Ramme: 08-modell Canyon Lux str. M med 2010 RP23
Gaffel: Sid Team m/poplock
Hjul: Vuelta XRP Team SL (rundt 1600g)
Dekk: Rocket Ron, Nobby Nic, Racing Ralph, i litt forskjellige størrelser. Kan få med litt forskjellig.
Hurtigkobling: Vuelta
Kassett: XT 11-34 (?)
Krank: XT 770 + TA 28/40
Kjede: Sram PC1090R
Bremser: R1 med Ashima 160mm/140mm
Girskiftere: XTR
Gir foran: Dura Ace 7800
Gir bak: XTR Shadow medium
Setepinne: WCS 31.6*350
Pinneklemme: FRM
Sete: Litt usikker på om jeg har noe å selge med, men kan alltids hive på et eller annet.
Styre: Easton Monkeylite XC 25,4 660 Lo / Ritchey WCS alu 580, flatt
Stem: KCNC SC Wing 100mm / WCS alu 100(?)
Holker: Extralite / WCS
Vaiere: Power cordz
Strømper: Shimano Yumeya(helgående)
Flaskeholder: Specialized
Har litt forskjellige valg på noen av delene. Dersom noe annet ønskes er det bare å ta kontakt så kan det hende jeg har noe annet liggende. Kan muligens selge med et par Eggbeater SL-pedaler.
Vekta ligger på rundt 9,7 u/pedaler.
NB! Bildet viser ikke sykkelen som den selges. Skal prøve å ordne nyere bilder etter hvert.
Kjøpte løs ramme fra Canyon i vinter og brukt på 10 ritt + noe trening. Har hatt litt flere sykler, og i perioder bodd langt unna denne sykkelen, så den har ikke sett så voldsomt med kilometer. Noe slitemerker er det, men ingen riper eller kræsj.
Sykkelen fungerer veldig bra og er veldig rask, dersom man sykler fort. Dette er en konkurranse og treningssykkel, ingen lekesykkel. Når det er sagt så synes jeg den er morsom å sykle på, men den er mer glad i fart enn lange turer på knotesti. Dette skyldes hovedsakelig at man må kjøre med en del trykk i bakdemperen (10-15% sag) for at den ikke skal sige samme i klatringer. Hvis man vil kjøre mer må man bruke Pro pedal veldig aktivt. Satt opp med rett trykk føles den, for meg, som en god klatrer og man merker svært lite til gynging, sjøl på litt finere underlag uten Pro pedal.
Selger fordi jeg har tenkt på et litt stort prosjekt neste år;-) Hvis ikke hadde jeg nok kjørt denne et år til.
Test av samme ramme, gjort av Terrengsykkel Pris:
HBO 20 000.
Sykkelen står på Kongsberg og hentes/avleveres helst i nærleiken.
Allmenne spørsmål i tråden, reste på PM.