Fin sykkel, litt mismatch med den grå ultegra kranken. Litt høy stack og stemmet er "feil" vei. Personlig hadde jeg gått for svart t3 stem og svarte flaskeholdere, samt at jeg hadde lekt litt med svart i den stacken under stemmet, den vises veldig godt nå. Men det er jo meg. I tillegg så ser jo alt bedre ut med campa.
Jeg har virkelig fått sansen for Giant rammene nå også. fin form litt LaPierre over de...eller er det litt Giant over lapierre?
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
hehe sto å tenkte på sorte flaskeholdere og stem men ble nå ikke sånn da hehe . ja er endel stack oppunder å stemmet er oppned men sånn er det med vondt rygg å nakke :/ , syns Giant rammene har tatt seg bra opp =)
Skal jo også legges til at kombinasjon sort/rød/hvit er en av de mest klassiske og vellykede gjennom tidene. Dette er det visstnok gjort bevis på. Jeg har ikke noen kilder.
Litt usikker, men tror kanskje denne skal få ny ramme ila vinteren....eller evt byttes ut i sin helhet.. Prøver å overtale meg selv til å la være, for den fungerer særdeles godt som den er!
Jeg funderer litt på om den skal få ny gaffel.. Spare litt vekt og kanskje stive opp litt i fronten....kanskje..
Hvis Park Tool vekta mi gir korrekt vekt, så veier den 8,02 kg med pedaler, pumpe og det hele....akkurat som den henger i stativet. Jeg syns det er helt ok for en alusykkel i str 59, men jeg skulle jo selvsagt gjerne vært under 8 blank.. Noe Controltech gaffelen kunne bidratt til.. Burde vel spart inn ca 150 gram eller noe på den... Og kanskje litt stivere front på kjøpet.. Får vurdere litt!
Liol : Jeg vurderte lenge sort, men etter å ha sett igjennom en haug med bilder så konkluderte jeg med at jeg likte hvit bedre enn matt sort .. Vil sikkert bytte når jeg blir lei av hvit, men .. vaskinga skal nok gå fint I tillegg så slipper jeg å sykle rundt som night rider
Jeg synes også hvit var fint på sykkelen helt til jeg skulle begynne å vaske den. Et sant helsikken å få det hvite rent. Må nesten spare en ren svamp til slutt for å gå over det hvite. Spesielt rundt kranken er det vanskelig, da det alltid kommer olje på svampen/vaskefilla som videre dras utover den hvite ramma.
Har til gjengjeld å få ramma 100% ren, men selv når den er 95% ren, så er det vakkert å se på i solskinnet.
Endelig var alle delene på plass på min 100% egenutpønskede og egenbygde CAAD9-sykkel. Full Dura-Ace 7800 og, så vidt jeg kan begripe, bare en eneste karbondel. Vekt er 7.9 kg med blytunge CXP30/Powertap-treningshjul. Utrolig hva man får for 5000 i disse dager.
P.S. setepinne er uten setback fordi at på skrotten min er det meste langt unntatt låra.
Redigert av Øvrigar'n; 26/07/201111:30. Rediger grunn: Kom plutselig på det er karbongaffel, gitt:)
Hvis Park Tool vekta mi gir korrekt vekt, så veier den 8,02 kg med pedaler, pumpe og det hele....akkurat som den henger i stativet. Jeg syns det er helt ok for en alusykkel i str 59, men jeg skulle jo selvsagt gjerne vært under 8 blank.. Noe Controltech gaffelen kunne bidratt til.. Burde vel spart inn ca 150 gram eller noe på den... Og kanskje litt stivere front på kjøpet.. Får vurdere litt!
Etter bytte/oppgradering til Cane Creek 110 styrelager, anodisert rødt sådan, og noen alubolter her og der, så var plutselig sykkelen "godt under" 8 kg blank!
Redigert av Raymond; 30/07/201111:58. Rediger grunn: Bildet ble "litt" stort.. :-)