Har aldri vært med tirsdagsklubben på tur tidligere, og lenge siden jeg har vært i Østmarka, så godt mulig at jeg stiller. Kl 19 passer uansett bra for meg.
Har aldri vært med tirsdagsklubben på tur tidligere, og lenge siden jeg har vært i Østmarka, så godt mulig at jeg stiller. Kl 19 passer uansett bra for meg.
Bli med, Jeth! Det er en usedvanlig hyggelig gjeng med livsnytere. Jeg stiller med DHX med ny bolt i linken, takk til Ole for rask service og bytte til ny type Fox-bolt som fjerna slarken. Og nye bremseklosser skal også brennes inn tirsdag kveld, om ikke tidsplanen i morgen raser sammen.
Tors... det er Torsdagsklubben det! Fra Grinda og sykle strøka innafor. Ok, vi har tjuvlånt klubbnavnideen. Kun mangel på fantasi. Rett og slett fordi vi bruker kreativiteten på å finne morsomme stier. Men altså: Tirsdag = Østmarka, torsdag = Nordmarka. Enkelt egentlig.
Ps 1: kan ikke bli med i morgen. Prøver neste tirsdag. Ps 2: kan visst ikke bli med torsdag (Nordmarka) heller. Prøver neste torsdag.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Det ser ut til å bli temmelig ufyselig vær, ja... Fordelen med drittværet er at jeg kommer inn i vaske- og vedlikeholdsrutinene igjen. I forrige uke var jeg på stitur tre dager uten å måtte vaske sykkelen etterpå, og det må være ny rekord. De som evt. reiser kollektivt kan få (gratis!) spyling ca 200m fra Skullerud t-bane
Hva? Du mangler tydeligvis noe innenfor obligatorisk sykkelutstyr :
Vel, skal man følge skoprodusentenes anbefalinger er dette apparatet absolutt noe man ikke skal bruke. Men i det praktiske liv velger jeg å drite i dette og kjøre varmluft i skoa jeg også.
@ Ugla: Joa, bildene ble sånn passe, sånn man kan kramme ut av et kompaktkamera.
Og til kvelden: La meg se... Kulturskole for en av de håpefulle, fotballkamp for minstemann, foreldremøte for tredjemann og tilbud om billetter til forestilling på Det norske teatret. Sistnevnte utgår soleklart, så får min deltakelse på øvrige arrangementer tas deretter. Pokker ta.
Jeg kan ikke en gang forestille meg hvor jævlig det vil lukte i leiligheten med en skotørker på full guffe ned i myrmarinerte sykkelsko. Hvor kjøper man dette vidunderet?
Spyl skoene ute med hageslangen først og så i skotørkeren etterpå. Fungerer som gull og klare til dagen etterpå. Kan kjøpes overalt. elkjøp, elprice, expert osv: http://www.elhandel.no/catalog/product_i...f26hkdri422u9m7 (PS har ikke testet denne, så vet ikke kvaliteten, men Beha er vel bra? )
@HaraldW: hvorfor skal ikke skoene egentlig tørkes i skotørker (selv om dette kanskje burde ligge i en annen tråd )
@HaraldW: hvorfor skal ikke skoene egentlig tørkes i skotørker (selv om dette kanskje burde ligge i en annen tråd )
Kravet til å holde seg on topic er temmelig lavt på dette forumet, så det er helt ok..
Jeg sakser fra Shimano themselves: Do not use washing machines or dryers to clean the shoes. Allow your shoes to air-dry in a shaded area. Do not expose your shoes to strong direct sunlight. Do not apply heat with a dryer or similar appliance. Do not leave the SPD shoes exposed to temperatures of 50°C or higher, otherwise the shoes may become warped by heat. Parts are not guaranteed against natural wear or deterioration resulting from normal use.
Men dette driter jeg selvsagt i selv. Fredrik: Jeg vasker skoa med litt grønnsåpe og en pensjonert oppvaskkost før jeg setter dem til tørk. Vaskes innvendig og utvendig og tar ut sålene, selvsagt.
De har Adax eller deromkring på Clasern til 400 flis. Jeg fikk nettopp arvet familieskotørkeren fra nittenhundreogpilogbue, den gangen jeg var på min alder og helte vann i cherroxene mine. Har holdt bra siden (les minst 25 år).
For å unngå skillsmisse, kan skoene tørkes i tørkeren ut av verandadør o.l. en større del av perioden, slik at de kommer ned på fuktig nivå før de tas inn for natten.
Må innrømme at jeg syklet Trulsen i går kveld, og at dagens litt mer sørpete føre ikke frister sååååå mye, med et ganske slitent forhjul som skal skiftes i morgen... Spørs vel likevel om jeg klarer å holde meg unna, tipper at vi snakkes på setra kl. 1900 :-)