Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hjelp til kjøp av allroundsykkel

Re: Hjelp til kjøp av allroundsykkel [Re: Nejo] #1028022 13/09/2010 19:39
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Nejo
Er iallfall skeptisk til kjøp fra Taiwan ICON_SMILE

For all del. Tør jeg spørre hvorfor?

Re: Hjelp til kjøp av allroundsykkel [Re: TAZZZZZ] #1028050 13/09/2010 19:59
N
Nejo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Takk - skal sjekke Banshee

Ellers begynner jeg å tenke mer og mer på mojo SL. Var den erfaringen med knirk reell? Slik jeg ser det vil SL være en sykkel som er mer bygd for å sykle slik sykling jeg er ute etter, selv om jeg kan få bygd HD ned til 140mm fremme og bak..?
Mojo SL må vel kunne tåle mer enn en 100mm xc- ramme samtidig som den har DW- oppheng som folk skryter sånn av. 69graders styrevinkel kan vel også hjelpe på xc-feelingen når jeg halser etter i klatringene..

Erfaringer med Mojo SL?

Re: Hjelp til kjøp av allroundsykkel [Re: Nejo] #1028064 13/09/2010 20:12
Erik$ Offline
Veteran
Veteran
Jeg kjørte en Mojo Sl i forrige sesong. Skikkelig klatredyr og meget plush! Styrevinkelen passet meg temmelig bra da jeg ofte liker litt kvikke sykler. Solgte den da jeg måtte ha noe litt mindre grovt å trene på som jeg også kunne bruke i konkurranser, om det skulle være nødvendig. Skal ikke legge skjul på at jeg skulle ønske jeg hadde den fortsatt, men det var nok for meg det rette valget.

Ramma er vel kanskje den fineste jeg har hatt/sett (har ikke sett HD live ennå). Hadde ikke noe problemer med den i det tidsrommet jeg hadde den. Bygde opp min til rett under 11kg med 150mm foran. Trur den vil passe veldig bra med en Revelation 140/150.

Re: Hjelp til kjøp av allroundsykkel [Re: Erik$] #1028075 13/09/2010 20:22
N
Nejo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Jeg ser at Mojo SL kitet har en RLC140mm Float gaffel. Passer meg fint siden jeg fremdeles er litt hekta på Fox..

Klatredyr høres fint ut ICON_SMILE Dersom den er rask oppover i tillegg (jeg kommer nok ikke til å kjøre konkurranser)så høres jo denne ut som et skikkelig godt alternativ!

Må innrømme jeg liker designet til Ibis. HDen var iallfall et smykke!

@Stein - Er ikke spesielt skeptisk til Taiwan, men skeptisk til kjøp av ramme fra utlandet generelt. I tillegg høres Taiwan ufattelig langt unna ut, i tilfelle jeg skulle måtte reklamere.. ICON_SMILE

Re: Hjelp til kjøp av allroundsykkel [Re: Nejo] #1028118 13/09/2010 21:09
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har sykla på en vanlig Mojo i fire år og begynner å kjenne den ganske godt. Årsaken til at jeg valgte den i første omgang var en kombinasjon av overlegent design, meget erfarne folk bak Ibis og valget av DW-link + solid norsk importør. Jeg har aldri sett meg tilbake.

Klatre-egenskapene er kanskje det som overrasket meg mest med sykkelen. Det må noteres at jeg var/er en newbie og kom rett fra en hardtail, men likevel. Mojoen klatrer rett og slett bra. Mer effektiv oppheng er neppe å oppdrive. Sykkelen er samtidig veldig nimble og letthåndterlig. Jeg har brukt den til det meste, men den trives best i teknisk terreng med fart. Fungerte som ei kule i Ultrabirken.

Noe knirking av betydning har jeg ikke opplevd fra selve ramma. Service på svingpunkter og kulelagre er en lek på Ibis og selv noe mekkekløner som meg klarer.Enkelte klager på at bakramma flekser, men klarer ikke helt å se det problemet. Bygg et bakhjul med King-nav og fun-bolts hvis du tror dette blir et problem.

Neste år vil for øvrig vanlig Mojo gå ut av produsjon og Ibis vil kun tilby Mojo SL og Mojo HD. Prisen på SL skal visstnok gå ned i den forbindelse.

Re: Hjelp til kjøp av allroundsykkel [Re: runermm] #1028501 14/09/2010 11:25
N
Nejo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Høres veldig bra ut!

Andre som har erfaringer med Mojo SL?

Re: Hjelp til kjøp av allroundsykkel [Re: Nejo] #1028562 14/09/2010 12:14
J
jaks74 Offline
Entusiast
Entusiast
J
Sitat: Nejo

Zesty: Har bare "gyngeshock" bak før 710, og Deler er tom for denne modellen.

Virker som Zesty fungerer rimelig bra, selv med "gyngeshock":
http://www.hotlines-uk.com/Images/News/photos/lapierre/lapierre_MBR.pdf

Re: Hjelp til kjøp av allroundsykkel [Re: jaks74] #1028831 14/09/2010 18:26
N
Nejo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Ser de har testet med boost valve funksjon på bakdemperen. Jeg ble fortalt i butikken at den ikke hadde noen plattformfunksjon på bakdemperen før 714..

Men nå ser det ut til at jeg nærmer meg en konklusjon..

Re: Hjelp til kjøp av allroundsykkel [Re: Nejo] #1036791 24/09/2010 20:52
sigul Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg har syklet Mojo SL denne sesongen og har ingen negative tilbakemeldinger. Har fungert supert på TS rittet, UB og Bukkerittet. Har også brukt den til Grenserittet/Raumerittet.

Har ikke opplevd knirk eller andre problemer og kvaliteten er generellt topp.

Den er godt dimensjonert og virker som den tåler mer enn jeg tør å gi den.

Har ikke merket noe til mykt baktriangel (med Lopez link) men har ikke noe sammenligningsgrunnlag da dette er min første FS.

Ramma er lett i utgangspunktet og det trenger ikke bli veldig "dyrt" å bygge den rundt 11 kilo med 140mm.

Re: Hjelp til kjøp av allroundsykkel [Re: sigul] #1055859 22/10/2010 21:48
N
Nejo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
takk for hjelpen alle sammen. Nå har jeg syklet på min nye Ibis Mojo SL med XT- kit i ca. to uker, og er sinnsykt fornøyd!

Satser på at jeg kan vente en stund før jeg er tanker om sykkelkjøp igjen..

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support