Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Treningsmål

Treningsmål #1024016 07/09/2010 16:25
Z
Zachariassen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Z
Jeg har fått meg sykkel, kommet meg ut på en del turer, funnet noen fine stier osv. Har nå laget meg et treningsprogram for månedene fremover, og gleder meg til å komme skikkelig igang etter et halvt år i sofaen etter endt idrettskarriere.

Han bestemt meg for å bli i skikkelig god form, kose meg på turer alene og med venner, melde meg inn i en sykkelklubb og stille i et ritt eller tre i løpet av 2011.

Har også ingått et veddemål med en kamerat som har syklet birken flere ganger før om at jeg skal slå hans bestetid. Har et godt treningsgrunnlag, men vil noe bruke noe tid på å komme meg tilbake i skikkelig godform.

Er derfor veldig i tvil hva jeg skal sette meg av mål? Hva er egentlig et normalt "sykkelmål"? Tid på Birken? Gjennomsnittshastighetsforbedring på samme ruter? Tid på samme rute? Trenger litt hjelp, da jeg er helt fersk på dette med sykkel.

Tar veldig gjerne imot litt tips om hvordan jeg bør legge opp treningen. Hva jeg bør fokusere på osv.

Og ikke minst vil jeg si: Det er utrolig gøy å sykle, i forhold til å ta seg en joggetur!

Re: Treningsmål [Re: Zachariassen] #1024266 07/09/2010 20:52
Z
Zachariassen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Z
Jeg har en tendens til å skrive litt mye. Prøver meg med et litt enklere spørsmål:

Hvilken tid kan en uerfaren, godt trent mann sykle Birken på? 4.30 -5 timer?

Re: Treningsmål [Re: Zachariassen] #1024271 07/09/2010 21:00
Tronda Offline
Entusiast
Entusiast
Tror ikke du skal ha no problemer med å greie sånne tider om du er i god form og i tillegg for trent godt på sykkel fram til neste Birken. Det er vel historier på forumet her om folk med bakgrunn fra kondisjonsidretter som langrenn som har reist seg fra sofaen etter mange års uvirksomhet og syklet inn til tider på godt under 4 timer på sin første sykkelsesong.. Så om du allerede er i god form fra andre kondisjonsidretter så kan du sikkert gjøre det bra.. Lykke til! ICON_SMILE

Re: Treningsmål [Re: Tronda] #1024295 07/09/2010 21:26
Z
Zachariassen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Z
Takk for det! Turn er vel i utgangspunktet ikke en renspikka kondisjonsidrett, men det er på ingen måte et ukjendt fenomen. Da setter jeg meg et mål 4.10 og håper at det er realistisk!

Moderator  support