Jeg er jo avmålt til integrert setepinne på generelt grunnlag. Utover det synes jeg du skal høre om du kan få Fujien til samme pris med kompaktkrank. 105 er superdupert, Ultegra er selvsagt "bedre" i og med at det er litt lettere, litt finere finish(kanskje)og muuuuuligens litt mer kontakt giring(det siste er jeg litt usikker på, men det er en forskjell på Dura-Ace og 105, noe jeg merker når jeg bytter mellom racer og CX, men det er ikke akkurat som om giringen er dårlig på CX`en heller).
Ja, eller om du SKAL ha Ultegra da, evt. at du liker utseendet på Viperaen så mye bedre at du vil bruke mer penger på den. Det er ikke så lett å se hva slags kranklager de forskjellige har, i min bok er ikke utvendig kranklager vs. det-jeg-tror-er-et-vanlig-firkantlager noe å legge avgjørende vekt på. Du kan allikevel bytte dette senere(men da må du bytte krank også).
Oppsumert, du velger deg en sykkel som du liker, du spør etter kompaktkrank og 11-25 eller 11-27 kassett(det siste om du skal sykle mye bratte bakker).
Er du i sykt god form velger du en 11-23 kassett

Endelig, vet du hva slags størrelse du skal ha ville jeg også tittet litt nærmere på Cannondale CAAD 9 105. Neida, det er ikke karbon, men det er ikke det eneste saliggjørende i verden.
Klikk.