Ja, ja... Da er den i hus, Turners DW-link DHR. Størrelse XL og i rå alu. Skal bygges slik at den blir klar til avsluttningshelgen i Hafjell. Gleder meg utrolig mye til å slenge et ben over denne :-)
I opened my eyes and - by jingo! I realised I'd married three of 'em.
Re: Ligger an til en flott avslutning av året! Ny DHR
[Re: FotoErik]
#103373821/09/201013:44
Styrevinkelen er slakk nok ville jeg tru...63 grader får holde i starten :-)
Det er ikke bare for å gjøre styrevinkelen slakkere. Den går at justere -1,5 -1 -0,5 0 +0,5 +1 +1,5 Så at man kan justere styrevinkelen slik man ønsker det. Synes jeg passer på en hver utforsykkel med 1,5" HT
#103380121/09/201015:22
Beholder Fox 40 fra den gamle, mens resten blir nytt og flott. Har ingen planer om å slå Anders, da jeg kommer til å tape på pedaler... Han har noen avsidig dyre 26 pedaler mens jeg kjører budsjett med DMR V12.
Erik
Redigert av FotoErik; 21/09/201017:09.
#103386421/09/201017:09
...men det er nok eksempler på produsenter som ikke har tenkt ut gode geometrier også. Eksperimentering er ofte ikke så dumt. Hvis man har klare idéer om hva som funker for en så er det jo bare å prøve.
Ut på tur!
[Re: Espen]
#103404021/09/201020:29
Jeg tror DT og DW har gjort seg opp div tanker vdr geometri, og mest sannsynlig kommet fram til et godt kompromiss.
e
Nettopp! Et kompromiss som fungerer bra i de fleste løyper, men ikke alle. Derfor kan et Angle Set være genialt for å justere styrevinkelen for å tilpasses den enkelte løype(bratt eller slak). At en sykkel leveres med muligheten for å justere styrevinkelen er ikke et bevis på at leveranderen ikke har funnet ut hvilken geometri som fungere best, eller ikke "gidder" finne ut av det.
Christian S.
#103408021/09/201021:09
Et tips Erik: En mann av din størrelse MÅ ha store føtter og da er ikke V12 noe tess. Straitline er saken du trenger! Mindre vondt under foten og bedre grep!
Forøvrig er geometri en personlig preferanse og ingen har en fasit på hva som er riktig utenom kjøreren selv, så hva er problemet med å foreslå angleset? På DWs andre DH design i produksjon nå er styrevinkel justerbar mellom 63 og 65, så dette er bare tull å avfeie for dere som stoler blindt på en designer som ikke kjenner deres sykkelstil og ikke har bygget sykkelen spesifikt for dere. However, 63 er et godt utgangspunkt, ingen tvil om det...
Pål
[Re: PålS]
#103413221/09/201022:47
Et tips Erik: En mann av din størrelse MÅ ha store føtter og da er ikke V12 noe tess. Straitline er saken du trenger! Mindre vondt under foten og bedre grep! Pål
Det får bli en fremtidig oppgradering. Har kjørt DH med de før og sykler sti med de nå og liker de ganske godt..
Redigert av FotoErik; 22/09/201009:09.
#103427722/09/201008:35
Mente ikke å avfeie forslaget, bare kjøre og bli kjent med riggen først.
E
Er enig i dette. Man vender seg til det meste. Hvis jeg har for mye å justere på ender jeg som regel ikke opp med å bli fornøyd med noe. Men det er godt å vite at det finnes justerbare styrelager slik at man kan rette på geometrien hvis den ikke stemmer.
[Re: tmork]
#103428422/09/201008:40
Erik: Men hva er greia med plasseringen av setet, ren tilfeldighet og uferdig setup?
Sykkelen var ikke testet da bildet ble tatt, og siden både ramme og rytter er små og vandringen lang var det greit å sette setet litt unna bakdekket for å unngå "konflikt" Regner med at setet kryper litt oppover og litt bakover etterhvert.
[Re: PålS]
#103428822/09/201008:44
Et tips Erik: En mann av din størrelse MÅ ha store føtter og da er ikke V12 noe tess. Straitline er saken du trenger! Mindre vondt under foten og bedre grep!
Pål
Du behøver ikke ha store føtter for kjenne fordelen av å bytte ut v12. Jeg kjørte med de et par sesonger. Gikk over til klikk, fordi jeg ikke ble komfortabel med plattformpedaler. Fikk testet et par brede og lave flattis i fjor(straitline) og merket med en gang hvor mye bedre det var. Så nå er klikkpedalene tatt av og jeg har satt på twenty6 sine flattis. Veldig gode! Lav vekt, lav profil, masse muligheter for justering av antall pigger og stor og bred plattform. Digg!
Christian S.
#103462022/09/201014:26
Uansett, gratulerer med ny sykkel Erik. Du vil glise hele helgen på Hafjell, samme hvilken vinkel du kjører med. Så kan du bruke vinteren til å fundere på hva som blir mest riktig for deg.
[Re: bob]
#103468322/09/201016:37
Du trenger åpenbart å få litt perspektiv på hva popping er. Skulle tro du aldri hadde kjørt bak Sverre noen gang. Eller Thurmann for den saks skyld.
Men seriøst, den slakke styrevinkelen og det lave krankhuset krever tilvenning og litt omlegging av kjørestilen (ihvertfall for min del, andre som faktisk KAN sykle fra før av har muligens ikke behov for å tenke seg om så mye), men du verden som det funker! Offcamber svinger er jo nesten gøy nå!