Jeg skal kjøpe racer . Jeg har kjørt terrengsykkel i et par år nå å har tenkt til å være med en sykkel-klubb og sykle landevei. Jeg er 175cm høy og veier 65 kg.
Jeg har sett meg ut "Cube Agree GTC Race" som en sterk kandidat, men har også sett på Nakamura pursuit build 38.
Har noen her noen dårlige opplevelser av Chain Reaction Cycles? (må bestille Cuben derfra) Har noen noe erfaring med Cube sykler? Eller anbefaler noen noe helt annet i samme prisklasse? ( 13 000 - 20 000)
Et tips som kanskje er litt på siden, men har du sjekket om det i det hele tatt er mulig å få tak i Nakamuraen. Ser InterSport har fjernet den modellen fra sine nettsider til fordel for neste års modeller. Og med de tilbudene de pleiere å kjøre på denne tiden av året, så er det vel en viss fare for at den ikke er å få tak i i det hele tatt.
Ellers vil jeg sterkt anbefale deg å få prøvd sykkelen før du kjøper. Litt avhengig av hvor du bor så finnes det jo forhandlere som fører Cube.
Hvis du er avhengig av god service på sykkelen, tror jeg nok det er best å kjøpe sykkelen av den lokale sportsbutikken. Chainreactions er ut i fra min erfaring svært så leveringsdyktige, men de ligger tross alt i England.
Håper det ikke er for sent å slenge inn noen godord om Cube, siden du spurte etter erfaring med det merket. Har kun erfaring med terrengvarianten (HPC karbon), men den har tilfredsstilt i så stor grad at jeg var på nippet til å skifte ut min gamle C'dale-traver med en Litening. Økonomien seiret til slutt så jeg eier fortsatt kun én Cube.
Skal jeg synse litt så lukter Cuben god tysk kvalitet - håndtverket er supert og solid, samtidig som den er stiv og leken. Den overlevde SøleBirken med glans. Siden jeg ikke har erfaring med Nakamura får det holde med denne ensidige synsingen fra min side. Lykke til med ny sykkel uansett!
Nakamuraen kommer ikke før i Mars (2011 modell) så jeg har god tid til å tenke, men jeg får et såpass bra tilbud at det nesten blir for dumt å takke nei.
Men det kommer jo 2011 modeller fra Cube også, så vi får se...