Ryggen har gitt tilbakemelding om at det er nok stisykling på ht og dermed jakter jeg på en fs som kan dekke behovet mitt som er xc/sti med i treningsøyemed.
Har tidligere hatt en Ellsworth Joker og en Intense Tracer.
Vurderer nå en SC Superlight som et rimelig og velprøvd alternativ til en Morewood Zula som er for dyr, rett og slett.
Kan Superlighten fungere som stiracer og xc sykkel for en klump på 100kg?? Erfaringer søkes!!
Alternativer til SC Superlight eller Zula er også intr.
Ønsker: - Maks. 10lapper for ramma med demper (+/-) - ca. 4" vandring - ca. 23" overrør - plass til RK 2,2 - Tråkkeffektiv - lett
Dersom noen skulle ha noe trivelig og veltråkkende brukt liggende så er jeg intr i tilbud også, gjerne på PM.
Jeg har en SC SL og en SC Blur XC, og veier 90kg. For 100kg Blur XC har mindre "ramme flex" og i tilegg VPP for handtering pedal-bob. Vekt forskjell er ingenting... Hvilken størrelse ramme trenger du?
Jeg tror SC SL er HELT rå! Var virkelig inne i mine vurderinger ved rammevalg, men endte opp på en noe mer avanser/svakere bakoppheng/annerledes/følelsesladd Yeti ASR
Superlight ramma er helt rå og var mitt førstevalg tildligere i sommer, jeg vurderte denne av samme grunn som deg i tillegg til Morewood zula, Giant Anthem X og flere.
Fasit er at jeg ville gått for SC SL, men det var umulig å få tak i ramme før Ultrabirken, snakket en del med Tom på speedproducts.no som importerer SC til Norge og fikk en god pris på ramme med RP23 bakdemper, men ikke levering før i slutten av september. finnes ingen i Norge nå, sjekket også Englang, og det var tomt der også.
Morewood synes jeg var for dyrt for ramme med demper i Norge og leverandøren hadde kun 1 eks igjen i hele England, den var str L og for stor.
Endte med en Giant Anthem X ramme som de plukket av delene på i Horten (ingen flere løse rammer i Norge) for 10 lapper (snakker om super service i tillegg) eller 5000,- kr som er maksprisen på sykkelutstyr i følge folk på forumet.
Var litt skeptisk, men er jeg fornøyd med denne? JA, jeg vet jo ikke hvordan de andre rammene hadde fungert, men status for Gianten er at jeg er superfornøyd den er helt rå som en alround sti og rittmaskin. Det eneste jeg savner fra hardtailen er enklere vedlikehold, det er mye plukk å få vasket godt rundt bakopphenget.
Jeg har en -08 Superlight som ble anskaffet tildels pga dårlig rygg.
Jeg er kjempe fornøyd med sykkelen, men den er litt lav i fronten med 100 mm gaffel på bratte nedkjøringer. Rammen tåler 120 mm, så her blir det nok en oppgradering.
Bortsett fra at ramma nok ikke er den letteste har jeg ingenting å utsette på den.
Jeg bruker en Marzocchi XC700SL på min SC SL XL rammme, on-the-fly ATA justering fra 90-130mm. <12kg er ikke så dårlig eller...
Kan anbefales...
"Gullars", hvor høy er du? Jeg har en SC Blur XC med L ramme fra 2006 som er tilsalgs, med samme XC700SL gaffel med styrelås, og full XT utstyr fra 2008. Men 10k er ikke halvparten av prisen...
Ellers jeg anbefale eBay for en SC SL ramme og bygge selv...