Jeg byttet alt av bolter til titan- eller aluminiumsbolter. Setet og styret er byttet i de letteste utgavene, btp karbonfester til bremse/girhåndtak samt strømper og wire er byttet til iLink/mini iLink/powercordz. Totalt sparte jeg nesten 250g på denne operasjonen. Om det er verdt det er derimot usagt
Sykkelen er i bruk ja Men setet og styretape er ubrukt på bildene dessuten er sykkelen selvfølgelig vasket og polert etter hver tur. Gjør ikke alle det?
Sykkelen er i bruk ja Men setet og styretape er ubrukt på bildene dessuten er sykkelen selvfølgelig vasket og polert etter hver tur. Gjør ikke alle det?
Stadige oppdateringer. Nytt sete og ny setepinne. Spørsmålet er nå om jeg må skifte ut mine King Cage Ti flaskeholdere, med FSA K-Force, slik at stilen blir lik som styre, stem og setepinne. Eller hva mener forsamlingen?
Forsamlingen mener det blir for mye. Behold de du har.
haakotho: du må ikke bytte ut flaskeholderne, du finner jo ingen som ser bedre ut, veier lite, er funksjonelle og holder livet ut. Rett og slett de beste og fineste flaskeholderne du får tak i!
strømper og wire er byttet til iLink/mini iLink/powercordz.
Hvasynes du om Powercordz? Noen merkbar forksjell forhold til vanlig stålwire?
Jeg bruker kun disse på bremser da de ikke er kompatible med mini iLink. Det er en grei og ikke så altfor dyr måte å spare noen gram på. De gir ikke fullt så bra bremsekraft som originale Campa-wirer men ee-bremsene er såpass kraftige at det ikke spiller så stor rolle. Det er også litt dillete å sette de opp og siden jeg har Hed Stinger 6-hjul som er 28mm brede mister jeg også mulighet til å skifte hjul uten å risikere powercordzene. Jeg må nemlig justere wiren for å gå over til "normale" hjul. Så alt i alt tror jeg at når powercordzene ryker til er det tilbake til ordinær wire da det ikke er så om å gjøre med grammene. For meg var det en utfordring å se hvor lett jeg kan bygge sykkelen uten å kompromittere selv om jeg ser at grensen er nådd noen steder
Årets racer er stort sett den samme som fjorårets, selv om utseendet er totalt forskjellig. Har byttet ramme, gaffel, hjul og noe annet småtteri, men ellers er det stort sett samme sykkelen som i fjor. Nå er jeg ikke akkurat den som bryr meg særlig mye om utseendet, men jeg synes at den har blitt noen hakk penere. Vekta har samtidig gått ned fra 8,5 til 7,7 kg.
Alt av deler (muligens bortsett fra hjulene) er selvsagt kjøpt her på forumet
Kvinnherad SK med Gekko, eg ville ha vinkla styret noko meir opp/bakover. Eg meiner du har for mykje dropp ned til hoodsa. Sjå eksempel Scotten lenger nede, men den har litt for mykje igjen etter min smak.
Kvinnherad SK med Gekko, eg ville ha vinkla styret noko meir opp/bakover. Eg meiner du har for mykje dropp ned til hoodsa. Sjå eksempel Scotten lenger nede, men den har litt for mykje igjen etter min smak.
tror det er 100% loddrett, styret har en rundere profil med et "gammeldags" bend som er blitt uvant etterhvert.
Trek Madone 5.9 2011 modell ramme, resten av sykkelen er det som var montert på min Fisher Cronus Ultimate, utenom setet som er et Selle Italia SlR Flow Carbonium. Total vekt 7.15 kg, håper denne doningen gjør sesongen bra