Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Alperittet helga etter Birken

Alperittet helga etter Birken #1022810 06/09/2010 10:48
R
runelang Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
I helga ble det arrangert Alperittet på Stranda, Sunnmøre. Jeg var med for fjerde gang. Et kjempflott ritt som uten tvil står i stil til navnet. Selv om jeg lå der på terskel kunne jeg for det meste samtidig nyte den flotte utsikten over fjellene der. Det er ikke mange ritt som kan sammenligne seg med dette.

Det som er litt synd er at det ikke er flere som har fått øyene opp for dette rittet som går helga etter Birken. Det var omtrent bare 90 startende i år, og det hadde vært artig å sett flere på startstreken. Mulig årsak til det er at rittet arrengeres så sent på sesongen at folk begynner å bli lei av rittsesongen.

Det er en del klatring på de 42 km, ca 900 m, men de går unna på hovesaklig grus, traktorvei, asfalt og noen små stipartier.
De har ikke den helt fullstendige satsinga i orden enda, men er på vei.. I år var det en hyggelig gjennomføring og med selveste Dag Otto Laruitzen som speaker.

http://www.alperittet.com/sykkel1.htm

Re: Alperittet helga etter Birken [Re: runelang] #1022912 06/09/2010 12:47
S
SuperLid Offline
Medlem
Medlem
S
Kjempeflott løype i spektakulære omgivelser , og en flott ramme tundt start / mål i og med at det arrangeres i forbindelse med Stranda dagene.

Eneste jeg har å "trekke" er mye surr rundt resultatlistene , mange ryttere som "mangler" og noen tider som er feil. Ikke det at det er så viktig , men når det først er ritt med tidtagning så skal det være riktig.

Uansett , dette rittet er banket inn i kalenderen til neste år og ... en flott avslutning på sesongen!

Mvh,
Stein Arvid Lid

Moderator  support