Så var hobbyrommet ryddet, og sykkelen plassert der den skal stå. Fikk som nevnt oversikt over delene i dag også, så da måtte jeg bare prøve sette opp rammen med hjulsettet. Tror det blir akkurat flott nok med hvite felger, og det var helt klart verd disse 30-40 grammene lakken veier.
Redigert av Klaus A.; 29/01/201115:14.
mvh. Klaus A.
Re: Smågodt - Byggeblogg SC Blur XCC - mont. dag 2
[Re: Klaus A.]
#110446029/01/201114:46
Hvordan i huleste klarer du å la delene ligge i skuffen??? Hadde det vært her i huset hadde mekkestativet stått midt i stua og pappen hadde flakset og delene kommet på sykkelen i rekordfart, med et håp/ønske om å få første testtur før sola går helt ned om en snau time........
Hvordan i huleste klarer du å la delene ligge i skuffen??? Hadde det vært her i huset hadde mekkestativet stått midt i stua og pappen hadde flakset og delene kommet på sykkelen i rekordfart, med et håp/ønske om å få første testtur før sola går helt ned om en snau time........
... tja. Med liten stue, en kone og to barn er vel et slikt initiativ/handling så godt som en krigserklæring å regne. Nei, hobbyrommet som er lagd nå overgår stua, og planen er å kose seg med byggeprosessen på kveldstid. Nå er det også vinter - og jeg digger nedoverski og toppturer.
mvh. Klaus A.
Re: Smågodt - Byggeblogg SC Blur XCC - mont. dag 2
#110451729/01/201117:18
Man greier vel å roe ned byggeabstinensene når det bare er vinter og sorg ute uansett.
Du får mitt "seal of approval", alt harmonerer flott! Vet ikke helt om jeg hadde likt sorte felger bedre, men uansett bra! Så lenge du ikke begynner med hvite gjøggle-dekk så
Da har vi fått brukt litt mer tid på prosjektet, og nå er gir og bremser plassert. Formula R1 fremstår som et smykke, og det virker å være 100% kvalitet. Bremsewiren bak er bare foreløpig festet - jeg fant ikke sorte strips, så det må shopes. Ser også at wirene må kuttes litt.
Ellers er ett sett med dekk satt på, men kun som et foreløpig oppsett med slange og uten tape.
Så at Q-drevene jeg hadde på kranken var kjørt litt hardt, så det er bestilt et nytt sett.
mvh. Klaus A.
Re: Mont. dag 3&4 - Byggeblogg SC Blur XCC
#110574731/01/201122:03
Dette blir knallfint, Klaus! Ramma ser fantastisk ut.
Ser ut som du bør legge på helikoptertape på ramma her og der. Ser ut som det er noen steder der bremseslangene kan gnisse. Burde ikke bremseslangen vært lagt på innsiden av bakramma helt bakerst også?
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Dette blir knallfint, Klaus! Ramma ser fantastisk ut.
Ser ut som du bør legge på helikoptertape på ramma her og der. Ser ut som det er noen steder der bremseslangene kan gnisse. Burde ikke bremseslangen vært lagt på innsiden av bakramma helt bakerst også?
Øivind
Takk for det. Liker renheten med at "alt" er mest ensfarget
Helikoptertape - hva er det? Enig at det bår på med beskyttelse og H.tape er sikkert bra. Men hvor og hva? Jeg tenkte også det samme for bremseslangen, og skal prøve. Bør jo ligge beskyttet på innsiden ja.
.. problemet er at slangen er sinnssykt stiv, og ennå stivere inn mot avslutningen. Derfor falt dem liksom på utsiden.
Redigert av Klaus A.; 01/02/201116:26.
mvh. Klaus A.
Re: Mont. dag 3&4 - Byggeblogg SC Blur XCC
#110628901/02/201119:32
Helikoptertape - finnes blant annet på Thorsov som 3M steinsprut beskyttelse. Samt at det finnes "ferdige sett" fra f.eks. frameskin.com. Jeg har ikke testet frameskin selv, men de får mye skryt på mtbr.com. Og jeg har tenkt å teste ut på min neste sykkel.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
Jeg ville ikke brukt steinspruttape. Den er for stiv og løsner fort vekk i kantene. I hvertfall den jeg har prøvd. Finn en tape som er tynnere og mer føyelig. Den sitter bedre.
Da er bremseslange flyttet på innside - som helt klart var det riktige.
I dag har jeg også fått klippet til girstrømper og fått festet alt med sorte strips. Det blir så fiiiiint.
Jeg fant også noen beskyttelses taper fra en annen sykkel, prøver de.
Ett lite spørsmål til folket; på XO giret er det fra fabrikk satt på plastbelagt wire. I Jagwire-settet jeg kjøpet er det med både strømpe og wire, og jeg lurte på det er beste å bruke wiren til Jagwire slik at de er konstruert for sameksistens?
nesten så jeg blir fristet til å legge ut en byggetråd om min Yeti as-r kjøpt av baronkanon. Jeg har gått for full 2011 XO pakke i 2x10. Samme gaffel som deg.
ta turen til et lakkeringsverksted eller en forhandler der får du beskyttelse teip som er breiere en den vanlige 3m teipen slik at du kan tilpasse til plassene bedre. mange ganger har de rester som funker bra
bygde meg en i fjor, du har noe og glede deg til herlig ramme ligger oppsett og bilder her på terrengsykkel av min om du vill titte lykke til widar
ta turen til et lakkeringsverksted eller en forhandler der får du beskyttelse teip som er breiere en den vanlige 3m teipen slik at du kan tilpasse til plassene bedre. mange ganger har de rester som funker bra
Hei. Har selv gode kjennskaper til vanlige maskeringstaper for billakkere, og det er svært sjelden den er blank... Hender de bruker tynne (i farge) for maskering når de skal "farststriper", men de tåler ikke så mye slag eller gnissing.
Fatter var billakkerer en gang, men det er noen år siden, så det kan jo være anderledes nå.
det er 3m liknende teip bare i større stykker den 3m teipen jeg kjøpte på mekonomen var 40mm bred og noe tynnere en denne .
de bruker det på julbuer og div, på klargjorte biler, den er tykk fleksibel lett og forme rund kanter kan dras litt. greit med litt lange brede stykker
.vist du har sett på mine bilder så er under røret hele baktriangel og nedre del av sete rør kledd i dette på min ramme. du kan nesten ikke se det.veldig fornøyd med den. den har beskyttet godt jeg fikk dette av en bilforhandler ,hender de har litt i reste kassa
Jeg kjøpte et sett med beskyttelsestape fra Cyclecomponents. Den er klar, ganske tykk og seig nok til at den ikke slipper i hjørnene. Jeg bare klippet til biter i passelig størrelse. Kan være lurt å runde hjørnene på bitene du lager, da er det enda mindre sjanse for at de løsner.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Med fare for å vise at jeg ikke kan jussen rundt dette til fingerspissen, men skal ikke hurtigkoblingen på bakhjulet peke bakover og litt opp?
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.