Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

ny mann på forumet og Tacx fortius rulle :)

ny mann på forumet og Tacx fortius rulle :) #1025508 09/09/2010 14:31
R
relan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
Tacx fortius rulle.

Hei på dere, virker som det er høy kunnskap om denne rullen her.

Har kjøpt ny rulle og får problemer når jeg skal sykle, det som skjer at at motobremsen slår inn og gir meg en meget hakkete av og på belastninghele tiden.
Når jeg gjør en kalibrering av motorbremsen så får jeg kun error.
Noen forslag?

Relan ICON_SMILE
Re: ny mann på forumet og Tacx fortius rulle :) [Re: relan] #1025510 09/09/2010 14:33
Dan Offline
More than words
More than words
Har du montert kadensmåleren med passe avstand (ca et par mm)? Uten den vil ikke rullen funke.

Re: ny mann på forumet og Tacx fortius rulle :) [Re: Dan] #1025518 09/09/2010 15:01
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Dan har rett - uten kadens får du en rulle som går litt, så stopper, så går litt osv - den hakker avgårde. I mange sammenenger tenker vi ofte at kadens er en ekstra bonus som ikke er helt nødvendig - så er ikke tilfelle med Fortius.

Ellers kan du jo lese her - en kar med liknende problem: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1009111

PS: Og dobbeltposting er som regel ikke nødvendig, hehe...

Tursyklist og hobbytriatlet.
Re: ny mann på forumet og Tacx fortius rulle :) [Re: relan] #1025521 09/09/2010 15:03
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Og forøvrig - velkommen til forumet!

Re: ny mann på forumet og Tacx fortius rulle :) [Re: Erlend L] #1025602 09/09/2010 18:12
R
relan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
Takker for info, det var den kadens måleren som ikke var tunet godt nok ICON_SMILE
Skal slutte å poste flere steder, tok litt tid før jeg var helt på notene her.

Ser du er "hobbytriatlet" startet litt med dette i år selv og var så heldig å få plass i Norseman, en fantastisk opplevelse. Triatlon er utrolig gøy. Har du noen tips om hva som er avgjørende og god trening ghjennom vinteren?

Relan ICON_SMILE
Re: ny mann på forumet og Tacx fortius rulle :) [Re: relan] #1025745 09/09/2010 21:01
E
Erlend L Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: relan
Ser du er "hobbytriatlet" startet litt med dette i år selv og var så heldig å få plass i Norseman, en fantastisk opplevelse. Triatlon er utrolig gøy. Har du noen tips om hva som er avgjørende og god trening ghjennom vinteren?
Hvis du er nybegynner og samtidig har tatt Norseman må jeg virkelig si du har potensiale - det er jo regnet som et av de hardeste triatlon i verden... Jeg selv har ikke strukket meg til fulldistansen enda, det går mest i normal- og halvdistanse.

Når det gjelder trening er jeg temmelig kjedelig - jeg svømmer en gang per uke hele året, løper to-tre dager per uke (ute og inne på mølle) og sykler to-tre dager per uke (ute og inne på rulle) og tar det litt på impuls. Ikke så seriøs altså, men så skal jeg jo ikke bli best i dette her; målet mitt er god kondisjon hver dag, livet ut.

Lykke til med videre tri-satsing. Jeg kan ellers anbefale Oslofjord-forumet for triatlon-saker, der fins det garva triatleter du kan spørre om det meste.

Moderator  support, Valentino