Lurer på at bytte min Hammerschmidt ut med et mer tradisjonelt enkelt-klinge opplegg. En av grunnene mine for at bli av med HS er rett og slett lydnivået, med Hope baknav og HS i overdrive blir jeg nesten litt småflau over hvor mye jeg bråker ute i skogen, noe som leder til at bruker mye av tiden på 22T og de små dreven bak. Det sammen med at utvekslingen på HS da ikke blir helt optimal, tilsier kanskje er jeg burde sig mig om efter en annen løsning.
Min shortlist på chainguides akkurat nå er:
E.13 LG1+Straightline Silent GuideMRP Mini-GSå jeg lurer først og fremst på hvor mye støy disse avgir? Vektmessig er der litt forskjell (lettest er LG1, mini-g tyngst), men nok ikke stor nok til at det betyder noe for min del. Feature-wise er forskjellene nok enda mindre nå om dagen.
Navn tilsier jo at den fra Straightline er mest stille, men kom over en video på sicklines.com som stort sett beviste dette også.
Djevelens advokat i hodet mitt sier at det kanskje også holder med noe alá en
MRP 1.X (og kanskje en slagring), vilket gir et oppsett nesten klinlikt det som er på Hammerschmidten idag, der jeg aldrig har mistet kjeden.