Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Melde meg inn i sykkelklubb. (Bergen ck)

Melde meg inn i sykkelklubb. (Bergen ck) #1018586 31/08/2010 19:20
Trigger Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hei. Er ny på forumet, men har lest aktivt en god stund uten å ta så mye del i diskusjoner etc.

Kjøpte en landeveissykkel tidlig i sommer. Og har brukt tiden siden da på sykling. Sirka 3-4 ganger i uka i gjennomsnitt. Etterhvert har jeg begynt å bli litt lei av å sykle alene. Derfor har jeg i det siste vurdert å melde meg inn i en sykkelklubb. Men er litt usikker på om jeg klarer å holde følge i treningene. Nærmeste klubben er Bergen ck. Noen som er medlem i klubben og/eller kan fortelle meg litt om opplegget de kjører. Må man være i toppform for å finne noen å trene med?

Er ikke akkurat en racer på sykkelsetet med mine 85kg og 175cm. Men etterhvert er målet å kunne delta og følge hovedfeltet i enkelte ritt. Har ikke sykkelcomputer, så er ikke sikker på hva jeg har i gj.snitt fart på øktene.

På forhånd takk for svar.

/Trigger

-Trigger
Re: Melde meg inn i sykkelklubb. (Bergen ck) [Re: Trigger] #1018593 31/08/2010 19:31
123 Offline
Entusiast
Entusiast
http://www.bergenck.no/default.aspx?pageId=41

Tror det skal være en gruppe for alle. Vanligvis venter man på alle. Den svarte onsdagstreningen går relativt fort, og er ikke alltid man venter på alle der.

Man trenger absolutt ikke være i toppform. Lykke til!

Re: Melde meg inn i sykkelklubb. (Bergen ck) [Re: Trigger] #1018600 31/08/2010 19:35
anderz Offline
Besatt
Besatt
Hei

Tirsdagen kjører BCK rolig langtur som passer for alle. Jeg har ikke hatt anledning til å være med i år, men i fjor var iallefall nivået 2 timers tur med snitt på 25km/t. I felt med 10-30 andre er dette komfortabelt for nybegynnere samt de mer erfarne bruker det som restitusjonstur.
Se ellers her for oversikt over utetreningene.

Re: Melde meg inn i sykkelklubb. (Bergen ck) [Re: anderz] #1018634 31/08/2010 19:49
Trigger Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Takk for gode svar. Ser dere linker til veteran treningene. Nå kan vel ikke jeg akkurat karakterisere meg som veteran, men kan man følge treningene likevel? Er 23år, vel og merke.

En ting til. Hvis jeg melder meg inn nå. Hvor lenge varer medlemskapet mitt da? Tenkter, må jeg melde meg inn på nytt i januar igjen?

-Trigger
Re: Melde meg inn i sykkelklubb. (Bergen ck) [Re: Trigger] #1018642 31/08/2010 19:53
anderz Offline
Besatt
Besatt
Tirsdagsturen er for syklister i alle aldre. Skal du på annen trening enn vetaran er det vel elite når man er 23 og det kan bli "noe" heftig for en nybegynner ICON_WINK
Om du ikke har tenkt å være med på spinning i vinter (anbefales!) er det ikke noen grunn til å melde seg inn nå i høst. Ingen sjekket medlemskapet på turene i fjor og man var velkommen til å prøve ut uten medlemskap.

Re: Melde meg inn i sykkelklubb. (Bergen ck) [Re: anderz] #1019025 01/09/2010 09:42
S
StEirik Offline
Entusiast
Entusiast
S
Som anderz sier: still opp på noen av de oppsatte tidene for å finne treningspartnere i første omgang. Bergen CK er den største veteranklubben i Bergen (muligens også i landet - vi har i alle fall tatt hjem veterancup-pokalen sammenlagt i en årrekke nå). På disse fellestreningene vil du etter all sannsynlighet treffe noen på ditt nivå. Tirsdagstreningene har pleid å være gode for nybegynnere, med rolig tempo og et visst pedagogisk tilsnitt. Også bakkeintervallene på mandager har vært greie å henge med på, ettersom det er felles transportetappe til egnet bakke, men deretter stort sett hver mann for seg. Jeg har selv vært delansvarlig for disse øktene i vår, men sitter nå på sidelinjen med et beinbrudd, og er usikker på hvor stort oppmøte det har vært siden ferien. Medlemskap er ikke strengt tatt nødvendig for å trene med klubben, men selvsagt (fra vårt ståsted) ønskelig. Personlig ville jeg også ventet til etter nyttår...

Etterhvert kan du se om du vil satse hardere og trene mer, da er det å melde seg for innsats i elitegruppen. Nivået der er også sprikende, men for at du skal få et visst utbytte av å henge med eliterytterne på trening, bør du skaffe deg et visst grunnlag, både formmessig og mht. det sykkeltekniske og -taktiske.

Uansett, velkommen skal du være.

Re: Melde meg inn i sykkelklubb. (Bergen ck) [Re: StEirik] #1020067 02/09/2010 10:39
Trigger Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Okei. Tusen takk for veldig gode og utfyllende svar. Blir nok til at jeg joiner tirsdagstreningene i første omgang. Så ser jeg an hvordan det går der.

Har aldri syklet i rulle eller i store grupper før. Er folk vanligvis behjelpelig med å lære nybegynnere slikt på treningene? Vet liksom det grunnleggende om ruller, men har aldri prøvd det i praksis.

/Trigger

-Trigger

Moderator  support, Valentino