Siden det sikkert er flere som trenger tips til innstillinger,redigering av foto og film,tips om programmer,hvordan gjøre ting etc m.mere... Finnes jo en drøss av formater,programmer osv,ikke lett å vite alt for en stakkar...
Hei, Jeg trenger hjelp til det ... Jeg Filmer klipp fra Downhill til Trail, jeg lurer på om du vet om et Gratias program som du kan f.eks lage slow motion ut av, og noen effekter til ?
Man må nok ut med penger for at det skal bli bra. Her ser du flere slowmotion sekvenser der jeg har brukt Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 10.0 ,og forskjellen er stor,men dugandes til enkle klipp:
Det vil ha meget stor betydning når man ikke bruker plugins til de fleste redigeringsprogrammer. Jeg ser jo selv hvor mye bedre 60fps er enn 30(Tror jeg testet det helt ned i 5% av original hastighet på ett klipp,da ble det brukbart,men ikke smooth.
FPS vil jo påvirke lukker direkte i form av at lukkertiden må være raskere for å kunne "rekke å ta" det nødvendige antall bilder pr sekund.
Lukkertiden vil også påvirke hvordan bevegelse vises ved avspilling. Dersom du bruker en relativt sett lang lukkertid vil bevegelser sløres - mot korte lukkertider som vil i større grad fryse bevegelser og gjøre bevegelser noe mer "nervøse".