Er det noen som har tips til innstilling av demper. Får ikke det helt til å bli bra, noen som har erfaring med hvor mye luft som skal være i dempern, (veier ca 90 kg). Har testa forskjellig men opplever at dempern e veldig "hard" og ikke tar opp slagene/vandring godt nok! Prøvd med forskjelling rebound uten å få optimalt resultat!! Noen ???
Jeg har akkurat det samme problemet, en Marzocchi Bomber 55 ata, 160 mm, men bruker ikke hele vandringen. Smeller den inn på service når sesongen er over tenker eg.
Avhengig av modell har disse vært belemret med større problemer... ta kontakt med Sportpartner som er importør å hør. Kan fint hende dette er reklamasjon/garantisak og innmat byttes.
Har en All Mountain sl. Hvis jeg setter opp den slik det står i Brukermanualen får jeg en stiv og ufølsom demper. Men med veldig lavt lufttrykk ( så lavt at det nesten ikke gjør utslag på måleren på demperpumpa) i + kamrene og ca. 50 psi. i - kammeret, så blir gaffelen bra. Vet ikke om det er det samme på 55.
Sykkel og ski........ G-Sport Svinesundparken -------------------------------------------------------- Commencal Meta AM VIP Diamant Apex 29.2
Som Raze Faze sier, disse demperene er det tull med. Bytt til noe annet. ATA-funksjonen er ikke som den burde være, og de har dermed gått bort fra den!
dempern e nu overhalt og er på veg til meg -- gjenstår å se hvordan den er nu! Håper på en positiv erfaring - skal etter manual ha 31 psi i dempern ---- får se! :-) E positiv -- om det ikke skjer går både dempern ut vinduet !!
Jeg har en 08 Marzocchi 55, som har fått innmaten byttet til 09 modell. Den har vært helt topp i snart to sesonger nå. Brukt både til stisykling og freeride.
Så, gaffelen er fin når den funker ;-)
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han