Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Det er så hyggelig..

Det er så hyggelig.. #1025601 09/09/2010 18:07
Sparksykkel Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
.. at det er så mange trivelige fjes som sykler på sti i skogen "min"!
Vi møtes gjerne i et ulendt terreng hvor det blir naturlig med et stopp, og en liten prat.
Sånn en gang etter middagen men før kveldsnyhetene, når vi ellers kanskje ville ha sittet i sofaen.
Noen ganger blir turen bare en 1/2 time, andre ganger 2-3 timer. Like koselig hver gang.
Felles for de alle er at vi aldri møter et surt fjes på sti.

Takker herved for en hyggelig prat i går, i dag og i morgen!

Redigert av Sparksykkel; 09/09/2010 18:09.
Re: Det er så hyggelig.. [Re: Sparksykkel] #1025606 09/09/2010 18:25
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: Sparksykkel
Felles for de alle er at vi aldri møter et surt fjes på sti.

Klarer du å være sur når du sykler sti, har du et alvorlig problem... ICON_LAUGH

Re: Det er så hyggelig.. [Re: Sparksykkel] #1025621 09/09/2010 18:47
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er noe med det å komme seg ut en tur tror nå jeg.
Jeg ble i veldig godt humør etter dagens lille tur,selv om jeg har litt negative ettervirkninger etter turen akkurat nå( bildebevis ) .

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Det er så hyggelig.. [Re: SimonS] #1025630 09/09/2010 18:59
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg har bare én stitur bak meg og gapte over alt for mye på den turen men jeg kan ikke huske å ha vært sur. Selv ikke da sykkelsetet traff meg hardt i ryggen etter å ha tatt en kolbøtte over styret.

Ei heller var jeg sur da jeg hadde klart meg halvannen time tørrskodd på sti og plumpet rett i dyp gjørme 10 meter unna den tørre, fine grusveien som ville ta meg hjem.

Selv ikke den andre gangen kjedet røk ble jeg sur. ICON_SMILE Jeg konkluderte med at jeg vel bare fikk skjøte kjedet en gang til og håpe at jeg klarte å komme meg trygt til en kjedelås-pusher. Smilet forsvant aldri.

Jeg gleder meg til mange kosetimer på grus og sti fremover. Dessverre har jeg ikke råd til skikkelige lykter på sykkelen så jeg må holde turene til helgen.

Re: Det er så hyggelig.. [Re: Sparksykkel] #1025650 09/09/2010 19:17
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
Benytter anledningen til å takke deg for flott prat og guiding for et par uker siden.

Vi sees i marka.

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Det er så hyggelig.. [Re: Raskall] #1025654 09/09/2010 19:22
H
HeidiF Offline
Entusiast
Entusiast
H
Det er igrunnen veldig mange trivelige mennesker! Kommer i prat med mange når man sykler turer i marka (ikke bare syklister), så fremt man er litt ydmyk og har et smil på lur.
I byen derimot...der er det litt lengre imellom de hyggelige opplevelsene. Hadde imidlertid èn i dag - en sjarmerende mann til fots, stanset, slapp meg fram på en trang sti, bukket og sa "værsågod"! DET er så sjelden at det var like før jeg hoppet av sykkelen og ga ham en smask ICON_SMILE
Fikk sagt "tusen hjertelig takk", da..

Re: Det er så hyggelig.. [Re: HeidiF] #1025662 09/09/2010 19:30
S
Signe Offline
Fersking
Fersking
S
Dette var riktignok på Kongsberg, men nok ett bevis på hyggelige folk på stiene. Jeg var på vei opp vestsida langs Lågen. En eldre herremann gikk pent til side og ville slippe meg forbi. Med litt for lite fart, og litt for mye optimisme, var det rett før jeg tippa i elva thinking Mannen var oppriktig bekymret.... spurte meg flere ganger om det gikk bra, og at jeg måtte love å sykle forsiktig videre ICON_SMILE Smilte godt da jeg syklet videre...

Alltid koselig å treffe på folk, uansett om de kommer på hjul eller til fots... Tror jeg har til gode å møte sure folk i skogen i det hele tatt ICON_LAUGH

Re: Det er så hyggelig.. [Re: Raskall] #1025667 09/09/2010 19:35
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
[quote=Raskall Dessverre har jeg ikke råd til skikkelige lykter på sykkelen så jeg må holde turene til helgen. [/quote]

Denne har du kanskje råd til. Billig og veldig bra lys.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Det er så hyggelig.. [Re: HeidiF] #1025668 09/09/2010 19:36
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg har for vane å høflig si "tusen takk" når fotgjengere viker og slipper meg forbi uansett hvor det måtte være. De svarer alltid "bare hyggelig", "god tur videre" eller noe.

Så det er litt med at man får som man gir.

På gang og sykkelvei så praktiserer jeg faktisk også å redusere farten til nært gangtempo når jeg nærmer meg fotgjengere. Får faktisk mange hyggelige kommentarer fra de også. Spesielt foreldre som er ute med barna sine.

Så problemstillingen med sure fotgjengere har jeg faktisk aldri vært borti.

Bilister kan du derimot få gratis av meg. Spesielt de i enkelte tyske merker.

Re: Det er så hyggelig.. [Re: neonstz] #1025687 09/09/2010 19:57
Sparksykkel Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: neonstz
Benytter anledningen til å takke deg for flott prat og guiding for et par uker siden.

Vi sees i marka.

Jo selv takk! Vi var vel 3 sykler som møttes helt tilfeldig og syklet videre sammen.

Re: Det er så hyggelig.. [Re: Raskall] #1025688 09/09/2010 19:57
H
HeidiF Offline
Entusiast
Entusiast
H
Sitat: Raskall
Så problemstillingen med sure fotgjengere har jeg faktisk aldri vært borti.

Denne misunner jeg deg. I Trondheim er en del fotgjengere i overkant grinete for tiden. Jeg vet ikke hva som skjer...kanskje det finnes et "fotgjengerforum" hvor man deler historier, slik vi syklister og bilister gjør?

Re: Det er så hyggelig.. [Re: Signe] #1025818 10/09/2010 05:46
P
PedroS Offline
Entusiast
Entusiast
P
Ja, det er masse trivelige mennesker på stiene. Smiler du selv blir du møtt med et smil. Her om dagen ble måtte jeg spørre en hyggelig dame om litt guiding i Bærumsmarka og endte opp med en lang og trivelig prat om forskjellen på hennes sorte elghunder og vanlig gråhund. Jeg håper at jeg på denne måten kan være en god ambassedør for sporten vår slik at vi slipper diskusjonene om sykkelforbud på stier. Vi får oppfordre til en "smil på sykkel"-kampanje

PedroS
Re: Det er så hyggelig.. [Re: PedroS] #1026340 11/09/2010 01:03
front biker Offline
Besatt
Besatt
Jeg sier konsekvent "hei" når jeg møter turgåere på sti. De fleste er hyggelige og sier hei tilbake. I bynære områder er det en del som bare måper og ser tomt på deg... ikke vant til at folk sier hei i byen kanskje. Når man går tur gjelder det en "magisk" grense, og den er på ca 3 km sti fra byen. Lengre innafor i marka (og på fjellet) så sier de fleste konsekvent "hei". Utafor grensa, nært byen og på grusvei, sier ingen hei. Rare greier.

Men stisyklister sier vel alltid "hei" seg imellom, og ja, ofte blir det stopp og en prat. Stisyklister er hyggelige folk. Har flere ganger opplevd å møte noen syklister på sti i skogen og blitt enige om å sykle videre sammen. Rene "stisykkel-datingen"!!

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå