekken. Noen som vet om det går an å fikse dette på noen måte? Sprekken er ikke større enn at den fortsatt kan brukes men to av "rutene er vanskelig å lese. Enheten er forøvrig kjøpt over disk i Oslo..
Jeg har kjøpt en ny Edge 800 fordi jeg har klart å rote bort 705...
Kjøpte en pakke med HR, GSC og kart (Europa på micro SD).
Dessverre klarer ikke enheten å lese kartet. Det vil si det dukker ikke opp på siden der man velger kart. Jeg kan se det via BaseCamp på Mac, både når SD-kortet sitter i Edgen, og direkte plugget inn i Mac via en adapter.
Kartet ser derfor ut til å virke, men dingsen vil ikke lese det. Finner veldig lite om noe liknende på Google...noen som forstår hva problemet kan være?
Trenger innspill til et pulsbelte som lever sitt eget liv.. Pulsbelte startet å vise rare verdier i høst, ofte flere minutter sammenhengende over 200 når jeg sykler rolig. Etter at jeg knuste skjermen på computeren fikk jeg ny, samt at jeg i samme slengen skiftet batteri i beltet, noe jeg trodde var løsningen. Men problemet er der fortsatt. Dette gjelder forresten en edge 500, men pulsbelte er likt for begge enhetene.
Regner med at du da har Premium pulsbelte og da er du "offer" for et problem som mange av oss har hatt. Såvidt jeg har skjønt er løsningen å reklamere på pulsbeltet slik at det blir byttet inn i nyeste versjon av Premium (soft) pulsbelte. Det er nemlig to versjoner av dem og den først oppførte seg slik du beskriver.
Kan hende at dette har vært diskutert tidligere. Hvilken av de to soft-beltene er det som er det nyeste (og det som jeg regner med er det som oppfører seg korrekt)? Det øverste som er mykt rundt hele beltet og der sensoren kneppes på eller det nederste som festes på begge sidene av sensoren (sensoren av plast ligger rett mot huden)?
Jeg har kjøpt Edge 800 i sommer og FR 910XT sist uke, og har begge gangene fått med det øverste - dvs der man knepper på pulsmåleren etter man har tatt på seg selve beltet. Mykt rundt hele.
Jeg har kjøpt Edge 800 i sommer og FR 910XT sist uke, og har begge gangene fått med det øverste - dvs der man knepper på pulsmåleren etter man har tatt på seg selve beltet. Mykt rundt hele.
Jeg tror også at det øverste bildet er den nyeste versjonen. Jeg kjøpte selv en Edge 800 (bundle-versjon) for ett år siden og fikk med det øverste pulsbeltet. Har kjøpt en til nå (ikke bundle-versjonen) og skulle kjøpe pulsbelte løst, men de hadde bare den nederste versjonen på Elkjøp, og selgeren så ut som om han ikke skjønte hva jeg snakket om.
Har prøvd å lete litt rundt på nettet, men de fleste har bilde av den nederste versjonen av pulsbeltet i produktomtalen sin. Hvis dette beltet nå er byttet ut så kan det vel hende at beltet likevel er den nyeste versjonen (øverste bildet), men at produktbildene ikke har blitt byttet ut. Skal prøve å lete litt til.
For meg har det funka bra utendørs. Det er ved de store svettemengdene innendørs det svikter. Funker ca 30 minutter før det registrerer lavere og lavere pulsverdier.
Hvilke "begge klokker"? En Polar og en Garmin? Det går ikke. Garmin-måleren snakker ikke med Polar-klokken og vice versa. Men beltene kan visstnok brukes om hverandre.
Jeg har også vært strålende fornøyd med mitt som fulgte med bundle-versjonen. Er alle beltene med problemer av den nyeste typen? Hvis noen har gitt opp sitt, så overtar jeg gjerne et pent brukt (evt nytt) for en slump penger.
Jeg har dårlig kondis, men elendig teknikk.
Re: Garmin Edge 800 - forum
[Re: rog]
#133408309/02/201214:23
Sliter med å slå av edge'en etter bruk for tida, akkurat som om av-knappen ikke virker, men dersom jeg holder den inne lenge restarter den. Dette må jeg gjøre mange ganger før jeg klarer å slå den av på normal måte. Har skjedd de to siste gangene jeg har brukt den. Noen som har hatt samme problemet? Vurderer tilbakestilling av alle instillinger, for å se om det hjelper noe...