Jeg har fått meg sykkel, kommet meg ut på en del turer, funnet noen fine stier osv. Har nå laget meg et treningsprogram for månedene fremover, og gleder meg til å komme skikkelig igang etter et halvt år i sofaen etter endt idrettskarriere.
Han bestemt meg for å bli i skikkelig god form, kose meg på turer alene og med venner, melde meg inn i en sykkelklubb og stille i et ritt eller tre i løpet av 2011.
Har også ingått et veddemål med en kamerat som har syklet birken flere ganger før om at jeg skal slå hans bestetid. Har et godt treningsgrunnlag, men vil noe bruke noe tid på å komme meg tilbake i skikkelig godform.
Er derfor veldig i tvil hva jeg skal sette meg av mål? Hva er egentlig et normalt "sykkelmål"? Tid på Birken? Gjennomsnittshastighetsforbedring på samme ruter? Tid på samme rute? Trenger litt hjelp, da jeg er helt fersk på dette med sykkel.
Tar veldig gjerne imot litt tips om hvordan jeg bør legge opp treningen. Hva jeg bør fokusere på osv.
Og ikke minst vil jeg si: Det er utrolig gøy å sykle, i forhold til å ta seg en joggetur!