Heisann folkens!
Jeg har et lite spørsmål som jeg håper dere med litt mer erfaring innenfor sykkeltreningens verden enn meg selv kan hjelpe meg med

.
Jeg har ca 33km hver vei til/fra jobb. Det er småkupert med en 150m høy "hump" på veien. Totalt ca 400m stigning hver vei.
Jeg har syklet relativt aktivt på raceren i ett år, har rundt 250 mil på sykkelen siden snøen lettet inkludert Bergen-Voss og Lillehammer-Oslo. Målet mitt er en god treningshøst/vinter og en langt mer aktiv rittsesong til neste år.
MEN, som småbarnsforelder er det ikke alltid like lett å få tiden til å strekke til, så jeg håper at å bytte ut køkjøring i bil med sykkeltrening er en fin måte å løse dette på.
Er det noen av dere som har noen synspunkter på hvordan jeg kan utnytte jobbturene mest mulig effektivt i treningsøyemed?
Bør jeg sykle så ofte som mulig, og da mest i sone 1? Eller begrense det til et par dager i uken med mer intensiv trening?
Sykler distansen på rundt 1:20 hvis jeg tar det rolig i sone 1, og rundt 1:06 hvis jeg kjører intervaller i sone 3.
Klarer fint å sykle 3 dager på rad så lenge jeg tar det rolig den midterste dagen og sørger for å spise nok.
Her er forøvrig løypeprofilen på turen hjem fra jobb: