Da er det et nytt prosjekt på gang. Jeg skal bygge opp en 16-tommers Gekko Smykke til fruen, i håp om at hun skal finne igjen Sykkelgleden. Sykkelgleden ble sist sett sommeren 2006 i Danmark, før en episode som involverte en høy fortauskant og SPD-pedaler...
Gekko'en var blitt utsatt for frostspreng(!), og jeg vurderte derfor å strippe den for deler og slenge rammen i containeren. Men den ble reddet av en kamerat, som skal hjelpe med alusveising. Det innebærer også at den nå er renset for all lakk, og må lakkes opp igjen.
Jeg har et par spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med (det kommer sikkert flere):
1) Er det "vanlig" semi-integrert styrelager på denne sykkelen?
2) Er det mulig å få tak i dekaler noe sted, spesielt Gekko-merket i front?
Re: Gekko Smykke - div spørsmål
[Re: HCO]
#103089017/09/201008:13
Rammen er nå tilbake fra sveising og (hel!)lakkering. Bilder kommer, gled dere!
Men først trenger jeg et nytt styrelager, så jeg gjør et nytt forsøk på å finne ut hva slags lager jeg skal kjøpe. Dette er et budsjett-prosjekt, så jeg håper lageret er standard og kan kjøpes via nett.
Det er pressede lagerkopper i hver ende av styrerøret, og jeg måler disse til ca. 44mm utvendig. Kulelageret som ligger oppi har en utvendig diameter på ca. 40mm.
Kan jeg bruke et vanlig semi-integrert lager? Eksempel: Ritchey Comp Zero
#108299909/12/201008:12
Jeg har forsøkt en epost til Anton på Kolbotn, men lite svar å få. Er det mangel på merkevareentusiasme, kanskje? Da jeg pusset opp en DBS for noen år siden, donerte gutta på Spinn et frontemblem rett og slett fordi de likte prosjektet.
#108304409/12/201010:11
Som nevnt, Sykkeldelisk er nok det sikreste kortet. Skal jeg tippe, er nok en telefon kort tid etter åpning på morrakvisten raskeste vei til svar p åspørsmålet ditt.
Gaute
#108391011/12/201016:31
Ser ut til at du har fått feil type styrelager. Dette er også helt standard vare i de fleste sykkelbutikker så det er kanskje like greit å kjøpe lokalt, da vet du at du får noe som passer.
Lakkjobben ser veldig fin ut! (Er jeg kjip om jeg påpeker genitiv s?)
Uansett, gøy at du tar deg bryet med å fikse opp en ødelagt ramme.
I was just riding along...
[Re: JB.]
#108403812/12/201010:43